Data
23 de January de 2019

El 73% dels usuaris de Metrovalencia realitza els seus desplaçaments per motius de treball o estudis

Els moviments per raons laborals aglutinen el 42,2% i els acadèmics el 30,8%
 
El 42,9% dels passatgers residix en la capital, 54,6% en la resta de la província i el 2,5% en una altra zona d’Espanya o de l’estranger

El 73% dels usuaris de Metrovalencia es desplaça per la xarxa de metro i tramvia per motius de treball o estudis, segons es constata en l’informe de l’Índex de Satisfacció del Client 2018, realitzat després d’efectuar 3.036 entrevistes amb un error estadístic per a les dades globals del +1,78% per a un interval de confiança del 95,5% entre els viatgers majors de 15 anys de metro i tramvia. En concret, els moviments relacionats amb l’ocupació laboral representen el 42,2% i els acadèmics el 30,8%.
 
Les línies de metro són utilitzades més per a viatjar per motius de treball que per estudis, situació que s’invertix en el tramvia, mitjà de transport utilitzat més sovint pels estudiants que per empleats.
 
Altres motius de viatge són per oci (8,5%); les visites a familiars o amics (7,8%); gestions (5,7%); servicis mèdics (5,6%); compres (4%); turisme (1%) i “altres”, amb el 2,3%.
 
L’enquesta de l’ISC revela que el 57,1% dels clients de Metrovalencia residixen fora de la ciutat de València, d’ells el 54,6% en la resta de la província i el 2,5% en una altra província d’Espanya o en l’estranger. En la capital viu el 42,9%.
 
Dins de la província de València, el municipi de Torrent aglutina el 5,8% dels desplaçaments en Metrovalencia; Mislata el 4,3; Burjassot el 3,5%; Paterna el 3,2%; Paiporta el 2,4%; Riba-roja de Túria el 2,4%; Alboraia el 2,3%; Manises el 2%; Moncada el 1,9%; Quart de Poblet el 1,8%; Massamagrell el 1,5%; Picassent el 1,5%; Meliana el 1,4%; i Bétera el 1,2%.
 
Transbords
 
El percentatge de passatgers que realitza transbord entre les distintes línies de la xarxa de Metrovalencia s’eleva al 14,8%, en especial en les de tramvia, ja que el 19,8% dels usuaris de la Línia 4 i el 14,6% dels de les Línia 6 i 8 ho fan habitualment. Entre les de metro, els passatgers de la Línia 1 realitzen el dit transbord en el 17,8% dels casos; els de la Línia 2 el 16,9%; els de la Línia 9 el 16%; els de la Línia 3 el 13,7%; els de la Línia 7 el 11,7%; i, finalment, els de la Línia 5 el 11,2%.
 
Quant a les estacions en què es produïxen més transbords, Àngel Guimerà (estació en què s’encreuen les Línies 1, 2, 3, 5 i 9) encapçala la llista amb el 40,2% de la mobilitat entre línies; seguida d’Empalme (Línies 1, 2 i 4), amb el 18,6%; Benimaclet (Línies 3, 4, 6 i 9), amb 14,7%; Colón (Línies 3, 5, 7 i 9), amb el 12,4%; Alameda (Línies 3, 5, 7 i 9), amb el 4,7% i Marítim-Serrería (Línies 5, 6, 7 i 8), amb el 2%.
 
Valoració dels usuaris
 
Els clients han atorgat una valoració de notable, 7,88 punts sobre 10, al servici global de transport que presta Metrovalencia, d’acord amb els resultats de l’Índex de Satisfacció al Client (ISC) 2018.
 
D’entre els 19 factors valorats pels viatgers en l’enquesta de l’ISC relacionats amb el servici que presta FGV a València i la seua àrea metropolitana, 15 superen la qualificació de 7 punts. Cap atribut queda per davall de sis punts. És a dir, fins als aspectes menys valorats obtenen una nota de “Bé” per als clients.
 
Els aspectes del servici que han rebut millor valoració per part dels clients són la seguretat en el trajecte (8,42); senyalització (8,24); accessibilitat al tren (8,22); rapidesa (8,12) i puntualitat (8,07).
 
Amb menor valoració se situen, sempre amb més de 6 punts, la massificació de viatgers (6,34); el preu dels bitllets (6,39) punts; la freqüència de pas (6,72), la seguretat davant d’agressions (6,76) i la temperatura adequada (7,31). És a dir, els factors menys valorats aconseguixen un “Bé” o “Notable” de nota.
 

Notícies relacionades

26 - 04 - 2024

Una delegació de la Comissió Europea i el Ministeri d’Hisenda visiten la Línia 10 de Metrovalencia

La posada en servici de la línia en 2022 va comptar amb finançament de la Unió Europea a través del...
21 - 04 - 2024

Els Espais i el Centre d’Atenció al Client de Metrovalencia van atendre més de 285.000 visites en 2023

L'oficina de Xàtiva va acumular 118.074 consultes personalitzades l'any passat, el 40,7% del total Setembre, octubre i març van ser...
19 - 03 - 2024

Metrovalencia evita 1,1 milions de desplaçaments de vehicles privats en els principals cinc dies de Falles

El servici d'FGV del dia 15 a la matinada del 20 eludix l'emissió de 1.568 tones de CO₂ a l'atmosfera...