Data
09 de August de 2017

FGV invertix 4,7 milions d’euros en el manteniment del sistema de seguretat ATP i els nodes de comunicacions del TRAM d?Alacant

El servici afectarà les Línies 1, 2, 3, 4, i tallers El Campello i a la L9 quan finalitze la instal·lació d’este sistema de seguretat en el seu traçat

El contracte inclou la supervisió i les actuacions necessàries en senyalització i comunicacions
 

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha adjudicat un contracte de dos anys, amb dos possibles pròrrogues anuals, per al manteniment de la instal·lació del Sistema de Protecció Automàtica de Tren (ATP) i nodes de comunicacions de la xarxa TRAM d’Alacant. L’adjudicació ascendix a 4.719.000 milions d’euros, IVA inclòs, tal com publica hui el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).

L’ATP és un sistema que supervisa la conducció dels trens en circulació, incrementant les condicions de seguretat de la línia. El valor de la implantació del dit sistema només en la L9 del TRAM d’Alacant ascendix a altres 4,7 milions d’euros, IVA inclòs.

El nou contracte amplia i millora l’anterior, ja que a més de cobrir el manteniment de les dites instal·lacions en les línies L1, L2, L3, L4 i els Tallers d’El Campello del TRAM d’Alacant, el mateix inclourà el manteniment de la L9 quan finalitzen les esmentades obres d’implantació dels dits sistemes ATP.

Els servicis de manteniments del nou contracte inclouen la tecnologia de senyalització i la tecnologia de comunicacions. Respecte a la primera, les actuacions afectaran els equips de via ATP (Balises, eurollaços i unitats elèctriques de línia) i als equips embarcats d’ATP i Comandament Inductiu d’Agulles (IUM).

Quant a la tecnologia de comunicacions, el manteniment es realitzarà sobre els nodes de comunicacions pertanyents a la Xarxa Oberta de Transport de Telecomunicacions (OTN), l’equip gestor d’esta xarxa (OMS) i al Sistema d’Alimentació Ininterrompuda (SAI).

Pla de Modernització de L9

La implantació del sistema ATP en la Línia 9 s’emmarca dins del Pla de Modernització del traçat Benidorm-Dénia, en el que el Consell hi ha invertit, en obres o adjudicacions, més d’un centenar de milions d’euros en els últims anys. Entre les dites inversions destaquen la modernització de tota la infraestructura de la línia, la compra de nou material mòbil, la tranviarización a Dénia, la millora de ponts i viaductes, la instal·lació de sistemes de senyalització i seguretat de Bloqueig Automàtic, o la millora de distintes estacions, tot això amb l’objectiu de dotar a la L9 dels estàndards de qualitat que ja existixen en la resta de la xarxa del TRAM d`Alacant.

Notícies relacionades

17 - 02 - 2024

El 72,1% dels usuaris de Metrovalencia realitza els seus desplaçaments per motius de treball o estudis

Els moviments per raons laborals aglutinen el 41% i els acadèmics el 31,1% El 47,3% de passatgers i passatgeres residix...
12 - 02 - 2024

El pla d’expansió de la xarxa de Metrovalencia preveu prolongar la Línia 10, desenvolupar les futures Línies 11 i 12 i construir tres grans intercanviadors

La consellera Pradas, acompanyada per l'alcaldessa Catalá, ha presentat el projecte d'ampliació nord-sud el primer pas del qual són les...
03 - 02 - 2024

Els usuaris de Metrovalencia valoren amb un notable, 8,16 punts sobre 10, els servicis que presta FGV a la província

La valoració positiva és del 92,2%, en sumar el 23,4% que ho qualifiquen com a “Bé”, el 49,3% com “Bastant...