Data
21 de November de 2017

FGV adjudica per 1,7 milions d’euros l’adquisició de roïnes per a les obres de renovació de via entre Calp-Teulada de la Línia 9 del TRAM d’Alacant

Per als treballs d’adequació d’este tram fan falta 22.205 unitats de peces monobloc de formigó pretesat
 
També s’ha licitat la redacció del projecte constructiu de rebaix d’andanes per a la circulació dels trens duals

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha adjudicat l’adquisició de 22.205 unitats de roïnes monobloc completes de formigó pretesat per a les obres de renovació del tram de via entre Calp i Teulada de la Línia 9 (Benidorm-Dénia) del TRAM d’Alacant. L’import, segons publica el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), ascendix a 1.723.587,52 euros, IVA inclòs, amb un termini d’execució de 10 mesos.
 
Esta adquisició forma part dels treballs que la Conselleria d’Habitagte, Obres Públiques i Vertebració del Territori, que dirigix la consellera María José Salvador, està executant per a modernitzar la Línia 9 del TRAM d’Alacant que unix Benidorm i Dénia i equiparar-la en condicions de qualitat i seguretat amb la resta de la xarxa de FGV a Alacant.
 
L’adquisició d’este material forma part de la renovació de via del tram Calp-Teulada, adjudicada per 16.382.798 euros, IVA inclòs, amb un termini d’execució de 12 mesos; incloent les actuacions en túnels, ponts i estructures en la línia o baixadors de l’adequació al nou material mòbil.
 
La renovació d’estos més de 12 quilòmetres de via permetrà millorar les condicions de seguretat, afavorir el confort de l’usuari, la durabilitat de la via i la reducció del manteniment.
 
Després d’esta actuació continuaran els tràmits per a la contractació dels treballs previstos en els trams Teulada-Gata i Gata-Dénia per a completar així el procés de modernització de la Línia 9. En este sentit, ja s’han adjudicat per 310.365 euros, IVA inclòs, la redacció de projectes dels dits trams.
 
D’esta manera, el pla d’inversions previst en la Línia 9 seguix els terminis anunciats per part de la Generalitat en el seu impuls per oferir als ciutadans un transport públic sostenible i eficient, per la qual cosa FGV continua amb el procés de canvi de via, adequació de ponts i talussos, adquisició de nou material mòbil i la millora de les instal·lacions de seguretat, comunicacions i energia.
 
Rebaix d’andanes
 
D’altra banda, el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) ha publicat la licitació del projecte constructiu de rebaix d’andanes per a la circulació dels trens duals (elèctrics i dièsel) que s’estan construint per al futur servici en la Línia 9 del TRAM d’Alacant. El pressupost inicial és de 42.350 euros, IVA inclòs.
 
En l’actualitat, en el TRAM d’Alacant hi ha dos classes de trens en circulació de diferents característiques i altures de pis o sòl que obliguen a tindre andanes a distinta altura en el traçat entre Alacant i Dénia, fent transbord a Benidorm. Per un costat estan les andanes de la Línia 1 (Luceros-Benidorm) i per un altre els de la Línia 9 (Benidorm-Dénia). L’objectiu que es perseguix és rebaixar les andanes perquè tot el trajecte siga d’homogeni de pis davall, com en la Línia 1.
 

Notícies relacionades

17 - 02 - 2024

El 72,1% dels usuaris de Metrovalencia realitza els seus desplaçaments per motius de treball o estudis

Els moviments per raons laborals aglutinen el 41% i els acadèmics el 31,1% El 47,3% de passatgers i passatgeres residix...
12 - 02 - 2024

El pla d’expansió de la xarxa de Metrovalencia preveu prolongar la Línia 10, desenvolupar les futures Línies 11 i 12 i construir tres grans intercanviadors

La consellera Pradas, acompanyada per l'alcaldessa Catalá, ha presentat el projecte d'ampliació nord-sud el primer pas del qual són les...
03 - 02 - 2024

Els usuaris de Metrovalencia valoren amb un notable, 8,16 punts sobre 10, els servicis que presta FGV a la província

La valoració positiva és del 92,2%, en sumar el 23,4% que ho qualifiquen com a “Bé”, el 49,3% com “Bastant...