Data
17 de September de 2018

Generalitat i FGV informen l’Ajuntament de València sobre l’avanç dels treballs de la Línia 10 de Metrovalencia

El director general d’Obres Públiques, Transport i Mobilitat, Carlos Domingo, s’ha reunit amb el regidor Vicent Sarrià
 
S’han abordat qüestions com la connexió de tram subterrani i superfície, cotxeres provisionals i execució en una sola fase

El director general d’Obres Públiques, Transport i Mobilitat, Carlos Domingo, ha mantingut una reunió amb el regidor de Desenrotllament Urbà i Habitatge de l’Ajuntament de València, Vicent Sarrià, per a abordar diferents qüestions relacionades amb l’evolució de les obres de construcció de la Línia 10 de Metrovalencia, entre el carrer Alacant i Natzaret, que s’executarà en una única fase.
 
En esta reunió, a la que també ha assistit el director gerent de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), Juan Andrés Sánchez Jordà, s’ha informat sobre la connexió entre el tram subterrani i el traçat en superfície de la Línia 10, que es realitzarà en l’estació de Germans Maristes.
 
A més, s’ha plantejat a l’Ajuntament la proposta d’ubicar les cotxeres provisionals que donaran servici esta línia en la zona de Natzaret, descartant així la possible ubicació en l’avinguda Amat Granell.
 
FGV va adjudicar el passat mes de maig el contracte d’assistència tècnica per a la redacció dels estudis i projectes d’esta línia, per un import de 1,15 milions d’euros (IVA inclòs). Pel que en estos moments s’està completant la redacció dels projectes d’obra, amb l’objectiu d’iniciar els treballs de construcció en el primer trimestre de 2019.
 
Cal recordar que el President de la Generalitat va anunciar el 12 de juny de 2017 que El Govern valencià havia desbloquejat la situació de la Línia 10 de Metrovalencia, una infraestructura paralitzada des de 2011, amb una inversió inicial de 50 milions d’euros, dels que 30 seran aportats per l’Administració autonòmica i 20 compten amb la cofinnaciación de la Unió Europea a través del programa operative del Fons de Desenrotllament Regional (FEDER) de la Comunitat Valenciana 2014-2020.

Les obres d’infraestructura de la llavors denominada T2 van començar l’any 2006 i van finalitzar l’any 2011, a l’abandonar l’anterior Consell els treballs per falta de pressupost, després d’invertir al voltant de 200 milions d’euros.

Fins a eixe moment, s’havien construït 2.500 metres de tram subterrani (Carrer Alicante-Hermanos Maristes), 2.480 metres de tram en superfície (Hermanos-Maristas-Natzaret) i l’estació soterrada del Mercat, no connectada amb els dos trams anteriors. Tampoc s’havia decidit la ubicació dels tallers ni el material mòbil necessari per a posar en marxa la infraestructura.
 

Notícies relacionades

17 - 02 - 2024

El 72,1% dels usuaris de Metrovalencia realitza els seus desplaçaments per motius de treball o estudis

Els moviments per raons laborals aglutinen el 41% i els acadèmics el 31,1% El 47,3% de passatgers i passatgeres residix...
12 - 02 - 2024

El pla d’expansió de la xarxa de Metrovalencia preveu prolongar la Línia 10, desenvolupar les futures Línies 11 i 12 i construir tres grans intercanviadors

La consellera Pradas, acompanyada per l'alcaldessa Catalá, ha presentat el projecte d'ampliació nord-sud el primer pas del qual són les...
03 - 02 - 2024

Els usuaris de Metrovalencia valoren amb un notable, 8,16 punts sobre 10, els servicis que presta FGV a la província

La valoració positiva és del 92,2%, en sumar el 23,4% que ho qualifiquen com a “Bé”, el 49,3% com “Bastant...