Data
11 de January de 2018

FGV adjudica el manteniment dels ascensors i escales mecàniques de la xarxa de Metrovalencia

El nou contracte compta amb un import de 7,2 milions d’euros i contempla un període inicial de quatre anualitats
 
La xarxa de València i la seua àrea metropolitana compta amb 85 ascensors i 137 escales mecàniques

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha adjudicat el nou contracte del servici de conservació i manteniment de tots els equips elevadors, 85 ascensors i 137 escales mecàniques, de la xarxa de Metrovalencia; segons ha publicat el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).  L’import de la contractació ascendix a 7.258.626 euros, IVA inclòs, per un termini de quatre anualitats amb possibilitat de pròrroga.
 
Amb este nou servici de manteniment, la Conselleria d’Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori que dirigix María José Salvador es marca com a objectiu incrementar les condicions de fiabilitat i disponibilitat d’estos equips i millorar així les condicions de mobilitat i accessibilitat dels clients que utilitzen Metrovalencia.
Este plec, es licita en un sol lot, per a reduir la complexitat de comptar amb diferents contractes de manteniment i afavorir la interdependència dels treballs a realitzar, optimitzant mitjans i recursos que garantixen uns millors resultats.
D’esta manera, el contracte contempla millores i modificacions substancials respecte a la cobertura del servici prestat d’equips d’ascensors i escales mecàniques, per a donar resposta a les necessitats del client, millorant les instal·lacions i la mobilitat en les mateixes, atenent al compliment de les actuals normatives d’accessibilitat.
El nou contracte inclou treballs nocturns, fora de l’horari comercial, per a afectar com a mínim possible al viatger; cobertura total de les reparacions d’avaries, desgastos, problemes funcionals, així com els derivats d’accidents, actes vandàlics o incidències meteorològiques; manteniment de les condicions de seguretat d’estos equips en funció dels establit en la norma UNE-EN-115-2
 
A més, s’ha inclòs un manteniment de cicle llarg d’escales mecàniques que permetrà prolongar la seua vida útil en perfectes condicions. S’acompanya d’un programa de modernització i substitució d’ascensors que permeta donar resposta al compromís adquirit en el Pla d’Accessibilitat Universal de FGV i eficiència energètica. Este contracte contempla una substitució programada dels equips hidràulics per equips elèctrics, amb reduccions de consum energètic superiors al 50 %, reducció d’agents contaminants, i la millora de les prestacions, no sols en fiabilitat i disponibilitat, sinó en rapidesa i servici.
 
FGV també ha incorporat la millora de les condicions d’accessibilitat d’estos equips per a respondre així a les demandes plantejades per part d’associacions i persones amb discapacitats i/o mobilitat reduïda, que han traslladat a FGV la necessitat d’instal·lar, entre altres mesures, equips de comandaments a distància en els ascensors, que permeten a les persones amb discapacitat maniobrar l’ascensor per si mateixa sense necessitat d’ajuda.
 
Contracte de neteja
 
D’altra banda, el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) ha publicat també l’adjudicació dels servicis de sanitat ambiental i neteges específiques en les instal·lacions, dependències i material mòbil en la xarxa de València per un import de 1.841.716 euros, IVA inclòs, amb un termini d’execució de quatre anys.
 

Notícies relacionades

17 - 02 - 2024

El 72,1% dels usuaris de Metrovalencia realitza els seus desplaçaments per motius de treball o estudis

Els moviments per raons laborals aglutinen el 41% i els acadèmics el 31,1% El 47,3% de passatgers i passatgeres residix...
12 - 02 - 2024

El pla d’expansió de la xarxa de Metrovalencia preveu prolongar la Línia 10, desenvolupar les futures Línies 11 i 12 i construir tres grans intercanviadors

La consellera Pradas, acompanyada per l'alcaldessa Catalá, ha presentat el projecte d'ampliació nord-sud el primer pas del qual són les...
03 - 02 - 2024

Els usuaris de Metrovalencia valoren amb un notable, 8,16 punts sobre 10, els servicis que presta FGV a la província

La valoració positiva és del 92,2%, en sumar el 23,4% que ho qualifiquen com a “Bé”, el 49,3% com “Bastant...