Data
27 de July de 2025

FGV modernitzarà els sistemes de senyalització i comunicacions de les línies de tramvia 4, 6 i 8 de Metrovalencia

Francesc Cubells Metrovalencia
  • Esta actuació compta amb un pressupost superior als 14 milions d’euros i és finançada per la Unió Europea a través del programa operatiu FEDER Comunitat Valenciana 2021-2027
  • Amb la instal·lació d’ATP (protecció automàtica de trens) i SAE-CT tota la xarxa tramviària inclourà estos sistemes

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) completarà en els pròxims mesos la instal·lació dels nous sistemes de comunicació i senyalització ATP (protecció automàtica de trens) i SAE-CT de les línies de tramvia 4, 6 i 8 de Metrovalencia.

El contingut d’este projecte ha permés definir tècnicament, funcionament i econòmicament els treballs per a la instal·lació dels sistemes de senyalització, ATP i SAE-CT en la xarxa tramviària de Metrovalencia en les seues línies 4, 6 i 8.

Es tracta de les línies existents en l’actualitat, juntament amb la línia 10, i que es troben en explotació comercial, en alguns trams de la línia 4, des de 1994.

Estos treballs compten amb un pressupost superior als 14 milions d’euros, IVA inclòs, i són finançats per la Unió Europea a través del programa operatiu FEDER Comunitat Valenciana 2021-2027, concretament dins de l’objectiu específic 1.2 dirigit a aprofitar els avantatges que oferix la digitalització als ciutadans, les empreses, les organitzacions d’investigació i les administracions públiques.

Treballs previstos

Els treballs previstos preveuen la renovació dels enclavaments, la senyalització lateral lluminosa tramviària, i els sistemes de detecció de tren. El projecte inclou un sistema automàtic de protecció del tren (ATP) per a supervisió i control de velocitats per geometria de via i aspectes de la senyalització.

Amb la renovació i actualització d’estos sistemes, estes tres línies de tramvia s’equipararan en matèria de comunicacions i senyalització amb la línia 10.

La renovació d’estos equips proporciona una major seguretat de les condicions de circulació gràcies a la implantació dels nous enclavaments electrònics i el sistema ATP. Quant a l’explotació, garantix més fiabilitat i regularitat a causa de l’obsolescència que estaven aconseguint els sistemes actualment implantats.

De manera paral·lela, FGV ha adjudicat també la redacció del projecte i execució de les obres d’instal·lació d’un enclavament electrònic per al depòsit i els tallers Tarongers de la línia 4 de Metrovalencia, actuació susceptible de ser finançada per la Unió Europea a través del Programa Comunitat Valenciana FEDER 2021-2027, i pressupostada en prop de dos milions d’euros.

Les línies 4, 6 i 8 presten servici al llarg de prop de 20 quilòmetres distribuïts entre València, Paterna i Burjassot, amb 43 parades i un total de 15 enclavaments.

Com a part del projecte és necessari també la construcció de deu habitacions tècniques per a allotjar senyalització i comunicacions necessaris per a la funcionalitat correcta de la xarxa.

Notícies relacionades

28 - 07 - 2025

Martínez Mus destaca que 400.000 persones han utilitzat el servici de Metrovalencia entre València Sud-Castelló en el primer mes després de la recuperació

El conseller de Medi Ambient, Infraestructures i Territori ha confirmat el restabliment del servici nocturn a partir de l'1 d'agost...
24 - 07 - 2025

Metrovalencia àmplia el seu servici nocturn el dissabte 26 de juliol amb motiu del ‘correfoc’ de la Gran Fira de Juliol

• Les línies de metro circularan sobre les 1.30 hores amb destinació a Seminari, Paterna, Aeroport, Torrent, Rafelbunyol i Aragó,...
18 - 07 - 2025

Metrovalencia àmplia el seu servici nocturn el dissabte 19 de juliol amb motiu de la celebració de la Gran Nit de Juliol

Els últims trens circularan sobre la 1.30 hores amb destinació a Seminari, Paterna, Aeroport, Torrent, Rafelbunyol i Aragó i en...