Data
04 de May de 2018

FGV subratlla que qualsevol solució al conflicte que afecta la vaga del tramvia de Metrovalencia ha d’ajustar-se a la vigent Llei de Seguretat Ferroviària

El director gerent de l’empresa pública lamenta la “poca predisposició” dels sindicats per a arribar a un acord



Els representants sindicals han rebutjat les diferents propostes que s’han  presentat des de  la Direcció de l’entitat

La Direcció de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha traslladat diferents propostes d’acord amb els representants sindicals amb què s’està negociant una solució al conflicte que afecta, des de fa més d’un any, als maquinistes del tramvia de Metrovalencia. 

Estes propostes no han aconseguit, fins al moment, tancar un acord que determine una nova distribució de la jornada i torns de treball dels maquinistes de les línies de tramvia de FGV a València. Qualsevol acord, en este sentit, ha d’ajustar-se al que establix la vigent Llei de Seguretat Ferroviària. 
 
El director gerent de FGV, Juan Andrés Sánchez Jordà, ha explicat que “les diferents propostes presentades per la Direcció atenen les reivindicacions plantejades a l’hora de modificar l’organització de la jornada de treball, però la resposta obtinguda posa de relleu l’escassa predisposició dels sindicats per arribar a un acord”.
 
Sánchez Jordà ha recordat que “l’empresa està fent un gran esforç per a posar fi a este conflicte i trobar una solució satisfactòria, però sempre davall els paràmetres que establix la Llei de Seguretat Ferroviària aprovada recentment en Els Corts”.
 
Sánchez Jordà ha subratllat que FGV “està oberta a continuar aconseguint avanços en tot el que es referix a la conciliació laboral i familiar, i a les millores en els torns que s’establisquen, però els límits que establix la llei ja vigent no poden sobrepassar-se ni posar en risc la seguretat”.
 
L’empresa pública lamenta les molèsties que aturades convocades ocasionen als viatgers del tramvia i fa una crida a la responsabilitat dels representants sindicals, per a arribar a un acord i posar fi al conflicte.
 
La Direcció General de Treball ha dictaminat, com a serveis essencials mínims, que s’efectuen el 70% de les circulacions ordinàries regulars dels tramvies, a les aturades que es reprenen des del dissabte 5 de maig.
 
Els horaris d’estos serveis estan a disposició dels usuaris en les instal·lacions i estacions de Metrovalencia, en el telèfon gratuït d’atenció al client 900 46 10 46 i en la web www.metrovalencia.es, a més de poder establir comunicació a través de les xarxes socials de facebook (facebook.com/metrovalencia.fgv) i twitter (@metrovalencia).
 

Notícies relacionades

26 - 04 - 2024

Una delegació de la Comissió Europea i el Ministeri d’Hisenda visiten la Línia 10 de Metrovalencia

La posada en servici de la línia en 2022 va comptar amb finançament de la Unió Europea a través del...
21 - 04 - 2024

Els Espais i el Centre d’Atenció al Client de Metrovalencia van atendre més de 285.000 visites en 2023

L'oficina de Xàtiva va acumular 118.074 consultes personalitzades l'any passat, el 40,7% del total Setembre, octubre i març van ser...
19 - 03 - 2024

Metrovalencia evita 1,1 milions de desplaçaments de vehicles privats en els principals cinc dies de Falles

El servici d'FGV del dia 15 a la matinada del 20 eludix l'emissió de 1.568 tones de CO₂ a l'atmosfera...