Data
17 de June de 2020

FGV invertirà 3,3 milions d’euros en millores tècniques dels tallers Machado de Metrovalencia

Un nou enclavatge electrònic garantirà la seguretat de moviments interns en el recinte i d’entrada i eixida a la instal·lació

L’actual dispositiu de control d’agulles i senyals es va instal·lar en 1993, per la qual cosa porta 27 anys de servici

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) invertirà 3,3 milions d’euros, IVA inclòs, en millores tècniques dels tallers Machado de Metrovalencia per a instal·lar un nou enclavatge electrònic i realitzar distintes reparacions en la coberta, en la refrigeració i en la ventilació del taller.

L’objectiu, en el cas de l’enclavatge, és garantir la seguretat de moviments interns dels trens en les dites instal·lacions i d’entrada i eixida al recinte que servix de depòsit i manteniment a les unitats de les Línies 3, 5, 7 i 9, i en el cas de les reparacions de la coberta, solucionar els problemes existents en el sistema d’evacuació d’aigües pluvials.

Per a això, FGV ha adjudicat per valor de 2.511.940,29 euros, IVA inclòs, la redacció del projecte i execució de les obres d’instal·lació d’un enclavatge electrònic per a substituir a l’actual dispositiu de control d’agulles i senyals que es va instal·lar en 1993, per la qual cosa porta ja 27 anys de servici.

Amb això es pretén garantir el govern segur de totes les circulacions que es realitzen entre la platja de vies i les zones d’estacionament i neteja en el depòsit, i entre la platja de vies i les pròpies vies de manteniment del taller, a més de les entrades i eixides al recinte de les unitats, ben quan partixen o tornen del servici, ben quan entren o ixen per avaria, neteja i manteniment.

D’altra banda, la capacitat del taller de Machado és susceptible de ser ampliada en un futur no llunyà, la qual cosa redundaria en noves ampliacions i modificacions en les instal·lacions de senyalització, per la qual cosa és aconsellable la incorporació de les actuals innovacions tècniques existents en el mercat,  molt més fàcilment mantenibles i ampliables, i amb menors costos operatius, millorant l’eficiència en l’explotació ferroviària.

Les obres i instal·lacions a realitzar es duran a terme en el Gabinet de Circulació dels tallers (un Lloc Local d’Operació i un Lloc Lleuger Allunyat); en el Quart de Corrents Dèbils (el propi enclavatge electrònic, un Sistema d’Ajuda al Manteniment i dotació d’equips) i en les vies (accionaments elèctrics, elements de detecció positiva dels trens, senyals alts de tipus led, aparell de via, cablejat, muntatge de caixes de via i tota l’obra civil).

El desenvolupament del projecte es durà a terme segons el model de gestió de la seguretat definit en la normes UNE-EN 50126-1:2018 i UNE-EN 50216-2:2018. Estes normes assumixen com a pilar fonamental el compliment d’un cicle de vida concret, seguint el qual s’exercixen les activitats de cada fase.

Licitació per a la coberta

D’altra banda, FGV ha licitat per 847.639,29 euros, IVA inclòs, les obres per a dotar a la coberta dels tallers Machado de ventilació en carener, tant estàtica lineal com puntual forçada. Així mateix, es renovarà en la seua totalitat el material de coberta, degradat pels anys i les goteres, reemplaçant-ho per un nou material.

Finalment es va a realitzar un condicionament i millora de la xarxa de drenatge existent, tant interior (per a evitar goteres i desbordaments) com a exterior, millorant la seua capacitat actual.

Notícies relacionades

01 - 08 - 2025

La Generalitat conclou l’excavació del túnel entre les estacions de Xàtiva i Alacant de Metrovalencia i executa la fase final d’equipament i urbanització

El conseller Vicente Martínez Mus acompanyat per l'alcaldessa accidental de València, Julia Climent, han visitat els treballs que es realitzen...
31 - 07 - 2025

Metrovalencia recupera el servici nocturn de divendres i dissabte des de l’1 d’agost

Este dispositiu s'havia suspés temporalment a conseqüència de les inundacions del passat 29 d'octubre Els trens i tramvies circularan fins...
27 - 07 - 2025

FGV modernitzarà els sistemes de senyalització i comunicacions de les línies de tramvia 4, 6 i 8 de Metrovalencia

Esta actuació compta amb un pressupost superior als 14 milions d’euros i és finançada per la Unió Europea a través...