Comité de participació de clients

 

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana és una empresa en constant evolució, amb l’objectiu de prestar el millor servici ferroviari de transport als ciutadans de la Comunitat Valenciana, a través de Metrovalencia i el TRAM d’Alacant. Entenem que la millor forma d’avançar cap al dit objectiu passa, entre altres accions, per atendre les propostes i inquietuds dels nostres clients, i per a això des de FGV s’estan posant en marxa diverses iniciatives amb l’objectiu de fomentar la seua participació i conéixer la seua opinió sobre diversos aspectes relacionats amb el nostre servici, que ens ajuden i impliquen en la presa de decisions i en la definició dels nostres plans estratègics i de qualitat.

El principal instrument d’interrelació amb els viatgers de què disposa FGV és el Comité de Participació de Clients. La seua finalitat és reunir en un mateix espai comú a representants d’entitats socials i clients de FGV que usen sovint el servici, perquè:

  • Ajuden amb les seues aportacions a tindre una visió més pròxima de la nostra imatge i servicis.
  • Al mateix temps, es vegen implicats en la resolució de les demandes.
  • Plantegen noves accions pensant a millorar la qualitat, comoditat i seguretat del servici.

Comité de participació de clients de FGV

El Comité de Participació de Clients (un en Metrovalencia i un altre en el TRAM d’Alacant) està format per un màxim de 15 membres. Han d’actuar i reunir-se de forma coordinada: es tracta de constituir una espècie de grup de treball on, amb temes taxats i un orde del dia previ, es realitze una interacció entre empresa i clients per a tindre major compromís i complicitat. Es realitza una reunió temàtica, com a mínim, una vegada cada sis mesos.

Les entitats que integren el Comitè de Participació de Clients són representants d’associacions i entitats públiques, així com membres designats per les diferents Universitats públiques. A més, participen en cada taula almenys quatre clients freqüents de metro i tramvia, que són convidats per a conèixer les seues aportacions, queixes i suggeriments. Per part de FGV, els temes a proposar s’extrauen del conjunt de reclamacions que es gestionen en l’empresa, els informes de satisfacció del client i les enquestes i sondejos demoscòpics, o aquells temes que, per política d’empresa, ens interesse exposar a debat. En el Comitè de Participació de Clients es presenten també les enquestes anuals de qualitat i els seus resultats seran també guies i indicadors per a trobades futures.