Data
03 de February de 2020

El 68% dels usuaris de Metrovalencia realitza els seus desplaçaments per motius de treball o estudis

Els moviments per raons laborals aglutinen el 39,29% i els acadèmics el 29,10%

El 40,4% dels passatgers residix en la capital, 57,3% en la resta de la província i el 2,3% en una altra zona d’Espanya o de l’estranger

El 68,39% dels usuaris de Metrovalencia es desplaça per la xarxa de metro i tramvia per motius de treball o estudis, segons es constata en l’informe de l’Índex de Satisfacció del Client 2019, realitzat després d’efectuar 3.021 entrevistes amb un error estadístic per a les dades globals del +1,78% per a un interval de confiança del 95,5% entre els viatgers majors de 15 anys de metro i tramvia. En concret, els moviments relacionats amb l’ocupació laboral representen el 39,29% i els acadèmics el 29,10%.

Les línies de metro són utilitzades més per a viatjar per motius de treball que per estudis, a excepció de la Línia 9; situació que s’invertix en el tramvia, mitjà de transport utilitzat més sovint pels estudiants que per empleats.

Altres motius de viatge són les visites a familiars o amics (8,44%); per oci (6,45%); gestions (6,22%); servicis mèdics (4,97%); compres (3,77%); turisme (0,36%) i el capítol  “d’Altres”, amb el 1,39%.

L’enquesta de l’ISC revela que el 59,6% dels clients de Metrovalencia residixen fora de la ciutat de València, d’ells el 57,3% en la resta de la província i el 2,3% en una altra província d’Espanya o en l’estranger. En la capital viu el 40,4%.

Dins de la província de València, el municipi de Torrent aglutina el 6,4% dels desplaçaments en Metrovalencia; Mislata el 4,5%; Burjassot el 3,9%; Riba-roja de Túria el 3,2%;  Paterna el 3%; Paiporta el 2,6%; Manises el 2,1%; Quart de Poblet el 2%; Moncada el 1,9%; Alboraia el 1,8%;  Meliana el 1,6%; Picassent el 1,4%; Massamagrell el 1,3%; Bétera el 1,2% i Foios el 1,2%.

Transbords

El percentatge de passatgers que realitza transbord entre les distintes línies de la xarxa de Metrovalencia s’eleva al 15,4%, en especial la L4 del tramvia, ja que el 24,2% dels seus usuaris ho fan habitualment. Els passatgers de la Línia 9 realitzen el dit transbord en el 18,9% dels casos; els de la Línia 3 el 16,8%; els de la Línia 6 i 8 el 16,2%; els de la Línia 2 el 14,6%; els de la Línia 1 el 13%; els de la Lína 5 el 12,6% i, finalment, els de la Línia 7 el 10,5%.

Quant a les estacions en què es produïxen més transbords, Àngel Guimerà (estació en què s’encreuen les Línies 1, 2, 3, 5 i 9) encapçala la llista amb el 38,4% de la mobilitat entre línies; seguida d’Empalme (Línies 1, 2 i 4), amb el 19,1%; Benimaclet (Línies 3, 4, 6 i 9), amb 15,9%; Colón (Línies 3, 5, 7 i 9), amb el 11,8%; Marítim-Serrería (Línies 5, 6, 7 i 8), amb el 3,9%; i Alameda (Línies 3, 5, 7 i 9), amb el 3,6%.

Valoració dels usuaris

Els clients han atorgat una valoració de notable, 7,82 punts sobre 10, al servici global de transport que presta Metrovalencia, d’acord amb els resultats de l’Índex de Satisfacció al Client (ISC) 2019.

D’entre els 19 factors valorats pels viatgers en l’enquesta de l’ISC relacionats amb el servici que presta FGV a València i la seua àrea metropolitana, 15 superen la qualificació de 7 punts. Cap atribut queda per davall de sis punts, a excepció d’un que es queda a dos centèsimes. És a dir, fins als aspectes menys valorats obtenen com a mínim una nota de “Bé” per als clients.

Els aspectes del servici que han rebut millor valoració per part dels clients són la seguretat en el trajecte (8,48); senyalització (8,37); accessibilitat al tren (8,35); rapidesa (8,10) i neteja dels trens (7,95 punts).

Amb menor valoració se situen la massificació de viatgers (5,98); la freqüència de pas (6,47); la seguretat davant d’agressions (6,47); el preu dels bitllets (6,52) punts; i l’absència de moviments bruscos (7,19). És a dir, els factors menys valorats aconseguixen un “Bé” o “Notable” de nota.

Notícies relacionades

03 - 12 - 2024

Carlos Mazón: “Hui fem un pas més en la recuperació de la mobilitat de les persones afectades per les riuades”

Destaca que “el 80% dels usuaris de Metrovalencia recobren hui la normalitat” amb la recuperació total de les Línies 3,5...
24 - 11 - 2024

La Generalitat crea tres nous servicis d’autobús i aconseguix les 23 línies llançadores substitutives de Metrovalencia

Les noves rutes, que operaran a partir d'este dilluns són Torrent-Picanya-Paiporta, La Canyada-Paterna i Mislata-València La Generalitat ha creat tres...
13 - 11 - 2024

La Generalitat reestructura les línies d’autobús substitutives de la Línia 1 de Metrovalencia i reforça el servici en els municipis afectats per les restriccions a la mobilitat

Des d'este dimecres 13 de novembre, Rocafort, Bétera, Moncada-Alfara i Massarrojos estan connectats directament amb València a través de les...