Data
06 de May de 2018

FGV realitzarà més controls antifrau en zones i hores considerades “crítiques”

El suplement per viatjar sense títol de transport s’ha incrementat a 100 euros des del passat 1 d’abril 



La Policia de la Generalitat també participa a València i Alacant en estos treballs d’inspecció

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha començat a intensificar el nombre de controls antifrau, en hores i zones consideres com a “crítiques” de la xarxa de Metrovalencia i TRAM d’Alacant, amb la finalitat de reduir el nombre de viatgers que accedixen als trens i tramvies sense títol de transport validat.

Els recorreguts en trams de la xarxa fora del túnel, els vestíbuls de les estacions menys concorregudes i les primeres i últimes hores del dia registren un nombre més gran de viatgers sense títol de transport validat. Esta nova distribució de controls, en els que participa de manera habitual la Policia de la Generalitat, forma part del conjunt de mesures que l’empresa pública està desenrotllant per a reduir l’índex de frau que es registra en les línies en funcionament de València i Alacant. 
 
Entre les mesures proposades s’ha modificat, des del passat 1 d’abril, el suplement per viatjar sense títol de transport, que ha passat de 50 a 100 euros. Les persones a qui se’ls imposa este suplement de 100 euros tenen un termini de pagament de 30 dies naturals, amb el descompte del 50% dins dels primers 15 dies.
 
Les mesures contra el frau també comprenen diferents accions organitzatives i tècniques, com la promoció de la targeta portamonedes TuiN en les seues distintes modalitats, la instal·lació progressiva de línies de validació en les estacions de superfície o l’automatització de l’obertura i tancament dels vestíbuls de superfície. 
 
Este conjunt de mesures es complementaran amb les pròximes campanyes informatives i altres accions de conscienciació i comunicació que realitzarà l’empresa pública, per mitjà de la coordinació de la Direcció de Clients i Accessibilitat, amb l’objectiu d’informar els clients.
 
Segons dades de FGV, TRAM d’Alacant va tancar el passat exercici 2017 amb un índex de frau estimat del 3,86% en el conjunt de les seues línies. Per part de Metrovalencia es va registrar un índex de frau estimat del 2,74% en el conjunt de les seues línies. 
 
Este percentatge representa la mitjana dels viatgers que accedixen de manera irregular als trens i tramvies i que són detectats en els controls que de manera constant realitza el personal de l’empresa. En 2017, com resultat dels diferents controls realitzats pel personal d’intervenció de FGV, a Alacant es van imposar un total de 1.708 suplements o sancions econòmiques i 8.559 en Metrovalencia.
 
Els suplements emesos corresponen a persones que viatgen sense el títol de transport, no ho han validat a l’entrada, el títol no complix les seues condicions de validesa, té un contingut il·legible totalment o parcialment, ha caducat o correspon a una zona diferent de la del viatge realitzat.
 
També es considera frau el d’aquelles persones que viatgen amb una targeta de transport personalitzada suplantant al seu titular o contravenint qualsevol altra norma d’ús, així com als que han recarregat el seu títol de transport en una targeta sense contacte de manera fraudulent.
 

Notícies relacionades

15 - 09 - 2024

Metrovalencia va registrar més de 5,8 milions de viatgers durant el mes d’agost passat

Respecte a 2023 s'ha aconseguit un increment del 13,27% que suposa un augment de 682.693 usuaris La Línia 3 va...
11 - 09 - 2024

FGV destina 5 milions d’euros per a millorar l’accessibilitat i seguretat de 46 passos a nivell per als vianants i entre andanes de Metrovalencia

El conseller de Medi Ambient, Infraestructures i Territori ha visitat una de les actuacions executades a Almàssera Les actuacions comprenen...
10 - 09 - 2024

Metrovalencia oferix el dijous 12 de setembre servici de tramvia a Fira València amb motiu de Auna Partner Day

El certamen està dirigit als professionals de la lampisteria, calefacció, climatització, electricitat i energies renovables La freqüència de pas prevista...