Data
20 de February de 2025

La Generalitat inicia la demolició de l’estació de Paiporta de Metrovalencia danyada en les inundacions per a executar la seua reconstrucció

Paiporta Metrovalencia FGV
  • Els efectes de les riuades han danyat l’estructura i obliguen a destinar tres milions d’euros per a condicionar les instal·lacions
  • La rehabilitació d’esta infraestructura i el pont sobre el barranc de Poio és fonamental per a la recuperació del servici de metro fins a Castelló abans de l’estiu

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) executa les obres de reconstrucció de l’estació de Paiporta de Metrovalencia, arrasades per les inundacions patides el passat 29 d’octubre. Com a part d’este procés s’ha iniciat esta setmana l’enderrocament del conjunt d’edificis que conformen estes instal·lacions.

Malgrat que en un primer moment es va plantejar la reconstrucció sense realitzar una demolició, les inspeccions tècniques realitzades per part d’FGV han conclòs que hi ha problemes evidents en les fonamentacions, estructures, murs de càrrega i pilars, la qual cosa fonamenta la decisió d’enderrocament de l’estació, així com de la subestació i la cafeteria.

La reconstrucció de l’edifici permetrà dotar d’unes instal·lacions més còmodes i accessibles per als usuaris, al mateix temps que com a part del procés de reconstrucció s’han reconstruït les andanes i tota la infraestructura ferroviària, arrasada per l’aigua.

El pressupost d’este projecte, inclòs en les actuacions d’emergència que realitza FGV en el conjunt de la xarxa de Metrovalencia, ascendix a uns tres milions d’euros per a condicionar esta estació i també els desperfectes patits a Picanya.

De manera paral·lela FGV executa les obres de rehabilitació del pont ferroviari sobre el barranc de Poio a Paiporta que forma part de les infraestructures de les Línies 1, 2 i 7 de Metrovalencia, amb una inversió que supera els cinc milions d’euros.

La reconstrucció de l’estació i del pont ferroviari de Paiporta és fonamental per a recuperar el servici de Metrovalencia en el tram, primer, fins a Torrent per a les Línies 1, 2 i 7, i, posteriorment, fins a Castelló, destí final de la Línia 1 (Bétera-Castelló).

FGV ha adjudicat, també per via d’emergència, un altre contracte per a les obres de rehabilitació de superestructura de via i electrificació en diferents zones del tram comprés entre l’eixida de València Sud i Castelló, per un import de més d’11 milions d’euros.

Notícies relacionades

30 - 10 - 2025

Mazón anuncia un pla de 839 milions d’euros per a modernitzar, millorar i ampliar la xarxa de Ferrocarrils de la Generalitat durant els pròxims quatre anys

Senyala que “planifiquem i pressupostem actuacions imprescindibles per a prestar un servici ferroviari que responga amb qualitat, eficiència i sostenibilitat...
23 - 10 - 2025

Metrovalencia facilita l’accés a la Mitja Marató de València Trinidad Alfonso Zurich i modifica el servici del tramvia durant la prova

El diumenge 26 d'octubre hi haurà trens especials des de Seminari i Paterna per a traslladar als participants a la...
15 - 10 - 2025

Metrovalencia va facilitar al setembre la mobilitat de 8,3 milions d’usuaris

La Línia 3 va ser la més utilitzada amb 1.623.711 desplaçaments, i Xàtiva l'estació amb major trànsit, amb 538.415 clients...