Data
17 de September de 2018

Generalitat i FGV informen l’Ajuntament de València sobre l’avanç dels treballs de la Línia 10 de Metrovalencia

El director general d’Obres Públiques, Transport i Mobilitat, Carlos Domingo, s’ha reunit amb el regidor Vicent Sarrià
 
S’han abordat qüestions com la connexió de tram subterrani i superfície, cotxeres provisionals i execució en una sola fase

El director general d’Obres Públiques, Transport i Mobilitat, Carlos Domingo, ha mantingut una reunió amb el regidor de Desenrotllament Urbà i Habitatge de l’Ajuntament de València, Vicent Sarrià, per a abordar diferents qüestions relacionades amb l’evolució de les obres de construcció de la Línia 10 de Metrovalencia, entre el carrer Alacant i Natzaret, que s’executarà en una única fase.
 
En esta reunió, a la que també ha assistit el director gerent de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), Juan Andrés Sánchez Jordà, s’ha informat sobre la connexió entre el tram subterrani i el traçat en superfície de la Línia 10, que es realitzarà en l’estació de Germans Maristes.
 
A més, s’ha plantejat a l’Ajuntament la proposta d’ubicar les cotxeres provisionals que donaran servici esta línia en la zona de Natzaret, descartant així la possible ubicació en l’avinguda Amat Granell.
 
FGV va adjudicar el passat mes de maig el contracte d’assistència tècnica per a la redacció dels estudis i projectes d’esta línia, per un import de 1,15 milions d’euros (IVA inclòs). Pel que en estos moments s’està completant la redacció dels projectes d’obra, amb l’objectiu d’iniciar els treballs de construcció en el primer trimestre de 2019.
 
Cal recordar que el President de la Generalitat va anunciar el 12 de juny de 2017 que El Govern valencià havia desbloquejat la situació de la Línia 10 de Metrovalencia, una infraestructura paralitzada des de 2011, amb una inversió inicial de 50 milions d’euros, dels que 30 seran aportats per l’Administració autonòmica i 20 compten amb la cofinnaciación de la Unió Europea a través del programa operative del Fons de Desenrotllament Regional (FEDER) de la Comunitat Valenciana 2014-2020.

Les obres d’infraestructura de la llavors denominada T2 van començar l’any 2006 i van finalitzar l’any 2011, a l’abandonar l’anterior Consell els treballs per falta de pressupost, després d’invertir al voltant de 200 milions d’euros.

Fins a eixe moment, s’havien construït 2.500 metres de tram subterrani (Carrer Alicante-Hermanos Maristes), 2.480 metres de tram en superfície (Hermanos-Maristas-Natzaret) i l’estació soterrada del Mercat, no connectada amb els dos trams anteriors. Tampoc s’havia decidit la ubicació dels tallers ni el material mòbil necessari per a posar en marxa la infraestructura.
 

Notícies relacionades

26 - 04 - 2024

Una delegació de la Comissió Europea i el Ministeri d’Hisenda visiten la Línia 10 de Metrovalencia

La posada en servici de la línia en 2022 va comptar amb finançament de la Unió Europea a través del...
21 - 04 - 2024

Els Espais i el Centre d’Atenció al Client de Metrovalencia van atendre més de 285.000 visites en 2023

L'oficina de Xàtiva va acumular 118.074 consultes personalitzades l'any passat, el 40,7% del total Setembre, octubre i març van ser...
19 - 03 - 2024

Metrovalencia evita 1,1 milions de desplaçaments de vehicles privats en els principals cinc dies de Falles

El servici d'FGV del dia 15 a la matinada del 20 eludix l'emissió de 1.568 tones de CO₂ a l'atmosfera...