Data
20 de February de 2025

La Generalitat inicia la demolició de l’estació de Paiporta de Metrovalencia danyada en les inundacions per a executar la seua reconstrucció

Paiporta Metrovalencia FGV
  • Els efectes de les riuades han danyat l’estructura i obliguen a destinar tres milions d’euros per a condicionar les instal·lacions
  • La rehabilitació d’esta infraestructura i el pont sobre el barranc de Poio és fonamental per a la recuperació del servici de metro fins a Castelló abans de l’estiu

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) executa les obres de reconstrucció de l’estació de Paiporta de Metrovalencia, arrasades per les inundacions patides el passat 29 d’octubre. Com a part d’este procés s’ha iniciat esta setmana l’enderrocament del conjunt d’edificis que conformen estes instal·lacions.

Malgrat que en un primer moment es va plantejar la reconstrucció sense realitzar una demolició, les inspeccions tècniques realitzades per part d’FGV han conclòs que hi ha problemes evidents en les fonamentacions, estructures, murs de càrrega i pilars, la qual cosa fonamenta la decisió d’enderrocament de l’estació, així com de la subestació i la cafeteria.

La reconstrucció de l’edifici permetrà dotar d’unes instal·lacions més còmodes i accessibles per als usuaris, al mateix temps que com a part del procés de reconstrucció s’han reconstruït les andanes i tota la infraestructura ferroviària, arrasada per l’aigua.

El pressupost d’este projecte, inclòs en les actuacions d’emergència que realitza FGV en el conjunt de la xarxa de Metrovalencia, ascendix a uns tres milions d’euros per a condicionar esta estació i també els desperfectes patits a Picanya.

De manera paral·lela FGV executa les obres de rehabilitació del pont ferroviari sobre el barranc de Poio a Paiporta que forma part de les infraestructures de les Línies 1, 2 i 7 de Metrovalencia, amb una inversió que supera els cinc milions d’euros.

La reconstrucció de l’estació i del pont ferroviari de Paiporta és fonamental per a recuperar el servici de Metrovalencia en el tram, primer, fins a Torrent per a les Línies 1, 2 i 7, i, posteriorment, fins a Castelló, destí final de la Línia 1 (Bétera-Castelló).

FGV ha adjudicat, també per via d’emergència, un altre contracte per a les obres de rehabilitació de superestructura de via i electrificació en diferents zones del tram comprés entre l’eixida de València Sud i Castelló, per un import de més d’11 milions d’euros.

Notícies relacionades

29 - 04 - 2025

Carlos Mazón avança que el 100 % de la xarxa de Metrovalencia està operativa i el TRAM d’Alacant circula amb normalitat

Assenyala que més de 90.000 passatgers han utilitzat al llarg del dia de hui els servicis de Metrovalencia i TRAM...
22 - 04 - 2025

Carlos Mazón: “Invertim més de 125 milions d’euros en Metrovalencia per a poder recuperar tota la xarxa afectada abans de l’estiu”

Destaca que actualment “el servici de metro i tramvia circula per 127 de les seues 147 estacions, baixadors i parades...
18 - 04 - 2025

FGV rehabilita i condiciona les zones de l’estació de Picanya de Metrovalencia danyades per les inundacions

Els efectes de l'aigua han afectat especialment canalitzacions, estructures i l'interior de l'espai condicionat com a quart tècnic Estos treballs...