Data
21 de December de 2019

El 44,4% dels viatgers del TRAM d’Alacant preferix viatjar amb tramvia abans que utilitzar un altre mitjà de transport

El 27,8% dels clients opten pel metropolità per no tindre vehicle, el 21,9% per falta d’aparcament i el 17,8% per comoditat

L’estació amb nombre més gran de transbords és Marq-Castillo, amb el 62,8%, seguida de Benidorm i Lucentum

El 44,4% dels viatgers del TRAM d’Alacant assegura que “preferix” desplaçar-se amb el tramvia davant d’altres opcions de transport, segons es desprén dels resultats de l’últim Índex de Satisfacció al Client (ISC) corresponent a 2019.

Els viatgers que opten pel TRAM d’Alacant ho fan en un 27,8 % per no disposar de vehicle privat; 21,9 % davant de les dificultats per a trobar aparcament; i la resta per qüestions com la comoditat (17,8%), rapidesa (13,3%), proximitat (10,2%), no disposar d’un altre mitjà públic (7,7%) o economia/estalvi (6,9%).

Este estudi, que permet conéixer anualment l’opinió dels usuaris sobre el servici del TRAM d’Alacant, es va realitzar al setembre, després d’efectuar 1.524 entrevistes amb un error estadístic per a les dades globals del +2,51% amb un interval de confiança del 95,5%, entre els viatgers majors de 15 anys de les quatre línies de tramvia, la del tren-TRAM i la del tren dièsel.

El mateix informe assenyala que el 29,9% dels usuaris del TRAM d’Alacant, asseguren que es desplacen amb este sistema de transport a pesar de posseir vehicle propi, enfront del 70,1% que no disposa de cotxe particular i es considera un viatger obligat.

Quant al transbord de línies, el 11,7% sí que realitza este tipus de desplaçaments, mentres que el 88,3% restant no ho efectua. L’estació en què més moviment de canvi de línies es produïx és en la de Marq-Castillo (62,8%), seguida de Benidorm (18,9%), Lucentum (6,7%), Luceros (5,6%), Sangueta (2,2%), Mercado (1,7%) i El Campello (1,7%).

Valoració del servici

Els clients han atorgat una valoració de 8,52 punts sobre 10 al servici global de transport que presta Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) en la xarxa del TRAM d’Alacant, d’acord amb els resultats de l’Índex de Satisfacció al Client (ISC) 2019.

Este és el resultat més elevat de satisfacció de la història des que en 2006 s’iniciara la realització d’este tipus d’enquestes als seus clients, en les que sempre s’ha aconseguit els 8 punts com a mínim.

El percentatge d’usuaris que es considera “satisfet” amb el servici que es presta és del 95,1%, mentres que el que el qualifica de “normal”  és del 3,9%. Només l’1% se sent “insatisfet” el seu funcionament.

Els aspectes del servici que han rebut millor valoració per part dels clients són seguretat en el trajecte (9,04); accessibilitat al tren (8,98); senyalització (8,89); l’accesibidad a l’estació (8,85) i l’amabilitat/atenció d’empleats (8,70) punts.

Notícies relacionades

26 - 04 - 2024

Una delegació de la Comissió Europea i el Ministeri d’Hisenda visiten la Línia 10 de Metrovalencia

La posada en servici de la línia en 2022 va comptar amb finançament de la Unió Europea a través del...
21 - 04 - 2024

Els Espais i el Centre d’Atenció al Client de Metrovalencia van atendre més de 285.000 visites en 2023

L'oficina de Xàtiva va acumular 118.074 consultes personalitzades l'any passat, el 40,7% del total Setembre, octubre i març van ser...
19 - 03 - 2024

Metrovalencia evita 1,1 milions de desplaçaments de vehicles privats en els principals cinc dies de Falles

El servici d'FGV del dia 15 a la matinada del 20 eludix l'emissió de 1.568 tones de CO₂ a l'atmosfera...