Data
23 de May de 2025

FGV iniciarà a partir del 28 de maig les proves d’electrificació en el tram Torrent-Castelló de Metrovalencia

FGV Metrovalencia
  • Este tipus de comprovacions i validacions es realitzarà posteriorment en el tram entre València Sud i Torrent per a la seua definitiva posada a punt
  • Les actuacions formen part del procés de recuperació del servici en el tram més greument afectat per les inundacions i el temporal del passat 29 d’octubre
  • FGV advertix que qualsevol contacte amb els conductors elèctrics de 1.500 volts de la catenària pot provocar un greu accident per electrocució

Ferrocarrils Generalitat Valenciana (FGV) iniciarà a partir del pròxim 28 de maig les proves d’electrificació en el tram comprés entre Torrent i Castelló de Metrovalencia, com a part dels treballs que es realitzen des de fa mesos per a recuperar la circulació ferroviària, després dels greus danys ocasionats el 29 d’octubre per les inundacions.

Posteriorment, estes mateixes proves també es realitzaran en el tram entre València Sud i Torrent, per a completar així el traçat de prop de 50 quilòmetres que actualment es troba fora de servici.

Les proves amb el pas dels trens es produiran durant la nit, atés que durant el dia continuen els treballs d’instal·lació de l’electrificació i elements complementaris.

Esta fase de proves es realitza una vegada s’han completat les grans obres que s’han executat en els últims mesos en este tram per a la rehabilitació de la superestructura de via i electrificació de diferents zones, amb un pressupost de 11,6 milions d’euros, IVA inclòs.

En els últims mesos s’han resolt prop de 100 incidències de diferent índole, distribuïdes al llarg de 50 quilòmetres de xarxa que discorren pels municipis de Paiporta, Picanya, Torrent, Picassent, Alginet, Carlet, Benimodo, L’ Alcúdia, Massalavés, Alberic i Castelló.

Els treballs que s’han realitzat afecten l’adequació del drenatge transversal, cunetes, talussos i terraplens, així com la reconstrucció les canalitzacions elèctriques i de telecomunicacions subterrànies, reposició de tancaments laterals, electrificació i tancats que han sigut esfondrats o deformats.

Amb estes actuacions conclouran els treballs d’adequació del tram Paiporta-Castelló perquè es puguen recuperar les circulacions de la xarxa de metro el pròxim 21 de juny.

Perill d’electrocució

A conseqüència de l’electrificació del tram, FGV advertix que qualsevol contacte amb els conductors elèctrics de 1.500 volts de la catenària pot provocar un greu accident per electrocució, atés que les proves de validació de les reparacions elèctriques efectuades portaran tensió als elements pertanyents a la línia aèria.

Qualsevol contacte de les persones amb els citats conductors, tant directament o mitjançant ferros, filferros o altres peces metàl·liques poden provocar un accident greu.

Notícies relacionades

25 - 04 - 2025

FGV fa treballs de manteniment en vies del metro per a reduir vibracions i sorolls en la circulació

Les actuacions estan previstes fins a principis del mes de juny i es realitzen fora de l'horari comercial, per la...
26 - 03 - 2025

FGV fa treballs de manteniment de via en diferents trams de les Línies 4 i 6 del tramvia de Metrovalencia

Estes actuacions estan previstes fins a principis del mes d'abril i es realitzen fora de l'horari comercial del servici Estos...
26 - 02 - 2025

FGV invertix 8,9 milions d’euros en el manteniment d’ascensors i escales mecàniques de Metrovalencia

El contracte per a tres anys afecta a 157 escales mecàniques i 104 ascensors Se substituiran els ascensors en pitjor...