Data
25 de April de 2019

FGV posa en servei la segona via del túnel de la Serra Grossa del TRAM d’Alacant

La infraestructura permet incrementar la seguretat en el tram i oferix més flexibilitat a l’explotació
 
El nou tram de les Línies 1, 3 i 4 es va obrir a la circulació al desembre passat amb una única via en servei

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) obri el 26 d’abril, a la circulació ferroviària la segona via del túnel de la Serra Grossa del TRAM d’Alacant, una vegada han sigut completades les obres, després de l’obertura d’una de les vies d’estes noves instal·lacions el passat mes de desembre.
 
Amb els treballs que ara han finalitzat s’ha completat la totalitat del projecte pel que fa a la instal·lació de la superestructura de via, catenària i instal·lacions de senyalització i comunicacions: ATP (Automatic Train Operation), enclavatges electrònics i Control de Tràfic Centralitzat (CTC).
 
Este nou tram és utilitzat per les línies del TRAM d’Alacant que partixen de Luceros en direcció a Platja de Sant Joan (L4), El Campello (L3) i Benidorm (L1) i permet incrementar les condicions de seguretat en el tram, a més d’oferir més flexibilitat en el conjunt de l’explotació de la xarxa tramviària.
 
El túnel de Serra Grossa substituïx al traçat anterior que discorria pel front litoral a través d’una via única, entre Sangueta i La Isleta, amb uns quants túnels curts per a salvar les edificacions i vials de Finca Adoc. 
 
Al desembre de 2018 es va obrir la primera de les vies del túnel, a l’enllaçar amb la xarxa en servici. A partir d’ara, el tràfic tramviari i ferroviari circularà en ambdós sentits per este tram. I està previst que la Generalitat convertisca en Via Verda el tram que queda sense ús ferroviari.
 
Característiques del túnel
 
Este nou tram ferroviari compta amb doble via al llarg de 1.847 metres. El tram de túnel té una longitud de 1.477 metres, en doble via electrificada, en paral·lel a l’avinguda de La vila joiosa, davall el massís de la Serra Grossa, entre els baixadors de Sangueta i La Isleta del TRAM d’Alacant.
 
El túnel compta amb totes les instal·lacions requerides per a la seua posada en servei en condicions de seguretat com la ventilació, il·luminació, comunicacions i els sistemes de detecció i extinció d’incendis, així com d’evacuació en cas d’emergència i altres elements associats a la infraestructura ferroviària.
 

Notícies relacionades

17 - 02 - 2024

El 72,1% dels usuaris de Metrovalencia realitza els seus desplaçaments per motius de treball o estudis

Els moviments per raons laborals aglutinen el 41% i els acadèmics el 31,1% El 47,3% de passatgers i passatgeres residix...
12 - 02 - 2024

El pla d’expansió de la xarxa de Metrovalencia preveu prolongar la Línia 10, desenvolupar les futures Línies 11 i 12 i construir tres grans intercanviadors

La consellera Pradas, acompanyada per l'alcaldessa Catalá, ha presentat el projecte d'ampliació nord-sud el primer pas del qual són les...
03 - 02 - 2024

Els usuaris de Metrovalencia valoren amb un notable, 8,16 punts sobre 10, els servicis que presta FGV a la província

La valoració positiva és del 92,2%, en sumar el 23,4% que ho qualifiquen com a “Bé”, el 49,3% com “Bastant...