Data
08 de October de 2023

El 84,2% dels usuaris de Metrovalencia obté informació sobre el servici de metro i tramvia a través dels canals digitals

  • La web (56%) encapçala la classificació, seguida de l’app (28,7%), xarxes socials (5,5%) i cercadors d’internet (3,3%)
  • En els canals tradicionals, cartells i plans representen el 16,7% i el personal d’FGV, telèfon gratuït i mitjans de comunicació el 2,9%

El 84,2% dels usuaris de Metrovalencia obté la informació que necessita sobre el servici que presta Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) a la província de València a través dels diferents canals digitals que l’empresa pública posa a la disposició dels seus clients.

Dins d’aqueix 84,2%, el canal digital més utilitzat és la pàgina web www.metrovalencia.es, amb un 56%, seguit de l’app, amb un 28,7%, les diferents xarxes socials (Facebook i X, abans Twitter), amb un 5,5%, i els cercadors d’internet, amb un 3,3%.

Si atenem l’edat del viatger que utilitza els canals digitals, es pot observar que, entre els quals tenen menys de 20 anys, el 92,8% utilitza almenys un d’aquests canals; entre les persones entre 20 i 24 anys, el 91%; entre els 25 i 29 anys, el 87,5%; entre 30 i 39 anys, el 86,6%; entre 40 i 49 anys, el 80,6%; entre 50 i 59 anys, el 76,6%; i entre els majors de 60 anys, el 47% utilitza algun o diversos dels canals digitals.

La divisió per línies de les persones que més informació obtenen per canals digitals, per damunt de la mitjana citada del 84,2%, l’encapçalen la L1 (Bétera-Castelló), amb un 88,9%, la L4 (Mas del Rosari-Doctor Lluch), amb un 88,3%; la L9 (Alboraia Peris Aragó-Riba-roja de Túria), amb 87,9%; i la L3 (Rafelbunyol-Aeroport), amb el 85,4%.

Cal destacar que totes aquestes línies citades tenen centres universitaris en el seu recorregut, ja que en la L1 està la Universitat CEU Sant Pau; en la L4 el campus de Burjassot i els de Tarongers; i en la L9 i L3 les Facultats de Blasco Ibáñez, per la qual cosa el seu passatge és més jove que en la resta de les línies.

Canales tradicionals

Entre els canals tradicionals, els elements informatius instal·lats en les estacions de metro i tramvia, com són els cartells i plans, són l’eina triada pel 16,7% dels viatgers de Metrovalencia, a gran distància de l’esmentat 84,2% dels canals digitals.

En aquest cas, a l’inrevés que en els canals digitals, els segments d’edat que més utilitzen els elements més tradicionals són els majors de 60 anys, un 45,9%, i els compresos entre 50 i 59 anys, un 25,4%.

En el llistat de canals tradicionals en els quals es poden obtindre informació del servei de metro i tramvia també es troben altres mètodes, com poden ser les taquilles, el personal d’FGV, el telèfon gratuït 900 46 10 46, els mitjans de comunicació tradicionals (premsa, ràdio i televisió) o consulta a familiars. Tots aquests canals representen el 2,9% del total.

 

Notícies relacionades

07 - 10 - 2024

Metrovalencia oferirà servici nocturn el dimarts 8 per a facilitar la mobilitat en la vespra del 9 d’Octubre

FGV reforçarà les circulacions després de l'espectacle pirotècnic que es dispararà en la zona del pont de Montolivet a mitjanit...
04 - 10 - 2024

FGV facilita l’accés a les activitats programades a València i Alacant amb motiu de la celebració del 9 d’Octubre

Metrovalencia i TRAM d’Alacant permeten accedir en transport públic a les propostes festives organitzades per la Generalitat La programació d'actes...
19 - 09 - 2024

Martínez Mus destaca que la implantació de Navilens en tota la xarxa de Metrovalencia representa un avanç cap a un servici més accessible per a totes les persones

El conseller de Medi Ambient, Infraestructures i Territori ha explicat que s'han instal·lat uns 3.000 codis en 217 estacions i...