Data
22 de June de 2018

FGV inicia els treballs de rehabilitació del pont del Quisi a Benissa de la Línia 9 del TRAM d’Alacant

Els treballs previstos formen part de les obres de renovació de via que s’estan executant el tram Calp-Teulada
 
La modernització d’esta línia compta amb una inversió per part de la Generalitat que supera els 120 milions d’euros 

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha iniciat els treballs de rehabilitació del pont del Quisi a Benissa, pertanyent a la Línia 9 (Benidorm-Dénia) del TRAM d’Alacant.
 
Les actuacions previstes formen part de les obres de renovació de via del tram Calp-Teulada que executa la Generalitat i que formen part de la modernització del conjunt d’esta línia, amb una inversió que supera els 120 milions d’euros.
 
Després de realitzar la setmana passada els treballs de desmuntatge de la plataforma del pont del Ferrandet, FGV ha iniciat el procés de desmuntatge de la plataforma metàl·lica del viaducte de Santa Anna sobre el barranc del Quisi. Estos treballs formen part del procés de rehabilitació a què se sotmeten estes infraestructures més que centenàries. 
 
Ambdós ponts compten amb parts afectades per la corrosió i danys en diagonals, muntants i suports, per la qual cosa FGV ha previst realitzar els treballs necessaris per a garantir el pas dels trens, en condicions òptimes de seguretat.
 
La Generalitat va anunciar recentment que el viaducte de Santa Anna sobre el barranc del Quisi, es rehabilitaria i, una vegada estiguera en condicions, s’obrirà a la circulació amb els actuals trens que presten servici en esta línia.
 
El viaducte de Santa compta amb 168 metres de longitud, amb una subestructura de dos estreps de carreu i cinc piles de zelosia metàl·lica. El tauler pes 220 tones i les piles metàl·liques 182 tones.
 
En el pont del Quisi s’ha optat per escometre la seua rehabilitació i restablir el servici en el menor temps possible, mentres s’estudien alternatives que garantisquen el pas dels nous trens duals.
 
El viaducte del Ferrandet, situat en el barranc del Pou Roig a Benissa, compta amb 126 metres de longitud i una altura màxima de 27 metres. La plataforma se sustenta sobre dos estreps de carreu i tres piles de maçoneria.
 
En el cas del Ferrandet s’ha previst la substitució de l’actual tauler metàl·lic del viaducte per un tauler metàl·lic nou de semblant geometria a l’existent, mantenint les piles de carreu actual.
 
Els treballs de renovació d’este tram van començar el passat mes de desembre i compten amb un termini d’execució de 12 mesos, incloent també les actuacions de renovació i condicionament en túnels, ponts i estructures.
 
Actuacions de modernització de la Línia 9 del TRAM d’Alacant

 
Com a part de les inversions previstes per part de la Generalitat en esta línia s’inclouen projectes de renovació de via, adequació de ponts i talussos, millores en el material mòbil, instal·lacions de seguretat, comunicacions i energia i el projecte de tranviarización a Dénia.

Amb les dites actuacions es pretén aconseguir una renovació i modernització integral de la línia, amb una adequada explotació de la mateixa, millorant els servicis que s’oferixen a l’usuari, tenint com a objectiu el de poder mantindre i millorar les condicions d’explotació, garantint la regularitat i la qualitat del servici i, d’altra banda, que la Línia 9 adquirisca els estàndards de la resta de la xarxa de FGV a Alacant.

També el passat mes d’agost es va adjudicar a Stadler Rail València, amb seu a Albuixech, la construcció de sis trens mixtos (elèctrics i dièsel) per a cobrir les circulacions de la Línia 9 del TRAM d’Alacant per un import de 43,3 milions d’euros.
 
De manera paral·lela a esta actuació, FGV continua amb els tràmits per a la contractació dels treballs previstos en el tram Teulada-Dénia, a fi de completar el projecte de modernització previst en la seua totalitat al llarg de 2019.
 
Mentres continuen les obres en el tram Calp-Dénia i com a conseqüència de la interrupció del servici ferroviari efectiva, FGV oferix servici alternatiu d’autobús que enllaça les poblacions Calp, Benissa, Teulada, Gata de Gorgos, La Xara i Dénia.
 

Notícies relacionades

17 - 02 - 2024

El 72,1% dels usuaris de Metrovalencia realitza els seus desplaçaments per motius de treball o estudis

Els moviments per raons laborals aglutinen el 41% i els acadèmics el 31,1% El 47,3% de passatgers i passatgeres residix...
12 - 02 - 2024

El pla d’expansió de la xarxa de Metrovalencia preveu prolongar la Línia 10, desenvolupar les futures Línies 11 i 12 i construir tres grans intercanviadors

La consellera Pradas, acompanyada per l'alcaldessa Catalá, ha presentat el projecte d'ampliació nord-sud el primer pas del qual són les...
03 - 02 - 2024

Els usuaris de Metrovalencia valoren amb un notable, 8,16 punts sobre 10, els servicis que presta FGV a la província

La valoració positiva és del 92,2%, en sumar el 23,4% que ho qualifiquen com a “Bé”, el 49,3% com “Bastant...