Data
03 de December de 2018

FGV reduïx el temps d’espera en les barreres del pas a nivell de Meliana en l’antiga carretera de Barcelona

Fins ara, en alguns moments del dia el tràfic rodat estava interromput cinc minuts seguits cada quart d’hora
 
Les millores suposen reduir en quasi un terç, un minut i mig, la retenció dels vehicles

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha millorat les condicions tècniques de l’enclavatge de Meliana i ha aconseguit reduir el temps d’espera que els vehicles patien en el pas a nivell de l’antiga carretera de Barcelona, el denominat EM-4. La inversió ascendix a prop de cent mil euros.
 
A causa de distints ajustos en l’explotació de la Línia 3 de Metrovalencia (Rafelbunyol-Aeroport), en els últims temps s’ha incrementat l’encreuament de trens pel municipi, la qual cosa comportava que el pas a nivell EM-4, que travessa esta concorreguda infraestructura tinguera les barreres baixades, en alguns moments del dia, prop de cinc minuts seguits cada quart d’hora, la qual cosa ocasionava la interrupció del tràfic rodat i una contínua pujada i baixada de les barreres.
 
Per això, FGV ha modificat el programari de l’enclavatge per a adequar el comportament del pas a nivell i minimitzar el temps de tancament del mateix quan es realitzen els distints encreuaments de trens en l’estació. D’esta manera, s’ha aconseguit reduir en quasi un terç, un minut i mig, l’espera dels vehicles davant de les barreres.
 
El pas EM-4

Esta no serà l’única actuació que FGV realitzarà en el pas a nivell sobre l’antiga carretera de Barcelona situat a Meliana, el EM-4, ja que té la qualificació de “prioritat alta” en l’informe que ha realitzat l’empresa pública per a determinar l’estat en què es troben els diferents punts de pas de la xarxa de Metrovalencia. En concret, s’han analitzat 141 interseccions ferroviàries entre passos a nivell de vianants i passos entre andanes, distribuïts en 33 municipis.

Per a analitzar la situació d’estos punts de pas s’han utilitzat una sèrie de criteris com la intensitat mitjana relativa al pas de vianants, visibilitat, freqüència de pas de trens, accessibilitat, sinistralitat acumulada i la normativa o regulació existent.

Dels 141 passos analitzats, l’estudi ha determinat la necessitat d’escometre millores en 44 punts de pas de la xarxa de Metrovalencia: 2 interseccions tenen una classificació de “molt alta prioritat”; 9 “prioritat alta”; 21 “prioritat mitjana”; i 12 “baixa”. Entre els 9 de “prioritat alta” es troba el EM-4 de Meliana.

Per línies, 79 de les 141 interseccions de la xarxa pertanyen a la Línia 1 (Bétera-Villanueva de Castelló); 36 a la Línia 2 (Llíria-Torrent Avinguda); 22 a la Línia 3 (Rafelbunyol-Aeroport) i 4 a la Línia 9 “Alboraya Palmaret-Riba-roja de Túria).
 

Notícies relacionades

26 - 04 - 2024

Una delegació de la Comissió Europea i el Ministeri d’Hisenda visiten la Línia 10 de Metrovalencia

La posada en servici de la línia en 2022 va comptar amb finançament de la Unió Europea a través del...
21 - 04 - 2024

Els Espais i el Centre d’Atenció al Client de Metrovalencia van atendre més de 285.000 visites en 2023

L'oficina de Xàtiva va acumular 118.074 consultes personalitzades l'any passat, el 40,7% del total Setembre, octubre i març van ser...
19 - 03 - 2024

Metrovalencia evita 1,1 milions de desplaçaments de vehicles privats en els principals cinc dies de Falles

El servici d'FGV del dia 15 a la matinada del 20 eludix l'emissió de 1.568 tones de CO₂ a l'atmosfera...