Data
09 de August de 2017

FGV invertix 4,7 milions d’euros en el manteniment del sistema de seguretat ATP i els nodes de comunicacions del TRAM d?Alacant

El servici afectarà les Línies 1, 2, 3, 4, i tallers El Campello i a la L9 quan finalitze la instal·lació d’este sistema de seguretat en el seu traçat

El contracte inclou la supervisió i les actuacions necessàries en senyalització i comunicacions
 

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha adjudicat un contracte de dos anys, amb dos possibles pròrrogues anuals, per al manteniment de la instal·lació del Sistema de Protecció Automàtica de Tren (ATP) i nodes de comunicacions de la xarxa TRAM d’Alacant. L’adjudicació ascendix a 4.719.000 milions d’euros, IVA inclòs, tal com publica hui el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).

L’ATP és un sistema que supervisa la conducció dels trens en circulació, incrementant les condicions de seguretat de la línia. El valor de la implantació del dit sistema només en la L9 del TRAM d’Alacant ascendix a altres 4,7 milions d’euros, IVA inclòs.

El nou contracte amplia i millora l’anterior, ja que a més de cobrir el manteniment de les dites instal·lacions en les línies L1, L2, L3, L4 i els Tallers d’El Campello del TRAM d’Alacant, el mateix inclourà el manteniment de la L9 quan finalitzen les esmentades obres d’implantació dels dits sistemes ATP.

Els servicis de manteniments del nou contracte inclouen la tecnologia de senyalització i la tecnologia de comunicacions. Respecte a la primera, les actuacions afectaran els equips de via ATP (Balises, eurollaços i unitats elèctriques de línia) i als equips embarcats d’ATP i Comandament Inductiu d’Agulles (IUM).

Quant a la tecnologia de comunicacions, el manteniment es realitzarà sobre els nodes de comunicacions pertanyents a la Xarxa Oberta de Transport de Telecomunicacions (OTN), l’equip gestor d’esta xarxa (OMS) i al Sistema d’Alimentació Ininterrompuda (SAI).

Pla de Modernització de L9

La implantació del sistema ATP en la Línia 9 s’emmarca dins del Pla de Modernització del traçat Benidorm-Dénia, en el que el Consell hi ha invertit, en obres o adjudicacions, més d’un centenar de milions d’euros en els últims anys. Entre les dites inversions destaquen la modernització de tota la infraestructura de la línia, la compra de nou material mòbil, la tranviarización a Dénia, la millora de ponts i viaductes, la instal·lació de sistemes de senyalització i seguretat de Bloqueig Automàtic, o la millora de distintes estacions, tot això amb l’objectiu de dotar a la L9 dels estàndards de qualitat que ja existixen en la resta de la xarxa del TRAM d`Alacant.

Notícies relacionades

26 - 04 - 2024

Una delegació de la Comissió Europea i el Ministeri d’Hisenda visiten la Línia 10 de Metrovalencia

La posada en servici de la línia en 2022 va comptar amb finançament de la Unió Europea a través del...
21 - 04 - 2024

Els Espais i el Centre d’Atenció al Client de Metrovalencia van atendre més de 285.000 visites en 2023

L'oficina de Xàtiva va acumular 118.074 consultes personalitzades l'any passat, el 40,7% del total Setembre, octubre i març van ser...
19 - 03 - 2024

Metrovalencia evita 1,1 milions de desplaçaments de vehicles privats en els principals cinc dies de Falles

El servici d'FGV del dia 15 a la matinada del 20 eludix l'emissió de 1.568 tones de CO₂ a l'atmosfera...