Data
08 de May de 2020

La Generalitat recupera la normalitat del servei de Metrovalencia a partir del dilluns 11 de maig

La freqüència de pas del metro recupera les circulacions habituals anteriors a la crisi sanitària i en el tramvia s’apliquen les circulacions de jornades laborables no lectives

La Generalitat aplicarà a partir del dilluns 11 de maig un nou calendari de servei en les explotacions de Metrovalencia i TRAM d’Alacant, amb la finalitat de recuperar la normalitat en  les circulacions i adaptar l’oferta a la demanda sobre aquests mitjans de transport, en aquest procés de la crisis sanitària provocada pel COVID-19.

Aquesta nova reestructuració de serveis establida per la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat està recollida en  la resolució del 7 de maig de 2020, publicada hui pel Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) en la qual s’estableixen les mesures sobre els serveis de transport públic ferroviari i tramviari prestats per Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), en aplicació del que es disposa en el Reial decret 463/2020, de 14 de març, i que posa fi als serveis que es venien aplicant des del passat 6 abril. 
 
El conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, ha explicat que  “la modificació es realitza amb la finalitat de seguir garantint que els usuaris puguen realitzar els seus desplaçaments, respectant les instruccions que deriven de l’evolució de la crisi sanitària provocada pel COVID-19”.
 
“La resolució estableix una reducció màxima de fins al 2% del servei ordinari en les línies ferroviàries de metro i del 17% del servei ordinari en les línies tramviàries, per la qual cosa amb aquesta disposició FGV oferirà pràctica-ment el 100% de les seues circulacions habituals, en les línies en servei, enfront del 50% aproximat de circulacions que s’han prestat en les últimes setmanes”, ha destacat el conseller Arcadi España.
 
Metrovalencia
 
En Metrovalencia, les línies de metro recuperen el servei  habitual establit de dilluns  a divendres, dissabtes i diumenges i festius. En el tramvia, les Línies 4 (Mas del Rosari-Doctor Lluch) i 6 (Tossal del Rei-Marítim Serradora) recuperen el servei dels dies laborables no lectius, al no estar oberts els centres universitaris i educatius. 
 
En el tramvia, continua paralitzada temporalment el servei de la Línia 8 (Marítim Serradora-Marina Reial Joan Carles I).
 
A més, el servei nocturn previst els divendres, dissabtes i vespres de festius, que facilita els desplaçaments amb metro i tramvia fins a les 3 hores de la matinada aproximadament, segueix suspés en les línies de metro i tramvia.
 
Els usuaris de Metrovalencia disposen dels canals d’atenció telefònica i xarxes socials, així com el telèfon d’atenció al client gratuït 900 46 10 46. En twitter @metrovalencia té un horari d’atenció de 6 a 24 hores de dilluns a dissabtes i de 7 a 24 h diumenges i festius. 
 
Reforç de la seguretat i recomanacions als usuaris
 
Juntament amb l’obligació d’utilitzar màscara en tots els desplaçaments en transport públic, des d’FGV s’ha establit un reforç del dispositiu de seguretat que comptarà amb la col•laboració de les Forces de Seguretat.
 
Des de l’empresa pública de la Generalitat es recorda als usuaris que disposen de dispensadors de gel hidroalcohólic en els accessos a les principals estacions de Metrovalencia i TRAM d’Alacant.
 
FGV ha senyalitzat els seients de manera alterna per a facilitar que els viatgers es distribuïsquen correctament a l’interior de trens i tramvies mantenint la distància de seguretat amb altres usuaris.
 
També es recomana evitar en la mesura del possible ocupar el corredor central, per a permetre el lliure desplaçament interior per a pujar o baixar del tren o tramvia, i llavar-se les mans després d’utilitzar el servei de transport, encara que els vehicles i instal•lacions d’FGV es desinfecten regularment. 
 
En les andanes, durant l’espera, cal ocupar els espais buits en tota la seua longitud per a mantindre la màxima separació amb altres persones.
 
Des d’FGV s’informa també que la compra de títols de transport en les estacions es realitza exclusivament amb pagament per targeta de crèdit o en les màquines de venda automàtica i que, temporalment, les gestions d’objectes perduts, reclamacions i suggeriments es poden realitzar a través de la pàgina web o l’App (descàrrega en Google Play o en Apple Store).
 
A València els Espais de Client de Xàtiva i Colón, així com els Centres d’Atenció al Client de Aeroport i Benimaclet, estan temporalment tancats, centralitzant els seus serveis en la taquilla del vestíbul principal de Amistat-Casa de Salut. A més, segueixen oberts els Punts de Client d’Empalme, Mislata i Àngel Guimerà.
 
En les estacions, els usuaris poden contactar amb el personal d’Atenció al Client d’FGV a través dels intèrfons situats en vestíbuls i andanes.
 

Notícies relacionades

13 - 02 - 2024

El Consell autoritza un conveni d’FGV amb l’Ajuntament de Rafelbunyol per a aplicar descomptes en Metrovalencia a majors i persones amb discapacitat

Les persones majors de 65 anys i les persones amb discapacitat igual o superior al 64% obtindran una reducció de...
06 - 02 - 2024

El Consell autoritza un conveni d’FGV amb l’Ajuntament de Foios per a aplicar descomptes en Metrovalencia a majors i persones amb discapacitat

Les persones majors de 65 anys i les persones amb discapacitat igual o superior al 64% obtindran una reducció de...
05 - 02 - 2024

FGV envia cartes informatives als ajuntaments de la xarxa de Metrovalencia de la possibilitat de subscriure convenis per a activar polítiques socials en el transport

L'empresa pública ha posat en coneixement dels municipis els títols de transport més beneficiosos segons cada col·lectiu L'acord pot afectar...