Data
22 de October de 2018

FGV licita l’adquisició de travesses i carrils per a la renovació de la L-9 del TRAM d’Alacant entre Teulada i Dénia

Les 19.000 noves travesses i els 30.600 metres de carril s’empraran en els trams Teulada-Gata de Gorgos i Gata de Gorgos-Dénia
 
El pressupost és de 3,5 milions d’euros i està inclòs en el Pla de Modernització de la línia entre Benidorm i Dénia

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha iniciat el procés d’adquisició del subministrament de travesses i carrils per a dur a terme la renovació de les vies de la Línia 9 del TRAM d’Alacant (Benidorm-Denia) entre Teulada i Dénia.
 
En concret, s’ha licitat el subministrament de 19.000 travesses d’ample mètric monobloc de formigó per valor de 1.701.260 euros, IVA inclòs, i de 30.600 metres liniales de carril ferroviari 54E1 grau R260, amb un cost de 1.777.248 euros, també amb l’esmentat impost inclòs. Per tant, el pressupost inicial de compra ascendix a 3.478.508 euros, sempre amb l’Impost del Valor Afegit inclòs.
 
Amb este material, es continuaran les obres de millora i de renovació de vies en els trams Teulada-Gata de Gorgos i Gata de Gorgos-Dénia, última fase de renovació de via inclosa en el Pla de Modernització de la Línia 9 del TRAM d’Alacant que supera els 120 milions d’euros.
 
Dins de les inversions previstes per part de la Generalitat per als pròxims anys, FGV té contemplades com a actuacions l’esmentada renovació de via, adequació de ponts i talussos, millores en el material mòbil, millora de les instal·lacions de seguretat, comunicacions i energia i el projecte de tranviarización de l’accés del TRAM a la ciutat de Dénia.
 
Amb les dites actuacions es pretén aconseguir una renovació i modernització integral de la línia, amb una adequada explotació de la mateixa, millorant els servicis que s’oferixen a l’usuari, tenint com a objectiu el de poder mantindre i millorar les condicions d’explotació, garantint la regularitat i la qualitat del servici i, d’altra banda, que la Línia 9 adquirisca els estàndards de la resta de la xarxa de FGV a Alacant.
 
FGV està executant les obres de renovació de via del tram Calp-Teulada, amb una inversió de 14,5 milions d’euros i que comprenen la construcció d’un pas paral·lel al pont centenari sobre el barranc del Quisi a Benissa, que està sent rehabilitat.
 
De manera paral·lela a esta actuació, FGV continua amb els tràmits per a la contractació dels treballs previstos en el tram Teulada-Dénia, a fi de completar el projecte de modernització.
 
La renovació de via permet millorar les condicions de seguretat, afavorir el confort de l’usuari, la durabilitat de la via i la reducció del manteniment. A més, els treballs previstos inclouen la instal·lació dels nous sistemes de senyalització i comunicacions.
 
Els sis trens duals (elèctrics i dièsel) que construïx Stadler Rail Valencia, amb seu a Albuixech, per un import de 43,3 milions d’euros, començaran a prestar servici en el TRAM d`Alacant en 2019.
 
Mentres continuen les obres en el tram Calp-Dénia i com a conseqüència de la interrupció del servici ferroviari efectiva,  FGV oferix servici alternatiu d’autobús que enllaça les poblacions Calp, Benissa, Teulada, Gata de Gorgos, La Xara i Dénia.  
 
La longitud de la Línia 9 és de 50,8 km en via única sense electrificar, discorrent entre Benidorm i Dénia i donant al seu torn servici, a més dels municipis esmentats, a l’Alfàs del Pi, Altea, Calp, Benissa, Teulada i Gata de Gorgos amb 18 parades. Es tracta d’una línia integrada en tot el litoral del nord de la província d’Alacant.
 

Notícies relacionades

07 - 10 - 2025

Metrovalencia oferix servici nocturn la vespra del 9 d’Octubre per a facilitar l’accés als actes programats

 La nit del dimecres els metros i tramvies circulen fins prop de les 3 de la matinada per a facilitar...
05 - 10 - 2025

Metrovalencia recupera la circulació en les Línies 4, 6 i 8 del tramvia tras completar els treballs de renovació previstos

Els tramvies han tornat a circular amb normalitat des de primera hora del matí de hui diumenge 5 d'octubre La...
02 - 10 - 2025

La Generalitat obri el 3 d’octubre la connexió dels carrers Alacant i Castelló i completa la reurbanització de l’entorn de la Plaça de Bous

El conseller Vicente Martínez Mus ha anunciat que a la fi d'any les estacions de Xàtiva i Alacant de Metrovalencia...