Data
16 de June de 2025

Carlos Mazón anuncia la reobertura del 100 % de Metrovalencia el pròxim 27 de juny

  • El cap del Consell ressalta la inversió de la Generalitat de 140 milions d’euros per a rehabilitar tota la xarxa del metro afectada per les riuades i assenyala el gran esforç realitzat “en tan sols 8 mesos”
  • L’Executiu valencià ha assumit “a pulmó” estes actuacions i denúncia la falta d’ajudes a fons perdut del Govern d’Espanya per a la reconstrucció d’infraestructures viàries, educatives, socials o sanitàries
  • El president de la Generalitat ha realitzat un recorregut en proves entre Torrent i Paiporta i ha visitat la nova estació i el viaducte ferroviari sobre el barranc de Poio a Paiporta

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha anunciat la reobertura del 100 % de Metrovalencia prevista per al pròxim 27 de juny i ha posat en valor “el major esforç, de major qualitat i de seguretat realitzat per Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) en tota la seua història amb el qual accelerem la recuperació de la Comunitat Valenciana”.

Així ho ha avançat després de realitzar un recorregut en proves previ a la reobertura del tram València Sud-Castelló de Metrovalencia en el qual es realitzat un trajecte des de l’estació Torrent Avinguda fins a Paiporta.

El cap del Consell, que també ha visitat les obres de reconstrucció de l’estació i del viaducte ferroviari sobre el barranc de Poio en la localitat de Paiporta, que també estarà habilitada el dia 27 d’este mes, ha agraït la labor dels operaris, tècnics i empreses “que han treball tres torns, matí, vesprada i nit, ininterrompudament, fins i tot els caps de setmana i festius, per a retornar no solament la connectivitat, sinó la normalitat que necessiten els ciutadans”.

En este sentit, ha ressaltat la prioritat del Consell per a recobrar la connectivitat pel que “des del minut un ens vam posar a treballar” per a restablir les diferents connexions que oferix Metrovalencia “com més prompte millor” i que es culminen amb la reobertura d’este tram.

Mazón ha explicat que en el recorregut València Sud-Castelló s’ha actuat sobre 50 quilòmetres de vies ferroviàries, 20 estacions i baixadors amb actuacions que han consistit en canvi de vies, reconstrucció del pont de Paiporta, renovació de catenàries i sistemes de comunicació, a més de la construcció i millora de noves instal·lacions.

Després de la rehabilitació d’este tram, els trens tornaran a circular amb les mateixes freqüències de pas que hi havia abans. Cal indicar que el trajecte València Sud-Castelló mou prop de 7 milions d’usuaris anuals que se sumen als més de 90 de la resta de la xarxa de Metrovalencia.

Els treballs per a la reconstrucció de la xarxa de Metrovalencia afectada per les riuades continuen en l’estació de València Sud que serà més accessible, resilient enfront de fenòmens meteorològics extrems i es convertirà en un eix intermodal amb accés directe a la zona d’aparcament, i connexió amb l’anell verd ciclopedestre.

Passos ferms fins a recuperar la normalitat

El cap del Consell ha ressaltat que l’Executiu valencià ha fet un esforç tècnic i humà per a recuperar la mobilitat després de les riuades del 29 d’octubre i ha al·ludit a la posada en marxa de “més de 25 llançadores permanents per a poder garantir el transport dels ciutadans de les zones afectades”

Així mateix, s’ha referit al fet que en tot just dos setmanes es va restablir el servici del tramvia i a principis de desembre el 80 % dels usuaris de Metrovalencia van recuperar la connectivitat. A més, abans de Nadal es va reobrir un tram de la línia 2 a Paterna, i el 18 de febrer es va recuperar València Sud com a intercanviador bus-metre per a millorar les freqüències.

A més, la Generalitat ha entregat 200.000 targetes de transport gratuït ‘Recuperem València’ que permet als beneficiaris viatjar sense cap cost en Metrovalencia, Rodalia, EMT, Metrobús i autobusos autonòmics.

140 milions d’euros per a recuperar Metrovalencia “a pulmó”

Mazón ha destacat que l’Executiu valencià ha assumit “a pulmó” les obres de reparació de la xarxa de Metrovalencia “sense cap contribució de cap classe per part del Govern d’Espanya”, la qual cosa ha qualificat de “injustícia”.

Igualment, ha retret la falta de suport de l’Executiu central per a la reparació de les instal·lacions sanitàries, educatives i socials afectades, “en les quals seguim sense rebre ni un sol euro a fons perdut i en el pitjor moment de finançament, de liquiditat i de tresoreria” de la Comunitat Valenciana.

Notícies relacionades

13 - 06 - 2025

Martínez Mus anuncia que el tram València Sud-Castelló de Metrovalencia obrirà l’última setmana de juny una vegada completades totes les proves

El conseller de Medi Ambient, Infraestructures i Territori ha fet este anunci en una visita als tallers i instal·lacions de...
14 - 06 - 2025

Metrovalencia va facilitar al maig 8 milions de desplaçaments

Els moviments en el metro, encara parcials, es van elevar a 6,6 milions, els del tramvia a 1,4 milions i...
06 - 06 - 2025

Martínez Mus anuncia que l’estació de València Sud de Metrovalencia es reconstruïx per a ser intermodal, accessible i resilient enfront de riuades

El conseller d'Infraestructures ha comprovat l'evolució dels treballs de la renovació de via i la construcció del nou pas inferior...