Data
09 de June de 2023

La Generalitat exposa a informació pública l’estudi informatiu de la duplicació de via de diferents trams de la Línia 3 de Metrovalencia

  • El projecte afecta als trams Alboraia-Peris Aragó i Almàssera, Albalat dels Sorells i Museros, i el tram entre l’accés urbà de Massamagrell i Rafelbunyol
  • Aquestes actuacions estan pressupostats en uns 40 milions d’euros i contemplen la creació d’encreuaments dinàmics entre estacions que permetran augmentar la freqüència de pas de trens

La Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat ha iniciat el procés d’informació pública de l’estudi informatiu «Duplicació de via de la Línia 3 de Metrovalencia dels trams Alboraia-Peris Aragó i Almàssera; Albalat dels Sorells i Museros; i el tram entre l’accés urbà de Massamagrell i Rafelbunyol.

Segons ha publicat hui el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) el termini per a la presentació d’al·legacions a l’estudi és de 30 dies hàbils, comptats a partir de l’endemà de la publicació.

Les observacions i al·legacions hauran de ser remeses a la Direcció General d’Obres Públiques, Transports i Mobilitat Sostenible de la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat.

Els projectes constructius de duplicació de via, pressupostats en més de 40 milions d’euros, contemplen la creació d’encreuaments dinàmics entre estacions, permetent l’encreuament en trajectes i no sols en les pròpies estacions.

D’aquesta manera, s’aconseguirà augmentar la freqüència i fiabilitat de la xarxa i, per consegüent, augmentar la capacitat de la via.

En l’actualitat, el traçat existent entre les estacions de Rafelbunyol i Alboraia-Peris Aragó està configurat en via única, disposant de vies d’apartat en les estacions (que funcionen com a estacions d’encreuament), de manera que es produeixen encreuaments estàtics entre circulacions ascendents i descendents en les pròpies estacions.

També s’ha previst l’execució d’una nova subestació elèctrica de tracció d’Albalat del Sorells i una nova escomesa elèctrica de manera que es puga garantir l’explotació en escenaris futurs de noves malles d’explotació amb majors freqüències de pas que les actuals.

Aquestes actuacions formen part de les millores previstes per la Generalitat en la Línia 3 de Metrovalencia i que inclouen també el tancament d’estacions, la millora dels passos per als vianants i la supressió de passos a nivell.

L’execució d’aquest conjunt de projectes beneficiarà al conjunt de municipis pels quals discorre aquesta línia però també permetrà augmentar les freqüències de pas en la resta de la xarxa i un augment de la fiabilitat de la circulació en punts de concentració de línies, com el tram Xàtiva – Alameda.

Totes aquestes actuacions van encaminades al foment d’un transport públic ecològic i eficient, millorant la seguretat, regularitat i augmentant la capacitat de transport, augmentant les freqüències i disminuint els temps totals de recorregut.

Notícies relacionades

16 - 06 - 2024

Metrovalencia va facilitar la mobilitat de 9,2 milions d’usuaris al maig

El resultat representa el 15,65% més dels viatges realitzats en el mateix període del passat any i 1.254.975 passatgers més...
24 - 05 - 2024

Els usuaris del tramvia de València valoren amb un notable, 8,02 punts sobre 10, el servici que presta este mitjà de transport

La puntuació positiva, sumant “Molt bé”, “Bastant bé” i Bé”, aconseguix el 92% La Línia 10 obté 8,78 punts, les...
21 - 05 - 2024

El tramvia de València complix 30 anys amb prop de 200 milions de desplaçaments i 37 milions de quilòmetres recorreguts

El 21 de maig de 1994 va iniciar les seues circulacions la Línia 4 amb 21 parades i 9,8 quilòmetres...