Data
29 de May de 2020

La Generalitat destina més de 2,8 milions d’euros a la substitució de les escales mecàniques de sis estacions de la xarxa de Metrovalencia

Es canviaran  un total de nou equips a Salt de l´Aigua, Manises, Roses, Alboraia Palmaret, Alboraia Peris Aragó i Safranar

Aquesta actuació forma part del programa de millora d’escales mecàniques i ascensors que executa FGV per a incrementar les seues condicions de funcionament, disponibilitat i fiabilitat 
 

La Generalitat destinarà més de 2,8 milions d’euros a la substitució de nou escales mecàniques en les estacions de Salt de l´Aigua, Manises, Roses, Alboraia Palmaret, Alboraia Peris Aragó i Safranar, pertanyents a la xarxa de Metrovalencia. 

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha licitat la redacció dels projectes i els treballs d’instal•lació d’aquests equips per un import inicial de 2.826.915,50 euros IVA inclòs. El contracte estableix un termini de quatre mesos per a la redacció dels projectes i 12 mesos per a la instal•lació de les nou escales mecàniques.  
 
L’adjudicatari haurà de completar la redacció de sis projectes constructius, desmuntatge de les escales actuals, fabricació i instal•lació de les noves. 
 
La substitució d’aquestes nou escales mecàniques  es realitza davant les contínues avaries i fallades registrades en els equips actuals que impedeixen el seu normal funcionament. A Salt de l’Aigua, Manises i Roses, s’instal•laran  dues unitats, mentre que  Alboraia Palmaret, Alboraia Peris Aragó i Safranar s’ha previst una per estació.
 
Aquesta actuació es suma al programa de millora i renovació d’ascensors i escales mecàniques que desenvolupa FGV, junt als treballs de manteniment i conservació d’aquests equips que es realitzen de manera habitual. Metrovalencia compta en l’actualitat amb un total de 85 ascensors i 137 escales mecàniques.
 
Amb aquestes intervencions, la Generalitat es marca com a objectiu incrementar les condicions de mobilitat i accessibilitat dels clients que utilitzen els serveis de metro i tramvia de València i la seua àrea metropolitana.
 

Notícies relacionades

29 - 12 - 2024

Metrovalencia oferirà servici especial durant Nit de cap d’any

El conseller Vicente Martínez Mus ha assenyalat que “per primera vegada s'oferirà un dispositiu especial a València i Alacant per...
24 - 12 - 2024

El tram Paterna-Llíria de la Línia 2 de Metrovalencia s’incorpora a la resta de línies de metro i tramvia en servici

S'obri al públic també el nou baixador de Font del Barranc, situat en el Polígon industrial Fuente del Jarro Amb...
23 - 12 - 2024

El Consell aprova el decret llei que prorroga fins al 31 de gener la gratuïtat per a joves en les tarifes de transport públic de la Generalitat

Per a continuar utilitzant este abonament fins a eixa data no és necessari realitzar cap mena de procés de renovació...