Data
04 de June de 2025

FGV iniciarà el divendres les proves d’electrificació en el tram València Sud-Torrent

Metrovalencia FGV
  • Les comprovacions i validacions entre Torrent i Castelló van començar la setmana passada
  • Les actuacions formen part del procés de recuperació del servici en el tram més greument afectat per les inundacions del 29 d’octubre
  • FGV advertix que qualsevol contacte amb els conductors elèctrics de 1.500 volts de la catenària pot provocar un greu accident per electrocució

Ferrocarrils Generalitat Valenciana (FGV) iniciarà este divendres, dia 6, les proves d’electrificació en el tram comprés entre València Sud i Torrent de Metrovalencia, com a part dels treballs que es realitzen des de fa mesos per a recuperar la circulació ferroviària, després dels greus danys ocasionats el 29 d’octubre per les inundacions.

Estes mateixes proves ja s’estan realitzant en horari nocturn en el tram entre Torrent i Castelló per a completar així el traçat de prop de 50 quilòmetres que actualment es troba fora de servici.

Les proves amb el pas dels trens es produïxen durant la nit, atés que durant el dia continuen els treballs d’instal·lació de l’electrificació i elements complementaris.

Esta fase de proves es realitza una vegada s’han completat les grans obres que s’han executat en els últims mesos en este tram per a la rehabilitació de la superestructura de via i electrificació de diferents zones, amb un pressupost de 11,6 milions d’euros, IVA inclòs.

En els últims mesos s’han resolt prop de 100 incidències de diferent índole, distribuïdes al llarg de 50 quilòmetres de xarxa que discorren pels municipis de Paiporta, Picanya, Torrent, Picassent, Alginet, Carlet, Benimodo, L’Alcúdia, Massalavés, Alberic i Castelló.

Els treballs que s’han realitzat afecten l’adequació del drenatge transversal, cunetes, talussos i terraplens, així com la reconstrucció les canalitzacions elèctriques i de telecomunicacions subterrànies, reposició de tancaments laterals, electrificació i tancats que han sigut esfondrats o deformats.

Perill d’electrocució

A conseqüència de l’electrificació del tram, FGV advertix que qualsevol contacte amb els conductors elèctrics de 1.500 volts de la catenària pot provocar un greu accident per electrocució, atés que les proves de validació de les reparacions elèctriques efectuades portaran tensió als elements pertanyents a la línia aèria.

Qualsevol contacte de les persones amb els citats conductors, tant directament o mitjançant ferros, filferros o altres peces metàl·liques poden provocar un accident greu.

Notícies relacionades

29 - 05 - 2025

FGV inicia les proves d’electrificació nocturnes en el tram Torrent-Castelló de Metrovalencia

Les comprovacions i validacions entre València Sud i Torrent començaran la setmana vinent Les actuacions formen part del procés de...
23 - 05 - 2025

FGV iniciarà a partir del 28 de maig les proves d’electrificació en el tram Torrent-Castelló de Metrovalencia

Este tipus de comprovacions i validacions es realitzarà posteriorment en el tram entre València Sud i Torrent per a la...
25 - 04 - 2025

FGV fa treballs de manteniment en vies del metro per a reduir vibracions i sorolls en la circulació

Les actuacions estan previstes fins a principis del mes de juny i es realitzen fora de l'horari comercial, per la...