Data
03 de December de 2018

FGV reduïx el temps d’espera en les barreres del pas a nivell de Meliana en l’antiga carretera de Barcelona

Fins ara, en alguns moments del dia el tràfic rodat estava interromput cinc minuts seguits cada quart d’hora
 
Les millores suposen reduir en quasi un terç, un minut i mig, la retenció dels vehicles

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha millorat les condicions tècniques de l’enclavatge de Meliana i ha aconseguit reduir el temps d’espera que els vehicles patien en el pas a nivell de l’antiga carretera de Barcelona, el denominat EM-4. La inversió ascendix a prop de cent mil euros.
 
A causa de distints ajustos en l’explotació de la Línia 3 de Metrovalencia (Rafelbunyol-Aeroport), en els últims temps s’ha incrementat l’encreuament de trens pel municipi, la qual cosa comportava que el pas a nivell EM-4, que travessa esta concorreguda infraestructura tinguera les barreres baixades, en alguns moments del dia, prop de cinc minuts seguits cada quart d’hora, la qual cosa ocasionava la interrupció del tràfic rodat i una contínua pujada i baixada de les barreres.
 
Per això, FGV ha modificat el programari de l’enclavatge per a adequar el comportament del pas a nivell i minimitzar el temps de tancament del mateix quan es realitzen els distints encreuaments de trens en l’estació. D’esta manera, s’ha aconseguit reduir en quasi un terç, un minut i mig, l’espera dels vehicles davant de les barreres.
 
El pas EM-4

Esta no serà l’única actuació que FGV realitzarà en el pas a nivell sobre l’antiga carretera de Barcelona situat a Meliana, el EM-4, ja que té la qualificació de “prioritat alta” en l’informe que ha realitzat l’empresa pública per a determinar l’estat en què es troben els diferents punts de pas de la xarxa de Metrovalencia. En concret, s’han analitzat 141 interseccions ferroviàries entre passos a nivell de vianants i passos entre andanes, distribuïts en 33 municipis.

Per a analitzar la situació d’estos punts de pas s’han utilitzat una sèrie de criteris com la intensitat mitjana relativa al pas de vianants, visibilitat, freqüència de pas de trens, accessibilitat, sinistralitat acumulada i la normativa o regulació existent.

Dels 141 passos analitzats, l’estudi ha determinat la necessitat d’escometre millores en 44 punts de pas de la xarxa de Metrovalencia: 2 interseccions tenen una classificació de “molt alta prioritat”; 9 “prioritat alta”; 21 “prioritat mitjana”; i 12 “baixa”. Entre els 9 de “prioritat alta” es troba el EM-4 de Meliana.

Per línies, 79 de les 141 interseccions de la xarxa pertanyen a la Línia 1 (Bétera-Villanueva de Castelló); 36 a la Línia 2 (Llíria-Torrent Avinguda); 22 a la Línia 3 (Rafelbunyol-Aeroport) i 4 a la Línia 9 “Alboraya Palmaret-Riba-roja de Túria).
 

Notícies relacionades

29 - 12 - 2024

Metrovalencia oferirà servici especial durant Nit de cap d’any

El conseller Vicente Martínez Mus ha assenyalat que “per primera vegada s'oferirà un dispositiu especial a València i Alacant per...
24 - 12 - 2024

El tram Paterna-Llíria de la Línia 2 de Metrovalencia s’incorpora a la resta de línies de metro i tramvia en servici

S'obri al públic també el nou baixador de Font del Barranc, situat en el Polígon industrial Fuente del Jarro Amb...
23 - 12 - 2024

El Consell aprova el decret llei que prorroga fins al 31 de gener la gratuïtat per a joves en les tarifes de transport públic de la Generalitat

Per a continuar utilitzant este abonament fins a eixa data no és necessari realitzar cap mena de procés de renovació...