Data
11 de August de 2018

FGV impulsa l’homologació tècnica de les estacions subterrànies de les Línies 1 i 2 a la resta de la xarxa de Metrovalencia

L’empresa pública licita per prop d’un milió d’euros l’assistència tècnica per a la redacció del projecte constructiu de les futures millores
 
Les actuacions s’escometran en quarts tècnics, vestíbuls, revestiments, comunicacions, ventilació, telecomandament, llanterneria i evacuació

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha iniciat la tramitació per a adequar les estacions subterrànies de les Línies 1 (Bétera-Villanueva de Castelló) i 2 (Llíria-Torrent Avinguda) a la resta de la xarxa de Metrovalencia, segons ha publicat esta setmana el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
 
Estes instal·lacions, que comprenen les estacions subterrànies del tram comú de les Línies 1 i 2 (Beniferri, Campanar, Túria, Àngel Guimerà, Plaça Espanya, Jesús, Patraix, i Safranar), més Empalme són les més antigues de Metrovalencia i en el present any complixen 30 anys de servici, atés que van obrir les seues portes a l’octubre de 1988.
 
FGV ha licitat l’assistència tècnica per a la redacció del projecte constructiu de renovació i adequació de les dites instal·lacions subterrànies, per un valor de prop d’un milió d’euros, en concret 868.000 euros, IVA inclòs, amb un termini de huit mesos. L’objectiu és que les millores a desenrotllar equiparen les Línies 1 i 2 a les Línies 3, 5, 7 i 9, de més recent construcció.
 
El projecte constructiu haurà de posseir una descripció detallada dels treballs a executar, que aniran des de l’arquitectura de les estacions (quarts tècnics i vestíbuls) fins als revestiments, equipaments, llanterneria i evacuació.
 
D’esta manera, s’atendran les instal·lacions de baixa tensió (quadros tècnics, línies de distribució elèctrica, sistemes d’il·luminació i d’alimentació ininterrompuda); s’escometran treballs en les comunicacions i els sistemes de control i integració en el Telecomandament d’Energia d’Instal·lacions Fixes (TEIF); i es produiran millores en la catenària, subestacions (Sant Isidre i Empalme) i el citat TEIF.
 
Així mateix, s’analitzaran les necessitats de protecció contra incendis (central d’incendis, detectors d’incendi, polsadors d’alarma, extinció automàtica, mòduls de control i comportes tallafocs) i les instal·lacions de ventilació mecànica per a l’extracció de gasos i fums (ventilació de túnel, estacions i locals tècnics).
 

Notícies relacionades

29 - 12 - 2024

Metrovalencia oferirà servici especial durant Nit de cap d’any

El conseller Vicente Martínez Mus ha assenyalat que “per primera vegada s'oferirà un dispositiu especial a València i Alacant per...
24 - 12 - 2024

El tram Paterna-Llíria de la Línia 2 de Metrovalencia s’incorpora a la resta de línies de metro i tramvia en servici

S'obri al públic també el nou baixador de Font del Barranc, situat en el Polígon industrial Fuente del Jarro Amb...
23 - 12 - 2024

El Consell aprova el decret llei que prorroga fins al 31 de gener la gratuïtat per a joves en les tarifes de transport públic de la Generalitat

Per a continuar utilitzant este abonament fins a eixa data no és necessari realitzar cap mena de procés de renovació...