Data
20 de February de 2025

La Generalitat inicia la demolició de l’estació de Paiporta de Metrovalencia danyada en les inundacions per a executar la seua reconstrucció

Paiporta Metrovalencia FGV
  • Els efectes de les riuades han danyat l’estructura i obliguen a destinar tres milions d’euros per a condicionar les instal·lacions
  • La rehabilitació d’esta infraestructura i el pont sobre el barranc de Poio és fonamental per a la recuperació del servici de metro fins a Castelló abans de l’estiu

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) executa les obres de reconstrucció de l’estació de Paiporta de Metrovalencia, arrasades per les inundacions patides el passat 29 d’octubre. Com a part d’este procés s’ha iniciat esta setmana l’enderrocament del conjunt d’edificis que conformen estes instal·lacions.

Malgrat que en un primer moment es va plantejar la reconstrucció sense realitzar una demolició, les inspeccions tècniques realitzades per part d’FGV han conclòs que hi ha problemes evidents en les fonamentacions, estructures, murs de càrrega i pilars, la qual cosa fonamenta la decisió d’enderrocament de l’estació, així com de la subestació i la cafeteria.

La reconstrucció de l’edifici permetrà dotar d’unes instal·lacions més còmodes i accessibles per als usuaris, al mateix temps que com a part del procés de reconstrucció s’han reconstruït les andanes i tota la infraestructura ferroviària, arrasada per l’aigua.

El pressupost d’este projecte, inclòs en les actuacions d’emergència que realitza FGV en el conjunt de la xarxa de Metrovalencia, ascendix a uns tres milions d’euros per a condicionar esta estació i també els desperfectes patits a Picanya.

De manera paral·lela FGV executa les obres de rehabilitació del pont ferroviari sobre el barranc de Poio a Paiporta que forma part de les infraestructures de les Línies 1, 2 i 7 de Metrovalencia, amb una inversió que supera els cinc milions d’euros.

La reconstrucció de l’estació i del pont ferroviari de Paiporta és fonamental per a recuperar el servici de Metrovalencia en el tram, primer, fins a Torrent per a les Línies 1, 2 i 7, i, posteriorment, fins a Castelló, destí final de la Línia 1 (Bétera-Castelló).

FGV ha adjudicat, també per via d’emergència, un altre contracte per a les obres de rehabilitació de superestructura de via i electrificació en diferents zones del tram comprés entre l’eixida de València Sud i Castelló, per un import de més d’11 milions d’euros.

Notícies relacionades

16 - 06 - 2025

Carlos Mazón anuncia la reobertura del 100 % de Metrovalencia el pròxim 27 de juny

El cap del Consell ressalta la inversió de la Generalitat de 140 milions d'euros per a rehabilitar tota la xarxa...
13 - 06 - 2025

Martínez Mus anuncia que el tram València Sud-Castelló de Metrovalencia obrirà l’última setmana de juny una vegada completades totes les proves

El conseller de Medi Ambient, Infraestructures i Territori ha fet este anunci en una visita als tallers i instal·lacions de...
14 - 06 - 2025

Metrovalencia va facilitar al maig 8 milions de desplaçaments

Els moviments en el metro, encara parcials, es van elevar a 6,6 milions, els del tramvia a 1,4 milions i...