Data
09 de January de 2025

La Generalitat destina més de 20 milions d’euros a la recuperació del servici de Metrovalencia entre Paiporta i Castelló

Alginet Metrovalencia
  • El conseller d’Infraestructures qualifica de “fonamental” l’impuls en esta zona per a recuperar la xarxa de Metrovalencia “al cent per cent”
  • Les obres ja s’estan executant i els contractes han sigut adjudicats per via d’emergència per a concloure-les al més prompte possible

La Generalitat està destinant 20 milions d’euros en les obres de recuperació del servici de Metrovalencia entre Paiporta i Castelló, segons ha anunciat el conseller de Medi Ambient, Infraestructures i Territori, Vicente Martínez Mus.

El conseller ha visitat este matí les obres de renovació de vies afectades per les inundacions del passat 29 d’octubre en la localitat d’Alginet, acompanyat pel secretari autonòmic d’Infraestructures i Transports, Javier Sendra, el director general de Transports i Logística, Manuel Ríos, el director gerent d’FGV, Alfonso Novo, i diferents responsables municipals dels ajuntaments afectats.

Martínez Mus, qui ha comprovat que les obres avancen “a bon ritme” i que la seua evolució és “òptima”, ha qualificat la seua conclusió de “fonamental per a la mobilitat de tot l’àrea metropolitana de la ciutat de València”, al mateix temps que ha mostrat la seua esperança perquè “al més prompte possible puguem recuperar la infraestructura que ens falta”.

El conseller ha afegit que “esta important inversió de més de 20 milions d’euros de reposició de vies, catenària, superestructures, estacions i elements de seguretat són absolutament imprescindibles per a recuperar la xarxa de Metrovalencia al cent per cent”.

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha adjudicat per via d’emergència les obres de rehabilitació de la superestructura de via i electrificació en diferents zones del tram Paiporta-Castelló de la xarxa de Metrovalencia, que suposa una inversió de 12.112.868,54 euros, direcció d’obra i IVA inclòs.

Està previst actuar sobre prop de 100 incidències de diferent índole, distribuïdes al llarg de 50 quilòmetres de xarxa que discorren pels municipis de Paiporta, Picanya, Torrent, Picassent, Alginet, Carlet, Benimodo, L’ Alcúdia, Massalavés, Alberic i Castelló.

Altres importants actuacions, també per via d’emergència, són la renovació dels ponts i viaductes de Paiporta a Castelló, que compta amb un pressupost de 5.348.505,91 euros, IVA inclòs, i la reconstrucció de les estacions de Paiporta i Picanya, que tindran un cost de 2.863.073,31 euros, IVA inclòs.

Actuacions en 50 km

Al llarg d’uns 50 quilòmetres de xarxa que unix València Sud i Castelló s’han executat ja els treballs previs necessaris per a la retirada de residus, enderrocs i vegetació depositats sobre les vies i voltants.

Altres treballs afecten l’adequació del drenatge transversal, cunetes, talussos i terraplens, així com la reconstrucció les canalitzacions elèctriques i de telecomunicacions subterrànies, reposició de tancaments laterals i closos que han sigut esfondrats o deformats.

Principals actuacions Paiporta-Castelló

Destaquen les actuacions a realitzar en el terme municipal de Paiporta i Picanya, que constituïxen la zona “0”, atés que han patit l’acció directa del desbordament del Barranc del Pedrís. De fet, es requerix la renovació completa en uns 1.200 metres de tota la superestructura de via, i una actuació molt important en electrificació per a la implementació de la catenària; també és necessària la construcció de noves canalitzacions per a albergar cables d’energia i de telecomunicacions que havien quedat inútils després de la riuada.

A més, en eixa zona cal coordinar les actuacions amb altres treballs concurrents, com són la citada reconstrucció de l’estació de Metrovalencia de Paiporta i l’execució d’una nova estructura per a reconstruir el pont anterior i salvar el Barranc del Pedrís.

Hi ha altres afeccions importants a la superestructura en els voltants del riu Magre, i d’altres estructures, ja siguen ponts o obres de drenatge. Existixen afeccions de diversa magnitud a la comarca de la Ribera Alta sobre els elements d’electrificació de la xarxa de Metrovalencia.

Actuacions a Paiporta

L’esmentada inversió per a la reconstrucció del pont ferroviari de Paiporta supera els cinc milions d’euros i és fonamental per a recuperar el servici de Metrovalencia des de València Sud fins a Torrent Avinguda per a les Línies 1, 2 i 7, i a Castelló, destí final de la Línia 1.

Juntament amb esta actuació en el pont FGV destina una mica més de dos milions d’euros per a condicionar les estacions de Paiporta i Picanya de Metrovalencia, destrossades per l’aigua.

Després d’esta labor inicial s’ha previst la renovació completa de la infraestructura de via a Paiporta (plataforma, balast, travesses i carrils), així com la renovació completa de l’electrificació ferroviària.

Notícies relacionades

19 - 01 - 2025

Metrovalencia va posar en servici més de mig milió de metros i tramvies durant 2024

Les unitats van recórrer 6,9 milions de quilòmetres, un 18% menys en metros i un 5% menys en tramvies a...
16 - 01 - 2025

Mazón: “Reactivem el servici de Metrovalencia fins a València Sud amb un nou intercanviador metro-autobús i més freqüències”

Assenyala que “la primera quinzena de febrer les línies 1, 2 i 7 finalitzaran a València Sud per a continuar...
16 - 01 - 2025

Mazón anuncia transport gratuït per als afectats per les inundacions

Els damnificats per les riuades podran viatjar sense pagar amb metro, tramvia i Metrobús durant tot 2025 El president de...