Data
03 de February de 2024

Els usuaris de Metrovalencia valoren amb un notable, 8,16 punts sobre 10, els servicis que presta FGV a la província

  • La valoració positiva és del 92,2%, en sumar el 23,4% que ho qualifiquen com a “Bé”, el 49,3% com “Bastant bé” i el 19,6% com “Molt bé”
  • Els clients atribuïxen la millor puntuació al preu del bitllet, la senyalització i la seguretat en el trajecte

Els usuaris han atorgat una valoració de notable, 8,16 punts sobre 10, al servici global de transport que presta Metrovalencia, d’acord amb els resultats de l’Índex de Satisfacció al Client (ISC) 2023 després d’efectuar 3.299 entrevistes, amb un error estadístic per a les dades globals del +1,71% per a un interval de confiança del 95,5% entre els viatgers majors de 15 anys de metro i tramvia.

Esta és la quarta ocasió, des que en 1999 es va començar a preguntar als clients de Metrovalencia per la valoració del servici, que la puntuació supera els 8 punts. Les altres tres vegades van ser en 2022, amb un 8,25; en 2020, quan es va obtindre un 8,01; i en 2012, quan es va aconseguir un 8,03, sempre sobre 10 punts.

El director gerent de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), Alfonso Novo, ha destacat que “estem molt satisfets amb la valoració que ens atorguen els usuaris sobre el servici que presta Metrovalencia dia a dia perquè és un senyal inequívoc que l’esforç que es realitza des d’esta empresa pública està donant els seus fruits”

De totes maneres, Novo ha afegit que, “encara que estem orgullosos d’esta puntuació de notable, no ens conformem i farem tot el possible, primer, per mantindre i, després, augmentar els estàndards de qualitat que una societat moderna com la valenciana exigix en el transport públic, sempre dins dels paràmetres de rapidesa, comoditat, eficiència i sostenibilitat”.

Segons l’estudi, la valoració positiva del servici és del 92,2%, en sumar el 23,4% que el qualifiquen com a “Bé”, el 49,3% com “Bastant bé” i el 19,6% com “Molt bé”. La valoració d’indiferència, que coincidix amb la qualificació de “Regular”, és del 5,7%. La valoració de rebuig és del 2,1%, en sumar el 0,3% de la qualificació “Molt malament”, el 0,6% del “Bastant mal” i el 1,2% del “Mal”.

Estes valoracions no són alienes a les mesures posades en pràctica per la Generalitat per a aconseguir un impuls al transport públic sostenible i reduir la càrrega econòmica negativa de les famílies valencianes.

D’esta manera, a través de l’Abonament Temporal Jove Gratuït, Metrovalencia oferix servici sense cap cost en els transports de la seua competència als joves de fins a 30 anys fins al 30 de juny del present any. Esta targeta es pot utilitzar en els servicis de transport de Metrovalencia, TRAM d’Alacant, TRAM de Castelló, Metrobús i EMT. A més, la resta d’usuaris es beneficien d’un descompte del 50% del preu del títol de transport fins al 31 juliol.

Valoració per línies

La Línia 10 (Alacant-Natzaret) és la millor valorada pels clients amb 8,78 punts, 0,62 per damunt de la mitjana global. Li seguixen la Línia 7 *Marítim-Torrent Avinguda), amb 8,40; la Línia 5 (Marítim-Aeroport), amb 8,35; la Línia 2 (Llíria-Torrent Avinguda) amb 8,21; la Línia 3 (Rafelbunyol-Aeroport) amb 8,15; la Línia 9 (Alboraia Peris Aragó-Riba-roja de Túria) amb 8,05; la Línia 1 (Bétera-Castelló) la Línies 6 (Tossal del Rei-Marítim) i la Línia 8 (Marítim-Neptú), les tres amb 7,98; i, finalment, la Línia 4 (Mas del Rosari-Doctor Lluch) amb 7,83 punts.

Factors valorats

D’entre els 19 factors valorats pels viatgers en l’enquesta del ISC relacionats amb el servici que presta FGV a València i la seua àrea metropolitana, 17 obtenen més de 7 punts i 12 més de 8 punts.

Els aspectes del servici que han rebut millor valoració per part dels clients són el preu del trajecte (8,63 punts); la senyalització (8,59); la seguretat en el trajecte (8,57); la rapidesa (8,44) i l’accessibilitat al tren (8,42).

Menció especial mereix el preu dels títols de transport, que històricament se situa en els últims llocs de la valoració, ja que en 2021 estava en el lloc lloc 16 dels 19 preguntats i ha passat al millor valorat, una escalada de 15 llocs en dos anys, la qual cosa corrobora que les citades mesures de la Generalitat per a abaratir els preus del transport autonòmic tenen incidència en la puntuació dels usuaris.

Els aspectes del servici que han rebut menor valoració han sigut la no massificació (5,52); la freqüència de pas (6,70); la seguretat davant agressions i robatoris (7,11); l’absència de moviments bruscos (7,53) i la temperatura adequada en les unitats (7,73 punts).

Notícies relacionades

26 - 04 - 2024

Una delegació de la Comissió Europea i el Ministeri d’Hisenda visiten la Línia 10 de Metrovalencia

La posada en servici de la línia en 2022 va comptar amb finançament de la Unió Europea a través del...
21 - 04 - 2024

Els Espais i el Centre d’Atenció al Client de Metrovalencia van atendre més de 285.000 visites en 2023

L'oficina de Xàtiva va acumular 118.074 consultes personalitzades l'any passat, el 40,7% del total Setembre, octubre i març van ser...
19 - 03 - 2024

Metrovalencia evita 1,1 milions de desplaçaments de vehicles privats en els principals cinc dies de Falles

El servici d'FGV del dia 15 a la matinada del 20 eludix l'emissió de 1.568 tones de CO₂ a l'atmosfera...