Data
06 de June de 2016

FGV exposa un tramvia històric en el Congrés d’Enginyeria del Transport en la Politècnica de València

La unitat estarà ubicada en l’exterior de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyers, Canals i Ports de la UPV del 7 al 9 de juny
 
La sèrie 200 a la que pertany el comboi va prestar servici des de mitjans dels anys 20 fins als 60 del segle passat
 
El director general de Transport inaugurarà demà el simposi i el director gerent de FGV desenrotllarà la          ponència “Tecnologia, servici i client” el dia 8

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) exposa del 7 al 9 del present mes un tramvia del seu Patrimoni Històric en el XII Congrés d’Enginyeria del Transport (CIT) que se celebra des de demà i fins al dijous en l’exterior de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyers de Camins, Canals i Ports de la Universitat Politècnica de València, on se celebra el simposi. Es tracta d’una unitat de la sèrie 200, coneguda com a “Gran Via”, pel fet que va començar a circular amb la posada en marxa d’esta nova línia tramviària inaugurada en 1926.
 
En la seua construcció van participar unes quantes empreses, com Carde i Escoriaza, Lladró i Cuñat, Devis o la pròpia Companyia de Tramvies i Ferrocarrils de València (CTFV). Els cotxes motors i remolcs tenien la mateixa numeració i les unitats van circular per les línies de la CTFV fins a mitjan anys 60.
 
Els vehicles de la sèrie 200 eren molt més silenciosos que els seus antecessors, la sèrie 100, i també tenien major capacitat, amplitud i estabilitat. Van patir diverses remodelacions cap als anys 50, amb la substitució del revestiment en fusta per la planxa metàl·lica observada en l’actualitat.
 
FGV conserva, en la seua col·lecció de material històric, la composició tramviària formada pel motor 216 i el remolc 206. El cotxe motor 216 va ser carrozado per Lladró i Cuñat en Almàssera, i lloc en servici en 1928. Era un tramvia de dos eixos, bidireccional, amb combinadores, 2 motors GE-249B i truck Brill. L’equip elèctric era General Electric, amb tensió de treball de 600 volts i fre d’eix.
 
La construcció de la sèrie es va dilatar en el temps i prova d’això és que la realització del cotxe remolc 206 va ser prou posterior, en els tallers de la pròpia Companyia, amb tècniques que remeten als anys 40 del passat segle, encara que possiblement reutilitzant algunes peces i materials d’antics tramvies.
 
La restauració va ser duta a terme entre els anys 1994 i 2001, amb criteris d’operativitat, podent ser adaptada i circular en línies tramviàries o en instal·lacions museístiques com a tramvia històric.
 
Ponència del director gerent de FGV
 
El XII Congrés d’Enginyeria del Transport de la Universitat Politècnica se celebra del 7 al 9 del present mes en l’Escola Tècnica Superior d’Enginyers de Camins, Canals i Ports, situada front la parada del tramvia La Carrasca de Metrovalencia. El director general d’Obres Públiques, Transport i Mobilitat, Carlos Domingo, inaugurarà el simposi, en el qual el director gerent de FGV, Ángel García de la Bandera, desenvoluparà el dia 8 la ponència “Tecnologia, servici i client”.

 
El CIT és promogut pel Fòrum d’Enginyeria del Transport (FIT), una associació sense ànim de lucre, que s’encarrega de convocar i organitzar del congrés, a més de vetlar per la qualitat i orientació del mateix.
 
El tema del CIT 2016 és “Transport Eficient, Segur i Intel·ligent”. Els continguts de les ponències que es presenten estan relacionats amb solucions de transport que fan ús eficient dels recursos i que respecten el medi ambient; que augmenten la seguretat i reduïxen la congestió; i que són més integrats i accessibles. Com en edicions anteriors, el CIT 2016 busca promoure l’intercanvi nacional i internacional de treballs científics i professionals en diferents àmbits del transport.
 

Notícies relacionades

17 - 08 - 2024

FGV completa la millora de les condicions d’accessibilitat de les 62 unitats de metro que circulen per la xarxa de Metrovalencia

S'han instal·lat polsadors redons en les primeres portes dels trens per a facilitar l'accés a les persones de mobilitat reduïda...
25 - 03 - 2023

FGV inicia la substitució de els seients de metros i tramvies de Metrovalencia per a augmentar les places reservades i millorar el seu manteniment

Aquesta actuació millora les condicions d'accessibilitat de les unitats en augmentar el nombre de llocs reservats El procés de substitució...
17 - 03 - 2023

FGV ofereix 7,4 milions de places en Metrovalencia en els nou dies de serveis especials previstos per a Falles

FGV posa en circulació 2.634 serveis especials i 14.586 ordinaris els dies 4, 5, 11, 12, 15, 16, 17, 18,...