Data
21 de December de 2019

El 44,4% dels viatgers del TRAM d’Alacant preferix viatjar amb tramvia abans que utilitzar un altre mitjà de transport

El 27,8% dels clients opten pel metropolità per no tindre vehicle, el 21,9% per falta d’aparcament i el 17,8% per comoditat

L’estació amb nombre més gran de transbords és Marq-Castillo, amb el 62,8%, seguida de Benidorm i Lucentum

El 44,4% dels viatgers del TRAM d’Alacant assegura que “preferix” desplaçar-se amb el tramvia davant d’altres opcions de transport, segons es desprén dels resultats de l’últim Índex de Satisfacció al Client (ISC) corresponent a 2019.

Els viatgers que opten pel TRAM d’Alacant ho fan en un 27,8 % per no disposar de vehicle privat; 21,9 % davant de les dificultats per a trobar aparcament; i la resta per qüestions com la comoditat (17,8%), rapidesa (13,3%), proximitat (10,2%), no disposar d’un altre mitjà públic (7,7%) o economia/estalvi (6,9%).

Este estudi, que permet conéixer anualment l’opinió dels usuaris sobre el servici del TRAM d’Alacant, es va realitzar al setembre, després d’efectuar 1.524 entrevistes amb un error estadístic per a les dades globals del +2,51% amb un interval de confiança del 95,5%, entre els viatgers majors de 15 anys de les quatre línies de tramvia, la del tren-TRAM i la del tren dièsel.

El mateix informe assenyala que el 29,9% dels usuaris del TRAM d’Alacant, asseguren que es desplacen amb este sistema de transport a pesar de posseir vehicle propi, enfront del 70,1% que no disposa de cotxe particular i es considera un viatger obligat.

Quant al transbord de línies, el 11,7% sí que realitza este tipus de desplaçaments, mentres que el 88,3% restant no ho efectua. L’estació en què més moviment de canvi de línies es produïx és en la de Marq-Castillo (62,8%), seguida de Benidorm (18,9%), Lucentum (6,7%), Luceros (5,6%), Sangueta (2,2%), Mercado (1,7%) i El Campello (1,7%).

Valoració del servici

Els clients han atorgat una valoració de 8,52 punts sobre 10 al servici global de transport que presta Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) en la xarxa del TRAM d’Alacant, d’acord amb els resultats de l’Índex de Satisfacció al Client (ISC) 2019.

Este és el resultat més elevat de satisfacció de la història des que en 2006 s’iniciara la realització d’este tipus d’enquestes als seus clients, en les que sempre s’ha aconseguit els 8 punts com a mínim.

El percentatge d’usuaris que es considera “satisfet” amb el servici que es presta és del 95,1%, mentres que el que el qualifica de “normal”  és del 3,9%. Només l’1% se sent “insatisfet” el seu funcionament.

Els aspectes del servici que han rebut millor valoració per part dels clients són seguretat en el trajecte (9,04); accessibilitat al tren (8,98); senyalització (8,89); l’accesibidad a l’estació (8,85) i l’amabilitat/atenció d’empleats (8,70) punts.

Notícies relacionades

29 - 12 - 2024

Metrovalencia oferirà servici especial durant Nit de cap d’any

El conseller Vicente Martínez Mus ha assenyalat que “per primera vegada s'oferirà un dispositiu especial a València i Alacant per...
24 - 12 - 2024

El tram Paterna-Llíria de la Línia 2 de Metrovalencia s’incorpora a la resta de línies de metro i tramvia en servici

S'obri al públic també el nou baixador de Font del Barranc, situat en el Polígon industrial Fuente del Jarro Amb...
23 - 12 - 2024

El Consell aprova el decret llei que prorroga fins al 31 de gener la gratuïtat per a joves en les tarifes de transport públic de la Generalitat

Per a continuar utilitzant este abonament fins a eixa data no és necessari realitzar cap mena de procés de renovació...