Data
19 de October de 2017

FGV finalitza les obres de renovació del bucle de Pont de Fusta de la Línia 4 del tramvia de Metrovalencia

Al setembre i octubre s’ha treballat en esta zona sense afectar el pas normal dels tramvies
 
Esta actuació forma part de les accions de manteniment i millora de la xarxa i ha incorporat per primera vegada limitadors de sorolls i vibracions

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha finalitzat esta setmana els treballs de renovació de via que estava realitzant en el bucle de Pont de Fusta de la Línia 4 (Doctor Lluch-Mas del Rosari) del tramvia de Metrovalencia.
 
Durant els mesos de setembre i octubre els treballs que s’han realitzat en esta zona no han afectat la circulació, excepte els que tindran lloc la nit del 19 al 20 d’octubre, entre les 22 i les 6 hores, i que permetran donar per finalitzats treballs de renovació i millora d’este tram. 
 
El pressupost ascendix a 344.547 euros i s’emmarca dins de la política de millora de les condicions que impulsa la Conselleria d`Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori que dirigix María José Salvador en el conjunt de la xarxa de FGV. En esta actuació s’han renovat 342 metres lineals de via i s’ha substituït un de les dos desviacions tramviàries existents.
 
Les obres van començar a finals de juliol d’enguany, i des de l’1 d’agost fins a l’1 de setembre, la parada de Pont de Fusta va quedar fora de servici per a completar les actuacions de substitució de la via del bucle. Com a alternativa, FGV va posar en funcionament un servici complementari d’autobús entre esta parada i Primat Reig.
 
En les últimes setmanes s’han completat els treballs d’adequació de l’entorn, substitució de desviacions i incorporació d’equipaments tècnics.

Reduir sorolls i vibracions

Com a part d’esta renovació s’ha instal·lat un sistema de control de la fricció que permet un lubricat del carril de forma automàtica i que s’aplica per primera vegada en la xarxa de Metrovalencia. Amb este equipament s’ha aconseguit disminuir els efectes del pas del tramvia en esta zona i reduir sorolls i vibracions.
La instal·lació de modificadors de fricció automàtics permet el lubricat del carril amb l’objectiu d’aconseguir una major vida útil i disminuir el desgast per la interacció roda/carril i per tant reduir l’efecte de les vibracions i sorolls que provoca el pas del tramvia.

Estos sistemes tecnològics intel·ligents aconseguixen reduir tant el desgast del carril com el del material rodador, aconseguint amb això disminuir consums d’energia i combustible, optimitzant recursos de mà d’obra i lubricant. Els sistemes d’injecció s’instal·laran este mes de setembre en les entrades al bucle de cada una de les dos vies, a fi de tindre totes les alineacions corbes lubricades.
 
La parada de Pont de Fusta registra una mitja mensual de 50.000 viatgers, sent una de les més concorregudes de la xarxa tramviària de Metrovalencia. Amb este projecte s’han substituït les vies i desviacions en este punt que està en servici des de fa 23 anys i que ha acumulat un lògic desgast pel que era necessari renovar-los.

Notícies relacionades

17 - 02 - 2024

El 72,1% dels usuaris de Metrovalencia realitza els seus desplaçaments per motius de treball o estudis

Els moviments per raons laborals aglutinen el 41% i els acadèmics el 31,1% El 47,3% de passatgers i passatgeres residix...
12 - 02 - 2024

El pla d’expansió de la xarxa de Metrovalencia preveu prolongar la Línia 10, desenvolupar les futures Línies 11 i 12 i construir tres grans intercanviadors

La consellera Pradas, acompanyada per l'alcaldessa Catalá, ha presentat el projecte d'ampliació nord-sud el primer pas del qual són les...
03 - 02 - 2024

Els usuaris de Metrovalencia valoren amb un notable, 8,16 punts sobre 10, els servicis que presta FGV a la província

La valoració positiva és del 92,2%, en sumar el 23,4% que ho qualifiquen com a “Bé”, el 49,3% com “Bastant...