Data
27 de July de 2025

FGV modernitzarà els sistemes de senyalització i comunicacions de les línies de tramvia 4, 6 i 8 de Metrovalencia

Francesc Cubells Metrovalencia
  • Esta actuació compta amb un pressupost superior als 14 milions d’euros i és finançada per la Unió Europea a través del programa operatiu FEDER Comunitat Valenciana 2021-2027
  • Amb la instal·lació d’ATP (protecció automàtica de trens) i SAE-CT tota la xarxa tramviària inclourà estos sistemes

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) completarà en els pròxims mesos la instal·lació dels nous sistemes de comunicació i senyalització ATP (protecció automàtica de trens) i SAE-CT de les línies de tramvia 4, 6 i 8 de Metrovalencia.

El contingut d’este projecte ha permés definir tècnicament, funcionament i econòmicament els treballs per a la instal·lació dels sistemes de senyalització, ATP i SAE-CT en la xarxa tramviària de Metrovalencia en les seues línies 4, 6 i 8.

Es tracta de les línies existents en l’actualitat, juntament amb la línia 10, i que es troben en explotació comercial, en alguns trams de la línia 4, des de 1994.

Estos treballs compten amb un pressupost superior als 14 milions d’euros, IVA inclòs, i són finançats per la Unió Europea a través del programa operatiu FEDER Comunitat Valenciana 2021-2027, concretament dins de l’objectiu específic 1.2 dirigit a aprofitar els avantatges que oferix la digitalització als ciutadans, les empreses, les organitzacions d’investigació i les administracions públiques.

Treballs previstos

Els treballs previstos preveuen la renovació dels enclavaments, la senyalització lateral lluminosa tramviària, i els sistemes de detecció de tren. El projecte inclou un sistema automàtic de protecció del tren (ATP) per a supervisió i control de velocitats per geometria de via i aspectes de la senyalització.

Amb la renovació i actualització d’estos sistemes, estes tres línies de tramvia s’equipararan en matèria de comunicacions i senyalització amb la línia 10.

La renovació d’estos equips proporciona una major seguretat de les condicions de circulació gràcies a la implantació dels nous enclavaments electrònics i el sistema ATP. Quant a l’explotació, garantix més fiabilitat i regularitat a causa de l’obsolescència que estaven aconseguint els sistemes actualment implantats.

De manera paral·lela, FGV ha adjudicat també la redacció del projecte i execució de les obres d’instal·lació d’un enclavament electrònic per al depòsit i els tallers Tarongers de la línia 4 de Metrovalencia, actuació susceptible de ser finançada per la Unió Europea a través del Programa Comunitat Valenciana FEDER 2021-2027, i pressupostada en prop de dos milions d’euros.

Les línies 4, 6 i 8 presten servici al llarg de prop de 20 quilòmetres distribuïts entre València, Paterna i Burjassot, amb 43 parades i un total de 15 enclavaments.

Com a part del projecte és necessari també la construcció de deu habitacions tècniques per a allotjar senyalització i comunicacions necessaris per a la funcionalitat correcta de la xarxa.

Notícies relacionades

31 - 07 - 2025

Metrovalencia recupera el servici nocturn de divendres i dissabte des de l’1 d’agost

Este dispositiu s'havia suspés temporalment a conseqüència de les inundacions del passat 29 d'octubre Els trens i tramvies circularan fins...
28 - 07 - 2025

Martínez Mus destaca que 400.000 persones han utilitzat el servici de Metrovalencia entre València Sud-Castelló en el primer mes després de la recuperació

El conseller de Medi Ambient, Infraestructures i Territori ha confirmat el restabliment del servici nocturn a partir de l'1 d'agost...
24 - 07 - 2025

Metrovalencia àmplia el seu servici nocturn el dissabte 26 de juliol amb motiu del ‘correfoc’ de la Gran Fira de Juliol

• Les línies de metro circularan sobre les 1.30 hores amb destinació a Seminari, Paterna, Aeroport, Torrent, Rafelbunyol i Aragó,...