Data
11 de June de 2017

La majoria dels usuaris accedix a Metrovalencia en un ràdio de 500 metres

Els clients empren 7,4 minuts de mitja a desplaçar-se des del seu punt d’origen fins a FGV i 7,1 minuts des del metro o tramvia fins al seu destí
 
El  89,6% dels viatgers acudix a les estacions a peu i el 92,6% arriba també caminant al seu destí
 
Els passatgers del tramvia realitzen un desplaçament més curt que els del metro

El 59,4% dels usuaris de Metrovalencia accedix a la xarxa de metro i tramvia en un ràdio de 500 metres, percentatge que s’amplia fins al 82,7% si la distància s’engrandix a un quilòmetre, segons les dades arreplegats en l’últim Índex de Satisfacció al Client (ISC).
 
El percentatge, lògicament, s’incrementa segons augmenta la distància entre el punt d’origen del viatger i les estacions i parades de Metrovalencia. D’esta manera, el 6% es desplaça fins a 100 metres per a moure’s després amb FGV; el 17,3% fins a 200 metres; el 25,3% fins a 300 metres; el 29% fins a 400 metres; el 59,4% fins a 500 metres; el 61,9% fins a 600 metres; el 82,7% fins a 1 km; el 88,3% fins a 1,5 km; el 92,8% fins a 3 km i el cent per cent més de 3 km.
 
La mitjana de temps empleat entre l’origen del viatge fins a les estacions i parades de Metrovalencia s’estipula en 7,4 minuts i, des de les instal·lacions de FGV fins al punt de destí, en 7,1 minuts.
 
El dit accés a les estacions i parades se sol realitzar, en el 89,6% dels casos, a peu, la qual cosa significa una mitjana de 6 minuts; amb cotxe o moto el 4,4%, amb 13 minuts de temps mitjà; en EMT el 2,3%, amb 16 minuts de desplaçament; en Rodalies de Renfe el 1,3%, amb 42 minuts de mitja; en un altre autobús l’1%, amb 24 minuts; amb bici el 0,4 per cent, amb 10 minuts i, en altres mitjans com a tren, taxi, etcètera, l’1% per cent, amb 15 minuts de mitja.
 
Els temps empleats a l’eixir de Metrovalencia i acudir al punt de destí es concreten en el 92,6% que prosseguix el seu viatge a peu, la qual cosa li suposa l’usuari recórrer caminant set minuts de mitja; el 3,8% amb cotxe o moto, amb 12 minuts de desplaçament; el 14% per cent en l’EMT, amb 15 minuts; el 0,6% en Rodalies de Renfe, amb 35 minuts de temps mitjà; el 0,6% en un altre autobús, amb 16 minuts; el 0,2% amb bici, amb una mitjana d’11 minuts i el 0,8% en altres mitjans com a tren, taxi, etcètera, amb 11 minuts de mitja.
 
El tramvia, l’accés més directe
 
Si la comparativa es desglossa per línies, s’observa que les tres tramviàries són les que oferixen un desplaçament menor, quant al temps, als usuaris des dels seus respectius punts d’origen. D’esta manera, els viatgers de la Línia 4 (Mes del Rosari-Doctor Lluch) tarden, de mitja, 5,59 minuts. La Línia 6 (Tossal del Rei-Marítim Serrería) i Línia 8 (Marítim Serrería-Marina Reial Joan Carles I) ho fan en 7,35 minuts, sempre de mitja. En el 96,4% dels casos, la distància en la L4 es recorre a peu, percentatge que és del 92,9 % caminant en les L6 i L8.
 
Entre les línies de metro, la Línia 7 (Marítim Serrería-Torrent Avinguda) és la que menys temps necessiten els passatgers per a arribar fins a les seues instal·lacions, en concret 7 minuts de mitja. Li seguixen la Línia 5 (Marítim Serrería-Aeroport) amb 7,35 minuts; la Línia 9 (Alboraya Peris Aragó-Riba-roja de Túria) amb 7,56 minuts; la Línia 3 (Aeroport-Rabelbunyol) amb 7,6 minuts; la Línia 1 (Bétera-Villanueva de Castelló) amb 8,16 minuts i la Línia 2 (Llíria-Torrent Avinguda) amb 8,29 minuts. Els percentatges dels clients que fan estos trajectes a peu són del 92% per cent en la L7; 91,2% en L5; 89% en L1; 88,1% en L2; 86,8% en L3 i del 86,4% en la L9.
 
La zona D, més prop que la zona A

 
Considerant els desplaçaments per corones espacials, es dóna la dada curiosa de què  són els usuaris de la zona D, la més allunyada de la capital, els que empren menys temps per a accedir a Metrovalencia, en concret 6,7 minuts; seguits pels de la zona B, amb 6,9 minuts; els de la zona A, el cor de la xarxa, amb 7,6 minuts i, finalment, els de la zona C, amb 8,8 minuts de mitja.

Notícies relacionades

17 - 02 - 2024

El 72,1% dels usuaris de Metrovalencia realitza els seus desplaçaments per motius de treball o estudis

Els moviments per raons laborals aglutinen el 41% i els acadèmics el 31,1% El 47,3% de passatgers i passatgeres residix...
12 - 02 - 2024

El pla d’expansió de la xarxa de Metrovalencia preveu prolongar la Línia 10, desenvolupar les futures Línies 11 i 12 i construir tres grans intercanviadors

La consellera Pradas, acompanyada per l'alcaldessa Catalá, ha presentat el projecte d'ampliació nord-sud el primer pas del qual són les...
03 - 02 - 2024

Els usuaris de Metrovalencia valoren amb un notable, 8,16 punts sobre 10, els servicis que presta FGV a la província

La valoració positiva és del 92,2%, en sumar el 23,4% que ho qualifiquen com a “Bé”, el 49,3% com “Bastant...