Data
21 de April de 2024

Els Espais i el Centre d’Atenció al Client de Metrovalencia van atendre més de 285.000 visites en 2023

  • L’oficina de Xàtiva va acumular 118.074 consultes personalitzades l’any passat, el 40,7% del total
  • Setembre, octubre i març van ser els mesos de més intensitat, i tarifes, horaris i itineraris les qüestions més requerides

Els Espais del Client (Xàtiva, Colón i Alacant) i el Centre d’Atenció al Client (Benimaclet) de Metrovalencia van acollir durant l’any passat 289.607 visites d’usuaris, 84.570 més que en 2022, un 29,2% d’increment. Estes dades suposen una mitjana de 793 atencions al dia i 24.133 al mes.

Els clients de Metrovalencia poden realitzar preguntes i gestions de manera personal amb presència física en qualsevol dels recintes que FGV té habilitats: el de Xàtiva, que es va obrir en 1998 coincidint amb la posada en servici de l’estació i reconvertit en Espai del Client a l’abril de 2018; el Centre d’Atenció al Client Benimaclet, en servici des de 2001; el de Colón obert en 2007 i reconvertit en Espai del Client al desembre de 2017; i el d’Alacant, obert al maig de 2022 amb la posada en servici de la Línia 10 (Alacant-Natzaret).

El centre que va acollir més visites en 2023 va ser, Xàtiva, amb 118.074, la qual cosa suposa un 40,7% del total. Li van seguir Colón, amb 75.293; Benimaclet, amb 54.296; i Alacant, amb 41.944 consultes presencials en el seu primer any obert al complet.

Setembre va ser el mes en què es va registrar un major nombre de visites als Espais i al Centre d’Atenció al Client amb 31.879. Li van seguir octubre, amb 26.996; i març, amb 26.098 visites.

Quant a l’horari en què més acudixen els usuaris a estos centres, la forqueta entre les 11 i les 12 hores predomina clarament respecte a la resta de la jornada, seguida de la franja de 12 a 13 hores i la de 10 a 11 hores.

Motius de les visites

Els centres reben a clients que necessiten informació, però també als qui tramiten l’Abonament Temporal Jove Gratuït, les targetes personalitzades mensuals, anuals o de la targeta moneder TuiN, Gent Major, Famílies Nombroses i de Mobilitat.

L’any passat l’atenció presencial es va centrar, en primer lloc, en consultes i tramitacions relacionades amb l’Abonament Jove i, després, en la informació general, sobretot qüestions relacionades amb les tarifes, peatge, horaris i itineraris. Després es van situar la gestió de targetes i les incidències que concernixen al suport sense contacte.

Espai del Client

Els Centres d’Atenció del Client sintetitzen i avancen el nou concepte d’oficines d’atenció al client que FGV comença a posar en marxa. Són un lloc d’interrelació entre client i empresa, atés per personal específic, i una àrea on es puguen usar els servicis que s’oferixen, el disseny de l’espai seguix els criteris sobre accessibilitat universal establits en el Pla d’Accessibilitat d’FGV.

El nou Espai del Client, a més de les tasques que es realitzen en la resta de Centres d’Atenció, està orientat a la relació amb l’empresa (per exemple, hi ha habilitada una zona de reunions) i fins i tot disposa de zona Wi-Fi, zona de descans, la possibilitat de recàrrega del mòbil i connexió per a tauletes o portàtils.

Notícies relacionades

24 - 05 - 2024

Els usuaris del tramvia de València valoren amb un notable, 8,02 punts sobre 10, el servici que presta este mitjà de transport

La puntuació positiva, sumant “Molt bé”, “Bastant bé” i Bé”, aconseguix el 92% La Línia 10 obté 8,78 punts, les...
26 - 04 - 2024

Una delegació de la Comissió Europea i el Ministeri d’Hisenda visiten la Línia 10 de Metrovalencia

La posada en servici de la línia en 2022 va comptar amb finançament de la Unió Europea a través del...
28 - 04 - 2024

Metrovalencia va atendre l’any passat més de 128.000 usuaris a través del telèfon gratuït i els intèrfons d’estacions i parades

Els viatgers poden sol·licitar informació i buidar dubtes en el 900 46 10 46 o en els 350 dispositius instal·lats...