Data
25 de April de 2016

La Policia de la Generalitat va prestar el passat any 5.389 servicis en les xarxes de Metrovalencia i TRAM d’Alacant

Van participar en 161 controls amb els empleats de FGV i van identificar a 10.646 persones
 
El Cos de Seguretat va detindre a 83 individus per distints motius i van realitzar 150 actuacions amb menors
 
Els agents van estar presents en 4.114 sancions per viatjar sense bitllet i van alçar 668 actes d’infraccions a la Llei de Seguretat Ciutadana

La Policia de la Generalitat va realitzar durant el passat any un total de 5.389 patrulles preventives per les xarxes de Metrovalencia i TRAM Metropolità d’Alacant amb la finalitat d’augmentar la seguretat ciutadana en el transport públic ferroviari i tramviari que presta Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana.
 
El Cos de Seguretat va participar en 161 controls de viatgers a València i Alacant junt amb els empleats de FGV i va identificar a més de deu mil persones, en concret 10.646, tant per ser sospitosos, com per haver-los auxiliat o per rutina. Com a conseqüència d’això, es va detindre a 83 individus per delictes diversos, com a robatori, furt, pertorbació de l’orde, violència, violència de gènere, etcètera. A més, van intervindre en 150 casos amb menors.
 
Els agents van estar presents en 4.114 sancions per viatjar sense bitllet i van alçar 668 actes d’infraccions a la Llei de Seguretat Ciutadana per motius com a vandalisme, gamberrades, carterismo o delictes comesos fora del metre o tramvia la persecució de la qual va acabar en els dits transports públics.
 
La Policia de la Generalitat realitza labors de vigilància, tant en Metrovalencia com en el TRAM d’Alacant de manera continuada i de manera puntual. De fet, en els mesos de juliol, agost i setembre incrementen la seua presència en ambdós explotacions de FGV amb l’Operació Estiu que duen a terme els Cossos i Forces de Seguretat davant de l’augment del turisme en els mesos estivals.
 
 
A més, des del Nadal de 2013-2014, els agents de la Policia de la Generalitat acompanyen el personal de FGV en nombrosos controls de passatgers dins de les unitats de Metrovalencia i TRAM d’Alacant. En l’estació de Colom, la segona de major moviment de la xarxa de Metrovalencia després de Xàtiva, existix des de desembre de 2014 una comissaria, l’objectiu fonamental de la qual és atendre el ciutadà i incrementar la presència policial uniformada en el suburbà.
 
Metrovalencia
 
En l’explotació de Metrovalencia, les patrulles dutes a terme per la Policia de la Generalitat es van elevar a 4.641, participant en 126 controls amb personal de FGV i identificant a 7.981 persones. A més, van estar presents en 3.729 sancions per viatjar sense bitllet, van alçar 257 actes per infraccions a la Llei de Seguretat Ciutadana, van detindre a 46 persones i van realitzar 132 servicis amb menors. També van efectuar 75 auxilis humanitaris, com a persones majors perdudes, caigudes en escales, vestíbuls o andanes, etcètera.
 
TRAM d’Alacant
 
En l’explotació del TRAM d’Alacant, el nombre de patrulles preventives realitzades per la Policia de la Generalitat el passat any es va concretar en 748, participant en 35 controls amb personal de FGV i identificant a 2.665 persones. Les sancions per viatjar sense bitllet en la seua presència van ser de 385, les actes alçades per infraccions a la Llei de Seguretat Ciutadana 411 i els servicis amb menors, 18. Les detencions realitzades van sumar 37.

Notícies relacionades

24 - 04 - 2025

La Generalitat amplia fins al 31 de maig el termini de validesa de l’actual targeta de transport jove gratuït per a garantir la recepció de la nova Móbilis30

El suport de cartó podrà utilitzar-se durant un mes més per a garantir que tots els sol·licitants disposen de la...
21 - 04 - 2025

Metrovalencia va arreplegar més de 5.800 objectes perduts en 2024

Els usuaris perden una mitjana de 16 articles dia, sobretot DNI, carteres, claus, motxilles, ulleres, diferents carnets, mòbils i paraigües...
30 - 03 - 2025

Metrovalencia facilita la mobilitat per a acudir amb tramvia a les Olimpíades d’FP i al Dia Internacional del Turisme de Reunions

Del 30 de març al 4 d'abril se celebren CV Skills, les Olimpíades de Formació Professional El 3 d'abril tindrà...