Data
11 de October de 2022

La nova sol·licitud de cita prèvia per a l’Abonament Temporal Jove Gratuït ja està disponible en la web de Metrovalencia

  • Aquest títol està dirigit a menors de fins a 30 anys i podrà utilitzar-se fins al pròxim 15 de gener de 2023 en Metrobus, Metrovalencia, TRAM de Castelló, TRAM d’Alacant, EMT i altres autobusos urbans
  • El nou sistema de petició de torn està en servei des de hui i s’ha habilitat davant les milers de sol·licituds rebudes la setmana passada

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ofereix de nou des de hui en les webs de Metrovalencia i TRAM d’Alacant un sistema de sol·licitud de cita prèvia per a aconseguir l’Abonament Temporal Jove Gratuït.

Aquest títol està dirigit a menors de fins a 30 anys i podrà utilitzar-se fins al pròxim 15 de gener de 2023 en Metrobus, Metrovalencia, *RAM de Castelló, TRAM d’Alacant, EMT. A més, també es podran beneficiar d’aquesta mesura els usuaris d’autobusos urbans d’altres localitats, els ajuntaments de les quals se sumen a la mesura. En aquest cas la informació la proporcionarà el propi ajuntament.

Les milers de sol·licituds registrades des de dijous passat quan es va obrir la possibilitat de sol·licitar cita prèvia van arribar a col·lapsar les webs, per la qual cosa des d’FGV es va anunciar que es paralitzava aquest procés fins hui dimarts, 11 d’octubre, que s’ha posat en marxa un nou servei de cita prèvia millorat.

Com sol·licitar cita?

Amb el nou procediment, les webs de Metrovalencia i de TRAM d’ Alacant ofereixen un accés exclusiu per a la sol·licitud de cita prèvia amb un model similar al seguit en l’obtenció del Bo Viatge de la Generalitat, pel qual s’obté torn per a, a una hora determinada i un dia determinat, sol·licitar la cita prèvia que posteriorment permetrà establir la data per a concretar la recollida de l’abonament en l’estació seleccionada.

Una vegada en la web de Metrovalencia o TRAM d’Alacant els interessats poden sol·licitar torn, introduint les seues dades personals. A continuació, reben un número de torn i una data per a sol·licitar cita prèvia, a partir del 17 d’octubre, quan seleccionaran l’hora i el centre o estació de recollida de l’Abonament Temporal Jove Gratuït a través de la web de Metrovalencia o del TRAM d’Alacant, on la informació sobre aquest tema es trobarà destacada.

Aquesta solució s’ha pres per part d’FGV en col·laboració amb la Direcció General de Tecnologies de la Informació i Comunicacions, on s’ha treballat per a respondre a la gran demanda que ha originat la posada en servei d’aquest abonament, del qual poden beneficiara més de 1,5 milions de persones en la Comunitat Valenciana.

FGV ha previst també reforçar la dotació de personal en les seues estacions per a agilitar la distribució dels nous abonaments.

Altres mesures d’estalvi

La posada en marxa de l’Abonament Temporal Jove Gratuït complementa totes les iniciatives d’estalvi en el transport públic posades en marxa per la Generalitat de manera pionera des que va començar l’any per a fomentar la mobilitat sostenible, alleujar les despeses dels i les ciutadanes i combatre els efectes de la inflació.

Juntament amb aquest abonament gratuït, la Generalitat manté el descompte del 30% en tots els mitjans de transport de competència autonòmica, en vigor des del passat 1 de setembre i fins al 31 de desembre per a la resta de persones usuàries.

Notícies relacionades

21 - 06 - 2024

FGV reunix el Comité de Participació de Clients de Metrovalencia per a analitzar el servici i presentar noves actuacions i iniciatives

El director gerent, Alfonso Novo, ha assistit a la trobada en el qual participen entitats i usuaris habituals En la...
13 - 06 - 2024

El Col·legi Sector Aeri de València tanca el programa de visites educatives a Metrovalencia previstes en este curs escolar

Alumnes i professors han recorregut els tallers i els trens que presten servici en la xarxa de metro Els 25...
24 - 05 - 2024

Els usuaris del tramvia de València valoren amb un notable, 8,02 punts sobre 10, el servici que presta este mitjà de transport

La puntuació positiva, sumant “Molt bé”, “Bastant bé” i Bé”, aconseguix el 92% La Línia 10 obté 8,78 punts, les...