Data
10 de December de 2018

Els usuaris del TRAM d’Alacant valoren amb 8,23 punts el servici del metropolità

El perfil majoritari del client és dona, de 34 anys, amb estudis mitjans i treball assalariat
 
Els atributs millor valorats són la seguretat en el trajecte, l’accessibilitat al tren i la senyalització

Els clients han atorgat una valoració de 8,23 punts sobre 10 al servici global de transport que presta Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) en la xarxa del TRAM d’Alacant, d’acord amb els resultats de l’Índex de Satisfacció al Client (ISC) 2018, realitzat entre setembre i octubre, després d’efectuar 1.514 entrevistes entre els viatgers majors de 15 anys de les tres línies de tramvia, la del tren-TRAM i la del tren dièsel amb un marge d’error de +2,52% i un interval de confiança del 95,5%.
 
El percentatge d’usuaris que es considera “satisfet” amb el servici que es presta és del 94,7%, mentres el que qualifica de “regular” el mateix és del 3.8%. Només el 1,6% “rebutja” el dit servici.
 
La valoració per línies assenyala que la L1 (Luceros-Benidorm) se situa al capdavant de trajectes millor valorats, amb una puntuació de 8,33. Li seguixen la L2 (Luceros-Sant Vicent del Raspeig) amb 8,30; L4 (Luceros-Plaza de La Corunya) amb 8,29 i la L9 (Benidorm-Dénia) amb 8,15 punts. Les enquestes en esta línia s’han produït majoritàriament entre Benidorm i Calp, a l’estar tancat el servici ferroviari des de Calp fins a Dénia, trajecte que es realitza actualment amb autobús. El rànquing ho completen la L3 (Luceros-El Campello) amb 7,93 punts.
 
Les dades obtinguts abonen l’aposta per la promoció i ús del transport públic que des de la Conselleria d’Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori que dirigix María José Salvador es realitza, com demostra el “notable alt” obtingut de mitja.
 
El TRAM d’Alacant va registrar durant el passat any un total de 10.505.637 usuaris en les línies de tramvia, tren-TRAM i tren dièsel, la qual cosa suposa un increment del 0,70 % i continuar amb l’increment de viatgers dels últims exercicis, tornant a superar els deu milions de clients.
 
Els resultats obtinguts també són conseqüència de mesures com la no pujada de tarifes en els anys 2016, 2017 i 2018, la celebració del Dia sense Cotxe, oferint servici gratuït, o programant servicis nocturns –com en Nadal-, a què se sumen els ja tradicionals servicis addicionals de Fogueres o el Castell de l`Olla.       
 
El que més i menys agrada als viatgers
 
D’entre els 19 variables valorades pels viatgers en l’enquesta de l’ISC, relacionats amb el servici que presta FGV a Alacant i la seua àrea metropolitana, nou sobrepassen els 7 punts de qualificació i deu sobrepassen els 8 punts.
 
Els aspectes del servici que han rebut millor valoració per part dels clients són seguretat en el trajecte (8,83); accessibilitat al tren (8,81); senyalització (8,73); facilitat i rapidesa a l’hora d’adquirir el títol de transport en l’estació (8,60) i l’amabilitat/atenció d’empleats (8,52).
 
Entre els factors menys valorats destaquen la massificació (7,27); la freqüència de pas (7,36); seguretat i presència de guardes de seguretat (7,48); rapidesa (7,80); i el preu (7,83). A destacar que el preu, històricament la principal queixa dels usuaris, passa al quint lloc. De totes maneres, a pesar de ser les variables que indiquen menor acceptació, totes elles registren valors superiors als set punts; és a dir un notable com a mínim.
 
Com és el viatger del TRAM d’Alacant 
 
Segons l’informe d’enguany, el nombre de dones que utilitzen els servicis del TRAM d’Alacant suposen el 57,7 % del total de viatgers enfront del 42,3 % dels hòmens.  Quant a l’edat, la mitjana se situa entorn dels 34 anys, sent el segment de la població d’entre 20 i 29 anys el més significatiu, amb el 33 %. El percentatge d’este tram d’edat s’eleva en la L2 fins al 42,1% a causa de la seua utilització per part dels universitaris.
 
El 59,77% dels usuaris del TRAM d’Alacant ha realitzat estudis secundaris; un 25,2 % posseïx formació universitària i un 15,1 % ha efectuat estudis bàsics.
 
El nivell socioeconòmic majoritari és el “mig”, amb el 58,9% dels viatgers, seguit del “mig-baix”, amb el 16,5%; “l’alt”, amb el 15,2%; el “mig-alt”, amb el 8,3%; i el “davall”, amb el 1,1%.
 
En conte a l’ocupació, un 48,2% dels clients del TRAM d’Alacant són treballadors per compte d’altri; el 34,7 % són estudiants; el 5,2 % és jubilat o pensionista; el 5% es troba en situació de desocupació laboral; el 3,6 % es declara ama de casa i el 3,4 % són empresaris autònoms.
 

Notícies relacionades

26 - 04 - 2024

Una delegació de la Comissió Europea i el Ministeri d’Hisenda visiten la Línia 10 de Metrovalencia

La posada en servici de la línia en 2022 va comptar amb finançament de la Unió Europea a través del...
21 - 04 - 2024

Els Espais i el Centre d’Atenció al Client de Metrovalencia van atendre més de 285.000 visites en 2023

L'oficina de Xàtiva va acumular 118.074 consultes personalitzades l'any passat, el 40,7% del total Setembre, octubre i març van ser...
19 - 03 - 2024

Metrovalencia evita 1,1 milions de desplaçaments de vehicles privats en els principals cinc dies de Falles

El servici d'FGV del dia 15 a la matinada del 20 eludix l'emissió de 1.568 tones de CO₂ a l'atmosfera...