Data
22 de April de 2023

Ferrocarrils de la Generalitat fa treballs de manteniment en vies de Metrovalencia per a reduir vibracions i sorolls en la circulació

  • Les actuacions estan previstes fins a finals d’abril i es realitzen fora de l’horari comercial pel que no afecten el servei
  • Les intervencions es realitzen en diferents trams de les Línies 1, 2, 3 i 9 de metro amb l’objectiu de reduir vibracions i soroll

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) realitza aquest mes d’abril treballs de amolat de via, previstos en diferents trams del conjunt de la xarxa de Metrovalencia. Les intervencions es programen fora de l’horari de servei per a no alterar el servei oferit als viatgers i viatgeres.

Els treballs de amolat es realitzen a fi de retornar al carril a la seua geometria teòrica, reduint així problemes de vibracions, sorolls i desgastos excessius en les rodes dels trens i tramvies, i augmentant d’aquesta manera la comoditat dels viatgers i disminuint possibles molèsties en els veïnats pròxims a la xarxa.

La campanya d’enguany abasta diversos trams de les Línies 1, 2, 3 i 9 de Metrovalencia, en concret entre Empalme-Colegi El Vedat i Alboraia Peris Aragó -Alboraia Palmaret.

Aquests treballs es realitzen en jornada nocturna, mitjançant un tren d’amolar dotat de queixals que fresen els carrils i permeten recuperar el seu aspecte i prestacions originals. Aquestes intervencions es programen anualment en funció del desgast detectat mitjançant mesuraments realitzats prèviament.

En 2022 es va actuar en els trams d’Alboraia Palmaret-Machado; Facultats-Àngel Guimerà; Ayora-Alameda; Bailén; Canterería-Empalme; Túria-Àngel Guimerà; Patraix-Torrent; i Moncada-Burjassot.

Actuacions de manteniment

Aquests treballs estan inclosos en les labors de manteniment de via i infraestructura que es realitzen de manera contínua per part d’FGV en les línies de metro i tramvia de Metrovalencia.

FGV va adjudicar en 2019 aquest servei per un període inicial de tres anys i una possible pròrroga d’una altra anualitat, amb un pressupost superior als set milions d’euros.

En aquests treballs també està inclòs el manteniment i conservació dels elements fonamentals de la infraestructura, la via, aparells de via i passos a nivell de les línies d’FGV a València. De manera que, amb aquestes intervencions complementàries es pretén preservar la seguretat de les línies; aconseguir els nivells desitjats de fiabilitat; millorar la qualitat del servei que percep el client; i prolongar la vida útil d’aquestes instal·lacions.

Els serveis a realitzar contemplen el manteniment ordinari preventiu que inclou també la utilització de maquinària pesant com és el cas del bat i amolat; i accions correctives i de millora, en resposta davant una avaria o incidència no prevista, provocada per col·lisions, incendis o inclemències meteorològiques.

Aquests mateixos treballs complementen les accions que s’efectuen de manera habitual per part de l’empresa pública des de la Unitat de Manteniment d’Instal·lacions Fixes.

La xarxa de Metrovalencia compta amb més de 156 quilòmetres de via, distribuïts en sis línies de metro i tres de tramvia.

Notícies relacionades

20 - 12 - 2024

La Generalitat posarà en servici el 24 de desembre el tram de la Línia 2 de Metrovalencia que unix Paterna i Llíria

El conseller Vicente Martínez Mus ha visitat les obres del baixador de Font del Barranc i ha confirmat que les...
03 - 12 - 2024

Carlos Mazón: “Hui fem un pas més en la recuperació de la mobilitat de les persones afectades per les riuades”

Destaca que “el 80% dels usuaris de Metrovalencia recobren hui la normalitat” amb la recuperació total de les Línies 3,5...
13 - 11 - 2024

La Generalitat reestructura les línies d’autobús substitutives de la Línia 1 de Metrovalencia i reforça el servici en els municipis afectats per les restriccions a la mobilitat

Des d'este dimecres 13 de novembre, Rocafort, Bétera, Moncada-Alfara i Massarrojos estan connectats directament amb València a través de les...