Data
26 de October de 2019

La Generalitat invertirà 2,5 milions d’euros en millores tècniques dels tallers Machado de Metrovalencia

Un nou enclavatge electrònic garantirà la seguretat de moviments interns en el recinte i d’entrada i eixida a la instal·lació

L’actual dispositiu de control d’agulles i senyals es va instal·lar en 1993, per la qual cosa porta 26 anys de servici

La Generalitat invertirà 2,5 milions d’euros, IVA inclòs, en millores tècniques dels tallers Machado de Metrovalencia, a fi de garantir la seguretat de moviments interns dels trens en les dites instal·lacions, i d’entrada i eixida al recinte que servix de depòsit i manteniment a les unitats de les Línies 3, 5, 7 i 9.

Per a això, Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha licitat la redacció del projecte i execució de les obres d’instal·lació d’un enclavatge electrònic per al depòsit i els Tallers Machado, per a substituir a l’actual dispositiu de control d’agulles i senyals que es va instal·lar en 1993, per la qual cosa porta ja 26 anys de servici.

Amb això, es pretén garantir el govern segur de totes les circulacions que es realitzen entre la platja de vies i les zones d’estacionament i neteja en el depòsit, i entre la platja de vies i les pròpies vies de manteniment del taller, a més de les entrades i eixides al recinte de les unitats, ben quan partixen o tornen del servici, ben quan entren o ixen per avaria, neteja i manteniment.

D’altra banda, la capacitat del taller de Machado és susceptible de ser ampliada en un futur no llunyà, la qual cosa redundaria en noves ampliacions i modificacions en les instal·lacions de senyalització, per la qual cosa és aconsellable la incorporació de les actuals innovacions tècniques existents en el mercat,  molt més fàcilment mantenibles i ampliables, i amb menors costos operatius, millorant l’eficiència en l’explotació ferroviària.

Les obres i instal·lacions a realitzar es duran a terme en el Gabinet de Circulació dels tallers (un Lloc Local d’Operació i un Lloc Lleuger Allunyat); en el Quart de Corrents Dèbils (el propi enclavatge electrònic, un Sistema d’Ajuda al Manteniment i dotació d’equips) i en les vies (accionaments elèctrics, elements de detecció positiva dels trens, senyals alts de tipus led, aparell de via, cablejat, muntatge de caixes de via i tota l’obra civil).

El desenvolupament del projecte es durà a terme segons el model de gestió de la seguretat definit en la normes UNE-EN 50126-1:2018 i UNE-EN 50216-2:2018. Estes normes assumixen com a pilar fonamental el compliment d’un cicle de vida concret, seguint el qual s’exercixen les activitats de cada fase.

Notícies relacionades

26 - 04 - 2024

Una delegació de la Comissió Europea i el Ministeri d’Hisenda visiten la Línia 10 de Metrovalencia

La posada en servici de la línia en 2022 va comptar amb finançament de la Unió Europea a través del...
21 - 04 - 2024

Els Espais i el Centre d’Atenció al Client de Metrovalencia van atendre més de 285.000 visites en 2023

L'oficina de Xàtiva va acumular 118.074 consultes personalitzades l'any passat, el 40,7% del total Setembre, octubre i març van ser...
19 - 03 - 2024

Metrovalencia evita 1,1 milions de desplaçaments de vehicles privats en els principals cinc dies de Falles

El servici d'FGV del dia 15 a la matinada del 20 eludix l'emissió de 1.568 tones de CO₂ a l'atmosfera...