Data
11 de August de 2018

FGV impulsa l’homologació tècnica de les estacions subterrànies de les Línies 1 i 2 a la resta de la xarxa de Metrovalencia

L’empresa pública licita per prop d’un milió d’euros l’assistència tècnica per a la redacció del projecte constructiu de les futures millores
 
Les actuacions s’escometran en quarts tècnics, vestíbuls, revestiments, comunicacions, ventilació, telecomandament, llanterneria i evacuació

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha iniciat la tramitació per a adequar les estacions subterrànies de les Línies 1 (Bétera-Villanueva de Castelló) i 2 (Llíria-Torrent Avinguda) a la resta de la xarxa de Metrovalencia, segons ha publicat esta setmana el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
 
Estes instal·lacions, que comprenen les estacions subterrànies del tram comú de les Línies 1 i 2 (Beniferri, Campanar, Túria, Àngel Guimerà, Plaça Espanya, Jesús, Patraix, i Safranar), més Empalme són les més antigues de Metrovalencia i en el present any complixen 30 anys de servici, atés que van obrir les seues portes a l’octubre de 1988.
 
FGV ha licitat l’assistència tècnica per a la redacció del projecte constructiu de renovació i adequació de les dites instal·lacions subterrànies, per un valor de prop d’un milió d’euros, en concret 868.000 euros, IVA inclòs, amb un termini de huit mesos. L’objectiu és que les millores a desenrotllar equiparen les Línies 1 i 2 a les Línies 3, 5, 7 i 9, de més recent construcció.
 
El projecte constructiu haurà de posseir una descripció detallada dels treballs a executar, que aniran des de l’arquitectura de les estacions (quarts tècnics i vestíbuls) fins als revestiments, equipaments, llanterneria i evacuació.
 
D’esta manera, s’atendran les instal·lacions de baixa tensió (quadros tècnics, línies de distribució elèctrica, sistemes d’il·luminació i d’alimentació ininterrompuda); s’escometran treballs en les comunicacions i els sistemes de control i integració en el Telecomandament d’Energia d’Instal·lacions Fixes (TEIF); i es produiran millores en la catenària, subestacions (Sant Isidre i Empalme) i el citat TEIF.
 
Així mateix, s’analitzaran les necessitats de protecció contra incendis (central d’incendis, detectors d’incendi, polsadors d’alarma, extinció automàtica, mòduls de control i comportes tallafocs) i les instal·lacions de ventilació mecànica per a l’extracció de gasos i fums (ventilació de túnel, estacions i locals tècnics).
 

Notícies relacionades

27 - 03 - 2025

Els autobusos de Metrovalencia que enllacen amb Picassent i les poblacions de la Ribera canvien la seua parada a l’estació de Safranar des de l’1 d’abril

Actualment l'enllaç es realitza en l'avinguda Giorgeta prop de la estació de Jesús de Metrovalencia Els servicis alternatius de Torrent...
27 - 03 - 2025

Metrovalencia facilita l’accés a Fira València amb motiu de BdM Meeting, 2 Dies per a Guanyar i la Fira de la Carrera de la Dona

El 28 de març se celebra l'esdeveniment de la Central de Compres i Servicis de botigues especialitzades en construcció Els...
23 - 02 - 2025

Els nous intercanviadors metro-autobús de València-Sud, Safranar i Jesús superen els 104.000 viatgers en els primers dies de funcionament

La noves connexions intermodals van entrar en servici dimarts passat 18 de febrer, al mateix temps que la xarxa de...