Data
29 de May de 2025

FGV inicia les proves d’electrificació nocturnes en el tram Torrent-Castelló de Metrovalencia

Metrovalencia FGV
  • Les comprovacions i validacions entre València Sud i Torrent començaran la setmana vinent
  • Les actuacions formen part del procés de recuperació del servici en el tram més greument afectat per les inundacions del 29 d’octubre
  • FGV advertix que qualsevol contacte amb els conductors elèctrics de 1.500 volts de la catenària pot provocar un greu accident per electrocució

Ferrocarrils Generalitat Valenciana (FGV) ha iniciat esta matinada les proves d’electrificació en el tram comprés entre Torrent i Castelló de Metrovalencia, com a part dels treballs que es realitzen des de fa mesos per a recuperar la circulació ferroviària, després dels greus danys ocasionats el 29 d’octubre per les inundacions.

Prèviament a esta actuació, un tren va realitzar en la tard-nit d’ahir este recorregut per a supervisar el traçat i comprovar que tots els elements necessaris per a la prova estaven en perfectes condicions.

Posteriorment, estes mateixes proves també es realitzaran a partir de la setmana vinent en el tram entre València Sud i Torrent per a completar així el traçat de prop de 50 quilòmetres que actualment es troba fora de servici.

Les proves amb el pas dels trens es produïxen durant la nit, atés que durant el dia continuen els treballs d’instal·lació de l’electrificació i elements complementaris.
Esta fase de proves es realitza una vegada s’han completat les grans obres que s’han executat en els últims mesos en este tram per a la rehabilitació de la superestructura de via i electrificació de diferents zones, amb un pressupost de 11,6 milions d’euros, IVA inclòs.

En els últims mesos s’han resolt prop de 100 incidències de diferent índole, distribuïdes al llarg de 50 quilòmetres de xarxa que discorren pels municipis de Paiporta, Picanya, Torrent, Picassent, Alginet, Carlet, Benimodo, L’ Alcúdia, Massalavés, Alberic i Castelló.

Els treballs que s’han realitzat afecten l’adequació del drenatge transversal, cunetes, talussos i terraplens, així com la reconstrucció les canalitzacions elèctriques i de telecomunicacions subterrànies, reposició de tancaments laterals, electrificació i tancats que han sigut esfondrats o deformats.

Amb estes actuacions conclouran els treballs d’adequació del tram Paiporta-Castelló perquè es puguen recuperar les circulacions de la xarxa de metro el pròxim 21 de juny.

Perill d’electrocució

A conseqüència de l’electrificació del tram, FGV advertix que qualsevol contacte amb els conductors elèctrics de 1.500 volts de la catenària pot provocar un greu accident per electrocució, atés que les proves de validació de les reparacions elèctriques efectuades portaran tensió als elements pertanyents a la línia aèria.

Qualsevol contacte de les persones amb els citats conductors, tant directament o mitjançant ferros, filferros o altres peces metàl·liques poden provocar un accident greu.

Notícies relacionades

30 - 05 - 2025

La Generalitat ha distribuït ja 230.000 targetes de la nova Móbilis30 que facilita el transport gratuït als jóvens menors de 31 anys

El suport de cartó podrà utilitzar-se durant una setmana més per a aquells sol·licitants que no hagen rebut el suport...
23 - 05 - 2025

FGV iniciarà a partir del 28 de maig les proves d’electrificació en el tram Torrent-Castelló de Metrovalencia

Este tipus de comprovacions i validacions es realitzarà posteriorment en el tram entre València Sud i Torrent per a la...
21 - 05 - 2025

El tramvia de València complix 31 anys amb prop de 213 milions de desplaçaments i 39 milions de quilòmetres recorreguts

El 21 de maig de 1994 va iniciar les seues circulacions la Línia 4 amb 21 parades i 9,8 quilòmetres...