Data
29 de May de 2025

FGV inicia les proves d’electrificació nocturnes en el tram Torrent-Castelló de Metrovalencia

Metrovalencia FGV
  • Les comprovacions i validacions entre València Sud i Torrent començaran la setmana vinent
  • Les actuacions formen part del procés de recuperació del servici en el tram més greument afectat per les inundacions del 29 d’octubre
  • FGV advertix que qualsevol contacte amb els conductors elèctrics de 1.500 volts de la catenària pot provocar un greu accident per electrocució

Ferrocarrils Generalitat Valenciana (FGV) ha iniciat esta matinada les proves d’electrificació en el tram comprés entre Torrent i Castelló de Metrovalencia, com a part dels treballs que es realitzen des de fa mesos per a recuperar la circulació ferroviària, després dels greus danys ocasionats el 29 d’octubre per les inundacions.

Prèviament a esta actuació, un tren va realitzar en la tard-nit d’ahir este recorregut per a supervisar el traçat i comprovar que tots els elements necessaris per a la prova estaven en perfectes condicions.

Posteriorment, estes mateixes proves també es realitzaran a partir de la setmana vinent en el tram entre València Sud i Torrent per a completar així el traçat de prop de 50 quilòmetres que actualment es troba fora de servici.

Les proves amb el pas dels trens es produïxen durant la nit, atés que durant el dia continuen els treballs d’instal·lació de l’electrificació i elements complementaris.
Esta fase de proves es realitza una vegada s’han completat les grans obres que s’han executat en els últims mesos en este tram per a la rehabilitació de la superestructura de via i electrificació de diferents zones, amb un pressupost de 11,6 milions d’euros, IVA inclòs.

En els últims mesos s’han resolt prop de 100 incidències de diferent índole, distribuïdes al llarg de 50 quilòmetres de xarxa que discorren pels municipis de Paiporta, Picanya, Torrent, Picassent, Alginet, Carlet, Benimodo, L’ Alcúdia, Massalavés, Alberic i Castelló.

Els treballs que s’han realitzat afecten l’adequació del drenatge transversal, cunetes, talussos i terraplens, així com la reconstrucció les canalitzacions elèctriques i de telecomunicacions subterrànies, reposició de tancaments laterals, electrificació i tancats que han sigut esfondrats o deformats.

Amb estes actuacions conclouran els treballs d’adequació del tram Paiporta-Castelló perquè es puguen recuperar les circulacions de la xarxa de metro el pròxim 21 de juny.

Perill d’electrocució

A conseqüència de l’electrificació del tram, FGV advertix que qualsevol contacte amb els conductors elèctrics de 1.500 volts de la catenària pot provocar un greu accident per electrocució, atés que les proves de validació de les reparacions elèctriques efectuades portaran tensió als elements pertanyents a la línia aèria.

Qualsevol contacte de les persones amb els citats conductors, tant directament o mitjançant ferros, filferros o altres peces metàl·liques poden provocar un accident greu.

Notícies relacionades

16 - 06 - 2025

Carlos Mazón anuncia la reobertura del 100 % de Metrovalencia el pròxim 27 de juny

El cap del Consell ressalta la inversió de la Generalitat de 140 milions d'euros per a rehabilitar tota la xarxa...
13 - 06 - 2025

Martínez Mus anuncia que el tram València Sud-Castelló de Metrovalencia obrirà l’última setmana de juny una vegada completades totes les proves

El conseller de Medi Ambient, Infraestructures i Territori ha fet este anunci en una visita als tallers i instal·lacions de...
14 - 06 - 2025

Metrovalencia va facilitar al maig 8 milions de desplaçaments

Els moviments en el metro, encara parcials, es van elevar a 6,6 milions, els del tramvia a 1,4 milions i...