Data
03 de December de 2018

FGV reduïx el temps d’espera en les barreres del pas a nivell de Meliana en l’antiga carretera de Barcelona

Fins ara, en alguns moments del dia el tràfic rodat estava interromput cinc minuts seguits cada quart d’hora
 
Les millores suposen reduir en quasi un terç, un minut i mig, la retenció dels vehicles

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha millorat les condicions tècniques de l’enclavatge de Meliana i ha aconseguit reduir el temps d’espera que els vehicles patien en el pas a nivell de l’antiga carretera de Barcelona, el denominat EM-4. La inversió ascendix a prop de cent mil euros.
 
A causa de distints ajustos en l’explotació de la Línia 3 de Metrovalencia (Rafelbunyol-Aeroport), en els últims temps s’ha incrementat l’encreuament de trens pel municipi, la qual cosa comportava que el pas a nivell EM-4, que travessa esta concorreguda infraestructura tinguera les barreres baixades, en alguns moments del dia, prop de cinc minuts seguits cada quart d’hora, la qual cosa ocasionava la interrupció del tràfic rodat i una contínua pujada i baixada de les barreres.
 
Per això, FGV ha modificat el programari de l’enclavatge per a adequar el comportament del pas a nivell i minimitzar el temps de tancament del mateix quan es realitzen els distints encreuaments de trens en l’estació. D’esta manera, s’ha aconseguit reduir en quasi un terç, un minut i mig, l’espera dels vehicles davant de les barreres.
 
El pas EM-4

Esta no serà l’única actuació que FGV realitzarà en el pas a nivell sobre l’antiga carretera de Barcelona situat a Meliana, el EM-4, ja que té la qualificació de “prioritat alta” en l’informe que ha realitzat l’empresa pública per a determinar l’estat en què es troben els diferents punts de pas de la xarxa de Metrovalencia. En concret, s’han analitzat 141 interseccions ferroviàries entre passos a nivell de vianants i passos entre andanes, distribuïts en 33 municipis.

Per a analitzar la situació d’estos punts de pas s’han utilitzat una sèrie de criteris com la intensitat mitjana relativa al pas de vianants, visibilitat, freqüència de pas de trens, accessibilitat, sinistralitat acumulada i la normativa o regulació existent.

Dels 141 passos analitzats, l’estudi ha determinat la necessitat d’escometre millores en 44 punts de pas de la xarxa de Metrovalencia: 2 interseccions tenen una classificació de “molt alta prioritat”; 9 “prioritat alta”; 21 “prioritat mitjana”; i 12 “baixa”. Entre els 9 de “prioritat alta” es troba el EM-4 de Meliana.

Per línies, 79 de les 141 interseccions de la xarxa pertanyen a la Línia 1 (Bétera-Villanueva de Castelló); 36 a la Línia 2 (Llíria-Torrent Avinguda); 22 a la Línia 3 (Rafelbunyol-Aeroport) i 4 a la Línia 9 “Alboraya Palmaret-Riba-roja de Túria).
 

Notícies relacionades

27 - 03 - 2025

Els autobusos de Metrovalencia que enllacen amb Picassent i les poblacions de la Ribera canvien la seua parada a l’estació de Safranar des de l’1 d’abril

Actualment l'enllaç es realitza en l'avinguda Giorgeta prop de la estació de Jesús de Metrovalencia Els servicis alternatius de Torrent...
27 - 03 - 2025

Metrovalencia facilita l’accés a Fira València amb motiu de BdM Meeting, 2 Dies per a Guanyar i la Fira de la Carrera de la Dona

El 28 de març se celebra l'esdeveniment de la Central de Compres i Servicis de botigues especialitzades en construcció Els...
23 - 02 - 2025

Els nous intercanviadors metro-autobús de València-Sud, Safranar i Jesús superen els 104.000 viatgers en els primers dies de funcionament

La noves connexions intermodals van entrar en servici dimarts passat 18 de febrer, al mateix temps que la xarxa de...