Comité de participació de clients

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana és una empresa en constant evolució, amb l’objectiu de prestar el millor servici ferroviari de transport a la ciutadania de la Comunitat Valenciana, a través de Metrovalencia i el TRAM d’Alacant. Entenem que la millor forma d’avançar cap al dit objectiu passa, entre altres accions, per atendre les propostes i inquietuds de les persones que utilitzen els nostres serveis, i per a això des d’FGV es va posar en marxa diverses iniciatives amb l’objectiu de fomentar la seua participació i conéixer la seua opinió sobre diversos aspectes relacionats amb el nostre servici, que ens ajuden i impliquen en la presa de decisions i en la definició dels nostres plans estratègics i de qualitat: El Comitè de participació de clients.

 

La seua finalitat és reunir en un mateix espai comú a representants d’entitats socials i clients de FGV que usen sovint el servici, perquè:

  • Ajuden amb les seues aportacions a tindre una visió més pròxima de la nostra imatge i servicis.
  • Al mateix temps, es vegen implicats en la resolució de les demandes.
  • Plantegen noves accions pensant a millorar la qualitat, comoditat i seguretat del servei.

El Comité de Participació de Clients (un en Metrovalencia i un altre en el TRAM d’Alacant) està format per un màxim de 15 persones. Han d’actuar i reunir-se de forma coordinada: es tracta de constituir un grup de treball on, amb temes taxats i un orde del dia previ, es realitze una interacció entre empresa i clients per a tindre major compromís i complicitat. Es realitza una reunió temàtica, com a mínim, una vegada cada sis mesos.

Les persones que integren el Comitè de Participació de Clients són representants d’associacions i entitats públiques, així com membres designats per les diferents Universitats públiques. A més, participen en cada taula almenys quatre persones que utilitzen amb freqüència els serveis de metro i tramvia, que són convidades per a conèixer les seues aportacions, queixes i suggeriments. Per part d’FGV, els temes a proposar s’extrauen del conjunt de reclamacions que es gestionen en l’empresa, les enquestes de l’Índex de Satisfacció al Client i les enquestes i sondejos demoscòpics, o aquells temes que, per política d’empresa, ens interesse exposar a debat.

En el Comitè de Participació de Clients es presenten també les enquestes anuals de qualitat i els seus resultats seran també guies i indicadors per a trobades futures.