Data
02 de March de 2025

Els Espais i el Centre d’Atenció al Client de Metrovalencia van atendre més de 300.000 visites presencials en 2024

Espai del Client Metrovalencia
  • L’oficina de Xàtiva va acumular 128.634 consultes personalitzades l’any passat, el 41,26 % del total
  • Setembre, gener i octubre van ser els mesos de més intensitat, i títols, tarifes, peatge, horaris i itineraris les qüestions més requerides

Els Espais del Client (Xàtiva, Colón i Alacant) i el Centre d’Atenció al Client (Benimaclet) de Metrovalencia van acollir durant l’any passat 311.698 visites d’usuaris, 22.091 més que en 2023, un 7,62 % d’increment a pesar que, després dels danys patits per la riuada en les instal·lacions d’FGV, les dependències citades no van estar operatives fins al 9 de novembre, cas del tramvia, i el 3 de desembre, en el del metro. Estes dades suposen una mitjana de 851 atencions al dia i 25.975 al mes.

Els clients de Metrovalencia poden realitzar preguntes i gestions de manera personal amb presència física en qualsevol dels recintes que FGV té habilitats: el de Xàtiva, que es va obrir en 1998 coincidint amb la posada en servici de l’estació i reconvertit en Espai del*Client a l’abril de 2018; el Centre d’Atenció al Client Benimaclet, en servici des de 2001; el de Colón obert en 2007 i reconvertit en Espai del Client al desembre de 2017; i el d’Alacant, obert al maig de 2022 amb la posada en servici de la Línia 10 (Alacant-Natzaret).

El centre que va acollir més visites en 2024 va ser, Xàtiva, amb 128.634, la qual cosa suposa un 41,26 % del total. Li van seguir Colón, amb 73.980; Benimaclet, amb 60.548; i Alacant, amb 48.536 consultes presencials.

Setembre va ser el mes en què es va registrar un major nombre de visites als Espais i al Centre d’Atenció al Client amb 35.993. Li van seguir gener, amb 31.650; octubre, amb 29.797; febrer, amb 28.523; maig, amb 27.750; i març, amb 26.748 visites.

Quant a l’horari en què més acudixen els usuaris a estos centres, la forqueta entre les 12 i les 13 hores predomina clarament respecte a la resta de la jornada, seguida de la franja d’11 a 12 hores i la de 10 a 11 hores.

Motius de les visites

Els centres reben a clients que necessiten informació, però també als qui tramiten l’Abonament Temporal Jove Gratuït, les targetes personalitzades mensuals, anuals o de la targeta moneder TuiN, Gent Major, Famílies Nombroses i de Mobilitat.

L’any passat l’atenció presencial es va centrar, en primer lloc, en consultes i tramitacions relacionades amb l’Abonament Jove i, després, en la informació general, sobretot qüestions relacionades amb les tarifes, peatge, horaris i itineraris. Després es van situar les incidències que concernixen al suport sense contacte, l’ajuda en la venda de bitllets i els objectes perduts.

Espai del Client

Els Centres d’Atenció del Client sintetitzen i avancen el nou concepte d’oficines d’atenció al client. Són un lloc d’interrelació entre client i empresa, atés per personal específic, i una àrea on es puguen usar els servicis que s’oferixen, el disseny de l’espai seguix els criteris sobre accessibilitat universal establits en el Pla d’Accessibilitat d’FGV.

El Espai del Client, a més de les tasques que es realitzen en la resta de Centres d’Atenció, està orientat a la relació amb l’empresa (per exemple, hi ha habilitada una zona de reunions) i fins i tot disposa de zona Wi-Fi, zona de descans, la possibilitat de recàrrega del mòbil i connexió per a tauletes o portàtils.

 

Notícies relacionades

22 - 03 - 2025

Metrovalencia va atendre l’any passat més de 125.000 usuaris a través del telèfon gratuït i els intèrfons d’estacions i parades

Els viatgers poden sol·licitar informació i buidar dubtes en el 900 46 10 46 o en els 350 dispositius instal·lats...
23 - 02 - 2025

Els nous intercanviadors metro-autobús de València-Sud, Safranar i Jesús superen els 104.000 viatgers en els primers dies de funcionament

La noves connexions intermodals van entrar en servici dimarts passat 18 de febrer, al mateix temps que la xarxa de...
29 - 12 - 2024

Metrovalencia oferirà servici especial durant Nit de cap d’any

El conseller Vicente Martínez Mus ha assenyalat que “per primera vegada s'oferirà un dispositiu especial a València i Alacant per...