Data
07 de December de 2019

Els usuaris del TRAM d’Alacant valoren amb 8,52 punts el servici del metropolità, la major estimació de la història

El perfil majoritari del client és dona, de 37,1 anys, amb estudis mitjans i treball assalariat

Els atributs millor valorats són la seguretat en el trajecte, l’accessibilitat al tren i la senyalització

Els clients han atorgat una valoració de 8,52 punts sobre 10 al servici global de transport que presta Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) en la xarxa del TRAM d’Alacant, d’acord amb els resultats de l’Índex de Satisfacció al Client (ISC) 2019, realitzat al setembre, després d’efectuar 1.524 entrevistes entre els viatgers majors de 15 anys de les quatre línies de tramvia, la del tren-TRAM i la del tren dièsel amb un marge d’error de +2,51% i un interval de confiança del 95,5%.

Este és el millor resultat quant a satisfacció de la història del TRAM d’Alacant des que en 2006 s’iniciara la realització d’este tipus d’enquestes als seus clients, en les que sempre s’ha aconseguit els 8 punts com a mínim.

En el mateix, lògicament, ha influït les importants millores realitzades en l’últim any, com la finalització del túnel de Serra Grossa, que ha millorat de manera notable les freqüències i la puntualitat dels tramvies, i la posada en marxa de la nova Línia 5 (Porta del Mar-Plaza La Coruña) que hi ha duplicat les connexions entre Alacant i Sant Joan.

El percentatge d’usuaris que es considera “satisfet” amb el servici que es presta és del 95,1%, mentres que el que el qualifica de “normal”  és del 3,9%. Tan sols l’1% se sent “insatisfet” el seu funcionament.

La valoració per línies assenyala que la L4 (Luceros-Plaza de La Coruña) amb 8,81 se situa al capdavant de trajectes millor valorats.  Li seguixen la L3 (Luceros-El Campello) amb 8,52; la L1 (Luceros-Benidorm) amb 8,50; La L5 (Porta del Mar-Plaza La Coruña) també amb 8,50; la L2 (Luceros-Sant Vicent del Raspeig) amb 8,45 i, finalment, la L9 (Benidorm-Dénia) amb 8,14 punts de valoració i en la que es produïx el desplaçament amb autobús entre Calp i Dénia a causa de les obres de modernització de la Línia. Les enquestes en esta línia s’han produït majoritàriament entre Benidorm i Calp, a l’estar tancat el servici ferroviari des de Calp fins a Dénia, trajecte que es realitza actualment amb autobús.

El TRAM d’Alacant va registrar durant el passat any un total de 11.054.418, la qual cosa suposa un increment del 5,22% i significa 548.781 viatgers més, a banda de continuar amb l’increment de viatgers dels últims exercicis.

Els resultats obtinguts també són conseqüència de mesures com la no pujada de tarifes en els últims anys, la celebració del Dia sense Cotxe oferint servici gratuït, als que se sumen els ja tradicionals servicis addicionals de Fogueres o el Castell de l`Olla.       

El que més i menys agrada als viatgers

D’entre els 19 variables valorades pels viatgers en l’enquesta de l’ISC, relacionats amb el servici que presta FGV a Alacant, la seua àrea metropolitana i Les Marines, un sobrepassa els 9 punts, dotze sobrepassen els 8 i set superen els 7 punts de qualificació.

Els aspectes del servici que han rebut millor valoració per part dels clients són seguretat en el trajecte (9,04); accessibilitat al tren (8,98); senyalització (8,89); l’accesibidad a l’estació (8,85) i l’amabilitat/atenció d’empleats (8,70) punts.

Entre els factors menys valorats destaquen la massificació (6,62); la freqüència de pas (7,06); seguretat i presència de guardes de seguretat (7,18); el preu (7,65) i la informació i servici que rep l’usuari a través de mitjans digitals (7,72) punts. A pesar de ser les variables que indiquen menor acceptació, totes elles, excepte la massificació, registren valors superiors als set punts; és a dir un notable com a mínim.

Com és el viatger del TRAM d’Alacant   

Segons l’informe d’enguany, el nombre de dones que utilitzen els servicis del TRAM d’Alacant suposen el 65,7 % del total de viatgers enfront del 34,3 % dels hòmens.  Quant a l’edat, la mitjana se situa entorn dels 37,1 anys, sent el segment de la població d’entre 30 i 49 anys el més significatiu, amb el 28,7 %. El percentatge d’edat s’eleva en la L2 fins al 41,6% en el tram entre 20 i 29 anys degut a la seua utilització per part dels universitaris.

El 55,5% dels usuaris del TRAM d’Alacant ha realitzat estudis secundaris; un 30 % posseïx formació universitària i un 14,5 % ha efectuat estudis bàsics.

El nivell socioeconòmic majoritari és el “mig”, amb el 56,8% dels viatgers, seguit del “mig-baix”, amb el 16,9%;  “l’alt”, amb el 12,9%; el “mig-alt”, amb el 12,2%; i el “davall”, amb el 1,2%.

En conte a l’ocupació, un 51% dels clients del TRAM d’Alacant són treballadors per compte d’altri; el 28,7 % són estudiants; el 10,9 % és jubilat o pensionista; el 3,9% es troba en situació de desocupació laboral; el 2,9 % es declara ama de casa i el 2,6 % són empresaris autònoms.

Notícies relacionades

13 - 02 - 2024

El Consell autoritza un conveni d’FGV amb l’Ajuntament de Rafelbunyol per a aplicar descomptes en Metrovalencia a majors i persones amb discapacitat

Les persones majors de 65 anys i les persones amb discapacitat igual o superior al 64% obtindran una reducció de...
06 - 02 - 2024

El Consell autoritza un conveni d’FGV amb l’Ajuntament de Foios per a aplicar descomptes en Metrovalencia a majors i persones amb discapacitat

Les persones majors de 65 anys i les persones amb discapacitat igual o superior al 64% obtindran una reducció de...
05 - 02 - 2024

FGV envia cartes informatives als ajuntaments de la xarxa de Metrovalencia de la possibilitat de subscriure convenis per a activar polítiques socials en el transport

L'empresa pública ha posat en coneixement dels municipis els títols de transport més beneficiosos segons cada col·lectiu L'acord pot afectar...