Data
03 de May de 2023

FGV adjudica la renovació de teleindicadors que garanteixen l’accessibilitat a persones invidents en l’estació d’Alameda

  • Els sis panells que informen del pas dels trens tenen un pressupost de 197.230 euros, IVA inclòs
  • Els futurs dispositius digitals oferiran continguts actualitzats de manera immediata a les persones usuàries

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) renovarà el sistema d’informació al viatger del pas dels trens de l’estació d’Alameda de Metrovalencia, compost per sis teleindicadors, per al que ha adjudicat un contracte per valor de 197.230 euros, IVA inclòs.

L’estació d’Alameda posseeix sis teleindicadors, distribuïts en dues en les andanes centrals, un per cada andana lateral i un per cada vestíbul (Ciudadela i Alameda) que tenen una electrònica hui dia obsoleta, per la qual cosa es fa necessari la renovació del sistema d’informació al viatger, ja sobre la base de pantalles informatives de tecnologia TFT.

Les pantalles que substituiran a aquests teleindicadors tradicionals disposaran d’un sistema de síntesi de veu que garantisca l’accessibilitat a invidents, per la qual cosa tindrà un sistema TTS (Text to Speech) i un sistema d’informació oral amb amplificador i altaveus, el qual podrà reproduir els missatges de text mostrats en la zona de visualització.

La pantalla haurà de complir la normativa d’accessibilitat per a persones amb deficiència visual i ser compatibles amb els polsadors “Ciberpass”. La instal·lació de les noves pantalles en l’estació d’Alameda serà compatible amb el nou sistema de cartelleria digital previst per a tota la xarxa de metro.

Cartelleria digital

Aquesta última exigència es deu al fet que FGV està realitzant un estudi per a instal·lar un nou sistema de cartelleria digital per a les estacions de metro que oferirà informació en temps real i permetrà substituir als actuals elements informatius de vestíbuls i andanes.

Per a executar aquesta actuació, FGV ha contractat un estudi de la situació actual del sistema de teleindicadors i cartelleria d’informació a les persones usuàries i realitzar una proposta sobre possibles sistemes de visualització segons la funcionalitat.

El nou sistema de cartelleria digital permetrà prescindir de la informació estàtica en format paper en les estacions, instal·lant pantalles TFT´s situades en diferents suports amb l’objectiu de poder oferir una millor informació actualitzada i fiable dins del termini i en la forma escaient.

Sistema actual

Actualment, Metrovalencia disposa d’un sistema d’informació a les persones usuàries que, segons el tipus d’informació, es pot classificar en estàtica i dinàmica.

La informació estàtica o en taulons d’anunci inclou horaris, plans, tarifes, normes de viatge, anunci de serveis en períodes punta o de vaga, inclusió de noves parades en la xarxa, etcètera.

Els suports dinàmics o teleindicadors presenten informacions de l’horari de pas real dels trens, les corresponents a la reorganització del servei en cas de situacions degradades de circulació, les incidències en les instal·lacions i, especialment, les relatives a l’accessibilitat de les mateixes afectada per les avaries dels equips d’elevació.

A més, Metrovalencia disposa de la seua pròpia pàgina web www.metrovalencia.es, la seua app oficial i presència en diferents perfils de xarxes socials com twitter, instagram o facebook i el telèfon gratuït 900 461046.

Notícies relacionades

24 - 05 - 2024

Els usuaris del tramvia de València valoren amb un notable, 8,02 punts sobre 10, el servici que presta este mitjà de transport

La puntuació positiva, sumant “Molt bé”, “Bastant bé” i Bé”, aconseguix el 92% La Línia 10 obté 8,78 punts, les...
26 - 04 - 2024

Una delegació de la Comissió Europea i el Ministeri d’Hisenda visiten la Línia 10 de Metrovalencia

La posada en servici de la línia en 2022 va comptar amb finançament de la Unió Europea a través del...
28 - 04 - 2024

Metrovalencia va atendre l’any passat més de 128.000 usuaris a través del telèfon gratuït i els intèrfons d’estacions i parades

Els viatgers poden sol·licitar informació i buidar dubtes en el 900 46 10 46 o en els 350 dispositius instal·lats...