Data
31 de July de 2020

La Generalitat posa en servei els nous trens duals incorporats al TRAM d’Alacant

Les noves unitats que combinen el funcionament elèctric i dièsel circulen inicialment entre Luceros i El Campello 

Les sis unitats duals han sigut fabricades per Stadler Rail València en les seues instal·lacions d’Albuixech 
 

La Generalitat ha posat hui en circulació els nous trens duals incorporats a la xarxa del TRAM d’Alacant, després de finalitzar amb èxit el període de proves previ. Aquestes unitats han començat a prestar servei en la Línia 3 (Luceros-El Campello).

Els nous trens duals, que combinen la propulsió elèctrica i dièsel, han sigut fabricats per Stadler Rail València, en la seua planta d’Albuixech,. Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) va adjudicar a aquesta empresa la fabricació de sis unitats per import de 43.3 milions d’euros.
 
Després de la seua posada en servei entre Luceros i El Campello, està previst que els nous trens de la sèrie 5000 d’FGV s’incorporen progressivament a la Línia 1 (Luceros- Benidorm) i posteriorment a la Línia 9 (Benidorm-Dénia). 
 
Els trens duals circularan entre Benidorm i Dénia, una vegada s’hagen completat les obres de modernització que executa la Generalitat i  homologaran aquesta línia amb la resta de l’explotació del TRAM d’ Alacant quant a seguretat, fiabilitat, sostenibilitat, confort i accessibilitat. 

Característiques de les noves unitats
 
Les noves unitats compten amb un disseny i unes característiques tècniques actualitzades d’acord amb la normativa vigent i compatibles amb la utilització de sistemes de seguretat, control i comunicacions d’última tecnologia. 
 
Les noves unitats duals compten amb diverses mesures d’accessibilitat que milloraran de manera significativa les hui exigides per la normativa vigent, marcades pel Reial decret 1544/2007, la Llei de la Comunitat Valenciana de 2009 sobre la matèria i la norma per a les portes EN 14752. Aquestes mesures es concreten tant en l’accés als vehicles, com a les portes accessibles, espais reservats, i en els sistemes d’informació al viatger.
 
A més, els motors dièsel dels nous trens duals compleixen amb l’estricta normativa Europea EN 2004/26/CE III B d’homologació de motors i emissions a l’atmosfera. 
 
També, FGV ha incorporat màquines de venda i validació en els nous trens, amb equips que permeten la compra de títols de transport i la seua corresponent validació, igual que la resta d’unitats en servei en el TRAM d’Alacant.

Notícies relacionades

26 - 04 - 2024

Una delegació de la Comissió Europea i el Ministeri d’Hisenda visiten la Línia 10 de Metrovalencia

La posada en servici de la línia en 2022 va comptar amb finançament de la Unió Europea a través del...
21 - 04 - 2024

Els Espais i el Centre d’Atenció al Client de Metrovalencia van atendre més de 285.000 visites en 2023

L'oficina de Xàtiva va acumular 118.074 consultes personalitzades l'any passat, el 40,7% del total Setembre, octubre i març van ser...
19 - 03 - 2024

Metrovalencia evita 1,1 milions de desplaçaments de vehicles privats en els principals cinc dies de Falles

El servici d'FGV del dia 15 a la matinada del 20 eludix l'emissió de 1.568 tones de CO₂ a l'atmosfera...