Data
16 de January de 2025

Mazón anuncia transport gratuït per als afectats per les inundacions

Metrovalencia
  • Els damnificats per les riuades podran viatjar sense pagar amb metro, tramvia i Metrobús durant tot 2025

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha anunciat durant la sessió control de les Corts que “el transport públic dels mitjans de la Generalitat, com Metrovalencia i Metrobús, serà gratuït durant 2025 per a tots els damnificats per les riuades”

El president ha explicat que esta mesura, “se suma als 886,8 milions en ajudes directes mobilitzades per l’Executiu valencià” sense interessos, ni impostos ni burocràcia.

Carlos Mazón ha remarcat que l’Executiu valencià “continua incrementant la major mobilització de recursos de tota la història de la Generalitat” per a fer front a la reconstrucció econòmica i social de la Comunitat.

En este sentit, ha ressaltat “l’activació de 886,8 milions d’euros en ajudes directes per als afectats”, entre les quals destaquen les línies per a la reposició de béns de primera necessitat i reparacions urgents de vivendes, el paquet de 250 milions per a compensar la pèrdua de vehicles sinistrats, les subvencions per a autònoms amb i sense empleats, complements a la prestació dels ERTO, entre altres, com a ajudes per a gastos urgents dels ajuntaments, comunitats de regants, entitats del tercer sector i indústria cultural, a més de les deduccions fiscals i exempcions d’impostos.

Al respecte, ha ressaltat que la Generalitat “ja ha abonat quasi el 58% de les ajudes directes enfront del 7% del Govern”.

Notícies relacionades

16 - 06 - 2025

Carlos Mazón anuncia la reobertura del 100 % de Metrovalencia el pròxim 27 de juny

El cap del Consell ressalta la inversió de la Generalitat de 140 milions d'euros per a rehabilitar tota la xarxa...
13 - 06 - 2025

Martínez Mus anuncia que el tram València Sud-Castelló de Metrovalencia obrirà l’última setmana de juny una vegada completades totes les proves

El conseller de Medi Ambient, Infraestructures i Territori ha fet este anunci en una visita als tallers i instal·lacions de...
14 - 06 - 2025

Metrovalencia va facilitar al maig 8 milions de desplaçaments

Els moviments en el metro, encara parcials, es van elevar a 6,6 milions, els del tramvia a 1,4 milions i...