Data
08 de July de 2025

FGV reunix al Comité de Participació de Clients de Metrovalencia per a exposar l’evolució del procés de recuperació del servici després de les inundacions

Comité de Clientes FGV Metrovalencia
  • En la trobada han participat entitats i usuaris habituals que han abordat qüestions relacionades amb la reconstrucció i la circulació de les línies de metro i tramvia
  • En la reunió també s’ha exposat com queda el nou marc tarifari que estarà en vigor fins al pròxim 31 de desembre

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha reunit el Comité de Participació de Clients de Metrovalencia per a fer balanç de l’evolució del servici després de les inundacions del passat 29 d’octubre.

En una primera intervenció, el director gerent d’FGV, Alfonso Novo, ha explicat que a conseqüència dels greus danys patits en les instal·lacions de València *, seu de l’empresa i lloc en el qual se situa el Lloc de Comandament, així com en la pròpia xarxa al seu pas per les poblacions de l’Horta Sud i la Ribera, “ha sigut necessari realitzar un complex procés de renovació i reconstrucció per a recuperar el servici en tota la xarxa de manera progressiva, fins a tornar a circular fins a Castelló el passat 27 de juny”.

Després d’esta primera intervenció, la subdirectora d’Infraestructures, Esther Carbonell, ha sigut l’encarregada d’exposar la situació en la va quedar la xarxa i com s’ha avançat en estos últims mesos, gràcies a la instal·lació d’un nou Lloc de Comandament en els tallers de Machado que va permetre que el metro tornara a circular des de desembre de manera parcial i en una primera fase, i quan el tramvia ja funcionava des del 9 de novembre.

En esta primera part del Comité de Participació de Clients els efectes de les inundacions i el temporal, juntament amb les actuacions dutes a terme, han centrat les intervencions dels assistents.

En una segona part de la reunió s’ha donat a conéixer el contingut del decret llei, aprovat pel ple de Consell, que establix reduccions temporals en les tarifes dels servicis públics de transport competència de la Generalitat per al període comprés entre l’1 de juliol i el 31 de desembre de 2025.

D’esta manera es mantenen part de les bonificacions específiques dirigides a la població jove i la gratuïtat als menors de fins a 14 anys i als veïns les zones afectades per les riuades.

La població de fins a 31 anys continua accedint a bonificacions, en este cas del 50%, en els títols mensuals. Així, a València l’abonament mensual Móbilis 30 Jove permet viatjar de manera il·limitada per 14,90 euros, enfront dels 38,25 euros de 2021.

Per a la resta de la població, a partir de l’1 de juliol, s’ha establit que el bo de 10 viatges SUMA de València coste 5,40 euros, enfront dels 9 euros que es pagaven en 2021.

A la reunió van assistir la Federació d’Associacions de Veïns de València; Associació Valenciana de Consumidors i Usuaris (AVACU); Universitat de València-Estudi General i la Universitat Politècnica de València (UPV); l’Associació Valenciana de Mestresses de casa i Consumidors Tyrius; i tres usuaris habituals de Metrovalencia.

Com funciona el Comité

En estes sessions de treball participen usuaris habituals i representants de diferents entitats de València i Alacant per a analitzar i debatre sobre qüestions del servici de transport ferroviari que oferix FGV.

El Comité de Participació de Clients està format per un màxim de 15 membres i funciona com a grup de treball, assessorament i debat on, amb un orde del dia previ, es promou una interacció entre empresa i clients per a tindre major compromís i complicitat.

Per part d’FGV, els temes a proposar s’extrauen del conjunt de reclamacions i suggeriments que es gestionen en l’empresa, els citats informes de satisfacció del client, les enquestes i sondejos demoscópics, o aquells temes que, dins dels objectius i accions de l’empresa, interessa exposar a debat.

Por parte de FGV, los temas a proponer se extraen del conjunto de reclamaciones y sugerencias que se gestionan en la empresa, los citados informes de satisfacción del cliente, las encuestas y sondeos demoscópics, o aquellos temas que, dentro de los objetivos y acciones de la empresa, interesa exponer a debate.

Notícies relacionades

07 - 10 - 2025

Metrovalencia oferix servici nocturn la vespra del 9 d’Octubre per a facilitar l’accés als actes programats

 La nit del dimecres els metros i tramvies circulen fins prop de les 3 de la matinada per a facilitar...
05 - 10 - 2025

Metrovalencia recupera la circulació en les Línies 4, 6 i 8 del tramvia tras completar els treballs de renovació previstos

Els tramvies han tornat a circular amb normalitat des de primera hora del matí de hui diumenge 5 d'octubre La...
01 - 10 - 2025

Les Línies 4, 6 i 8 del tramvia de Metrovalencia no circularan el dissabte 4 d’octubre per la renovació dels sistemes de senyalització i comunicacions

La interrupció temporal prevista començarà la nit del divendres 3 d'octubre, a partir de les 23.50 hores, i el diumenge...