Accessibilitat

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana, tal com es recull en el seu Pla d’Accessibilitat Universal, està en constant adaptació de les seues instal·lacions als requeriments d’accessibilitat. 

Supressió de barreres arquitectòniques

  • Accés a andanes

Totes les estacions i parades de la xarxa disposen de recorregut adaptat amb rampes i ascensors, a excepció de l’estació de València Sud.

  • Comandaments a distància com a ajuda tècnica per a l’ús dels ascensors de Metrovalencia.

Aquest equip és un dispositiu d’ajuda tècnica per a persones amb discapacitat, destinat especialment per a persones de mobilitat reduïda i amb problemes de mobilitat dels membres superiors.

Metrovalencia informarà de les instal·lacions sobre les quals es pot actuar amb aquest, podent existir la possibilitat que, puntualment, algun equip es trobe fóra de servei.

Les estacions que disposen de comandament són:

  • Colón
  • Xátiva
  • Quart de Poblet
  • Salt de L’Aigua
  • Pl. Espanya
  • À.Guimerà
  • Av. del Cid
  • Nou D’Octubre
  • Amistat-Casa de Salud
  • Benimaclet
  • Facultats

Condicions d’ús i sol·licitud del comandament , s’obri en pestanya nova.

  • Accés de l’andana al tren o tramvia

FGV està duent a terme obres de construcció de plataformes en estacions de metro per a facilitar l’accés a Persones de Mobilitat Reduïda (PMR) entre l’andana i el tren. Les parades de tramvia no requereixen d’aquesta actuació.

Les estacions que disposen de plataforma són:

  • Aeroport
  • Alameda
  • Alboraya - Palmaret
  • Alboraya - Peris Aragó
  • Amistat - Casa de Salud
  • Àngel Guimerà
  • Aragón
  • Av. del Cid
  • Ayora
  • Benaguassil 2n
  • Beniferri
  • Benimaclet
  • Benimàmet
  • Bétera
  • Campanar
  • Colón
  • Empalme
  • Facultats
  • Faitanar
  • Jesús
  • L´Eliana
  • La Canyada
  • La Cova
  • La Presa
  • Les Carolines - Fira
  • Llíria
  • Machado
  • Manises
  • Marítim - Serrería
  • Masia de Traver
  • Mislata
  • Mislata - Almassil
  • Nou d´Octubre
  • Paiporta
  • Paterna
  • Patraix
  • Pl. Espanya
  • Quart de Poblet
  • Riba-roja de Túria
  • Rosas
  • Safranar
  • Salt de l´Aigua
  • Santa Rita
  • Torrent Avinguda
  • Túria
  • Xàtiva
  • Passos adaptats per a PMR en les línies de validació

Totes les línies de validació disposen d’un pas d’ample especial (90 cm.). Aquests passos disposen de la possibilitat de validació frontal en les següents estacions:

  • Alameda
  • Àngel Guimerà
  • Av. del Cid
  • Colón
  • Facultats
  • Machado
  • Xàtiva

Nota sobre cadires de rodes, elèctriques i escúters

S’entén per cadira de rodes, a l’efecte de la normativa (RD 1544/2007, de 23 de novembre i la seua modificació publicada de 20 de setembre de 2019), aquell producte de suport per a la mobilitat de persones inclòs en l’objecte i camp d’aplicació de les següents normes:

a) Cadires de rodes de propulsió manual. Segons norma UNE-EN 12183.

b) Cadires de rodes amb motor elèctric i escúters amb motor elèctric amb tres o més rodes. Segons norma UNE-EN 12184, i que puguen ser incloses en les Classes A i B, o en la Classe C sempre que complisca amb les dimensions i zona de maniobra establides per a la Classe B. Les dimensions màximes de longitud i amplària són, respectivament, de 1.300 per 700 mil·límetres. 

 

Supresió de barreras en la Comunicació

  • Dispositius de comunicació amb persones amb discapacitat auditiva

Les següents estacions disposen de bucle magnètic en les andanes:

  • Alboraya – Palmaret 
  • Alboraya – Peris Aragó
  • Benimàmet
  • Les Carolines – Fira

També disposen de bucle magnètic els Espais del Client de Colón i Xàtiva. 

Missatgeria WhatsApp alternativa Símbol de WhatsApp

Servei de missatgeria telefònica dirigit a les persones amb discapacitat auditiva. És una alternativa còmoda i directa a la comunicació mitjançant veu que es presta, a través dels serveis d’atenció dels intèrfons de les estacions i el telèfon d’atenció al client.

  • La persona que tinga qualsevol incidència en una estació de Metrovalencia pot utilitzar el número corresponent als intèrfons per a sol·licitar ajuda o informació. Aquest servei estarà disponible en el mateix horari en el qual estan obertes les estacions:
Avatar teléfon whatsApp Metrovalencia, Servei de missatgeria telefònica dirigit a les persones amb discapacitat auditiva

Intèrfons

609 941 259

 

  • Per a qualsevol comunicació o sol·licitud d’informació que presten els telèfons 900 d’atenció al client, ateses en el mateix horari que l’atenció telefònica, en servei de dilluns a diumenge:
Avatar telèfon whatsApp Metrovalencia, Servei de missatgeria telefònica dirigit a les persones amb discapacitat auditiva

Atenció al client

609 946 607

Descarrega el Pla d’Accessibilitat Universal d’FGV complet en pdf en pestanya nova