Data
17 de February de 2024

El 72,1% dels usuaris de Metrovalencia realitza els seus desplaçaments per motius de treball o estudis

Metrovalencia_L4
  • Els moviments per raons laborals aglutinen el 41% i els acadèmics el 31,1%
  • El 47,3% de passatgers i passatgeres residix en la capital, el 50,4% en la resta de la província i el 2,3% en una altra zona d’Espanya o de l’estranger

El 72,1% dels usuaris de Metrovalencia, prop de tres de cada quatre, es desplaça per la xarxa de metro i tramvia per motius de treball o estudis, segons es constata en l’informe de l’Índex de Satisfacció del Client 2023, realitzat després d’efectuar 3.299 entrevistes amb un error estadístic per a les dades globals del +1,71% per a un interval de confiança del 95,5% entre els viatgers i viatgeres majors de 15 anys de metro i tramvia. En concret, els moviments relacionats amb l’ocupació laboral representen el 41% i els acadèmics el 31,1%.

Les línies de metro són utilitzades més per a viatjar per motius de treball que per estudis, situació que s’invertix en les línies de tramvia 4 i 6, mitjà de transport utilitzat més sovint pels estudiants que per les persones ocupades.

Altres motius de viatge són per oci (10,8%); gestions (6,6%); les visites a familiars o amistats (5%); servicis mèdics (5%); compres (4,5%); o turisme (1,4%).

Quant al sector d’activitat en què treballen els usuaris de Metrovalencia, el 15,4% ho fa en comerç; el 11,4% en sanitat; el 9,7% en docència; en hostaleria, el 8,7%; el 6,8% en funció pública; el 6,5% en construcció; 6,1% són cuidadors o empleats de llar; el 5,9% en neteja o residus urbans; el 5,8% en indústria; el 3,4% en cultura i oci; i el 1,5% en turisme.

Residència

L’enquesta del ISC revela que el 47,3% de les persones usuàries viu en la capital, el 50,4% residixen en la resta de la província i el 2,3% en una altra província d’Espanya o a l’estranger.

Dins de la província de València, el municipi de Torrent aglutina el 5% dels desplaçaments en Metrovalencia; Mislata el 3,4%; Paterna el 3,4%; Burjassot el 3,4%; Riba-roja de Túria el 2,6%; Alboraia el 2,5%; Paiporta el 2,3%; Manises el 2,2%; Moncada el 1,8%; Quart de Poblet el 1,7%; Massamagrell el 1,5%; Almàssera el 1,4%; Bétera el 1,2%; Picassent el 1,1%; Meliana l’1%; Godella l’1% i Rafelbunyol l’1%.

Valoració dels usuaris

Els usuaris han atorgat una valoració de notable, 8,16 punts sobre 10, al servici global de transport que presta Metrovalencia, d’acord amb els resultats de l’Índex de Satisfacció al Client (ISC) 2023.

Segons l’estudi, la valoració positiva del servici és del 92,2%, en sumar el 23,4% que el qualifiquen com a “Bé”, el 49,3% com “Bastant bé” i el 19,6% com “Molt bé”. La valoració d’indiferència, que coincidix amb la qualificació de “Regular”, és del 5,7%. La valoració de rebuig és del 2,1%, en sumar el 0,3% de la qualificació “Molt malament”, el 0,6% del “Bastant mal” i el 1,2% del “Mal”.

Els aspectes del servici que han rebut millor valoració per part dels clients són el preu del trajecte (8,63 punts); la senyalització (8,59); la seguretat en el trajecte (8,57); la rapidesa (8,44) i l’accessibilitat al tren (8,42).

Notícies relacionades

26 - 04 - 2024

Una delegació de la Comissió Europea i el Ministeri d’Hisenda visiten la Línia 10 de Metrovalencia

La posada en servici de la línia en 2022 va comptar amb finançament de la Unió Europea a través del...
21 - 04 - 2024

Els Espais i el Centre d’Atenció al Client de Metrovalencia van atendre més de 285.000 visites en 2023

L'oficina de Xàtiva va acumular 118.074 consultes personalitzades l'any passat, el 40,7% del total Setembre, octubre i març van ser...
02 - 04 - 2024

Metrovalencia supera els 10,5 milions de viatgers al març i aconseguix el millor resultat mensual de la seua història

Les xifres obtingudes representen un increment del 6,63% respecte al mateix període del passat any El 16 de març ha...