Data
02 de March de 2025

Els Espais i el Centre d’Atenció al Client de Metrovalencia van atendre més de 300.000 visites presencials en 2024

Espai del Client Metrovalencia
  • L’oficina de Xàtiva va acumular 128.634 consultes personalitzades l’any passat, el 41,26 % del total
  • Setembre, gener i octubre van ser els mesos de més intensitat, i títols, tarifes, peatge, horaris i itineraris les qüestions més requerides

Els Espais del Client (Xàtiva, Colón i Alacant) i el Centre d’Atenció al Client (Benimaclet) de Metrovalencia van acollir durant l’any passat 311.698 visites d’usuaris, 22.091 més que en 2023, un 7,62 % d’increment a pesar que, després dels danys patits per la riuada en les instal·lacions d’FGV, les dependències citades no van estar operatives fins al 9 de novembre, cas del tramvia, i el 3 de desembre, en el del metro. Estes dades suposen una mitjana de 851 atencions al dia i 25.975 al mes.

Els clients de Metrovalencia poden realitzar preguntes i gestions de manera personal amb presència física en qualsevol dels recintes que FGV té habilitats: el de Xàtiva, que es va obrir en 1998 coincidint amb la posada en servici de l’estació i reconvertit en Espai del*Client a l’abril de 2018; el Centre d’Atenció al Client Benimaclet, en servici des de 2001; el de Colón obert en 2007 i reconvertit en Espai del Client al desembre de 2017; i el d’Alacant, obert al maig de 2022 amb la posada en servici de la Línia 10 (Alacant-Natzaret).

El centre que va acollir més visites en 2024 va ser, Xàtiva, amb 128.634, la qual cosa suposa un 41,26 % del total. Li van seguir Colón, amb 73.980; Benimaclet, amb 60.548; i Alacant, amb 48.536 consultes presencials.

Setembre va ser el mes en què es va registrar un major nombre de visites als Espais i al Centre d’Atenció al Client amb 35.993. Li van seguir gener, amb 31.650; octubre, amb 29.797; febrer, amb 28.523; maig, amb 27.750; i març, amb 26.748 visites.

Quant a l’horari en què més acudixen els usuaris a estos centres, la forqueta entre les 12 i les 13 hores predomina clarament respecte a la resta de la jornada, seguida de la franja d’11 a 12 hores i la de 10 a 11 hores.

Motius de les visites

Els centres reben a clients que necessiten informació, però també als qui tramiten l’Abonament Temporal Jove Gratuït, les targetes personalitzades mensuals, anuals o de la targeta moneder TuiN, Gent Major, Famílies Nombroses i de Mobilitat.

L’any passat l’atenció presencial es va centrar, en primer lloc, en consultes i tramitacions relacionades amb l’Abonament Jove i, després, en la informació general, sobretot qüestions relacionades amb les tarifes, peatge, horaris i itineraris. Després es van situar les incidències que concernixen al suport sense contacte, l’ajuda en la venda de bitllets i els objectes perduts.

Espai del Client

Els Centres d’Atenció del Client sintetitzen i avancen el nou concepte d’oficines d’atenció al client. Són un lloc d’interrelació entre client i empresa, atés per personal específic, i una àrea on es puguen usar els servicis que s’oferixen, el disseny de l’espai seguix els criteris sobre accessibilitat universal establits en el Pla d’Accessibilitat d’FGV.

El Espai del Client, a més de les tasques que es realitzen en la resta de Centres d’Atenció, està orientat a la relació amb l’empresa (per exemple, hi ha habilitada una zona de reunions) i fins i tot disposa de zona Wi-Fi, zona de descans, la possibilitat de recàrrega del mòbil i connexió per a tauletes o portàtils.

 

Notícies relacionades

18 - 07 - 2025

Metrovalencia àmplia el seu servici nocturn el dissabte 19 de juliol amb motiu de la celebració de la Gran Nit de Juliol

Els últims trens circularan sobre la 1.30 hores amb destinació a Seminari, Paterna, Aeroport, Torrent, Rafelbunyol i Aragó i en...
08 - 07 - 2025

FGV reunix al Comité de Participació de Clients de Metrovalencia per a exposar l’evolució del procés de recuperació del servici després de les inundacions

En la trobada han participat entitats i usuaris habituals que han abordat qüestions relacionades amb la reconstrucció i la circulació...
25 - 06 - 2025

El Consell aprova la pròrroga de la gratuïtat del transport públic per a les persones menors de 14 anys i els nous descomptes tarifaris

La mesura, cofinançada pel Govern, entra en vigor l'1 de juliol i es prolonga fins al 31 de desembre de...