Data
22 de May de 2020

Les principals estacions de TRAM d’Alacant ofereixen en les seues màquines de ‘vending’ màscares i gel hidroalcohòlic

Luceros, Mercado i Benidorm ja disposen d’aquests productes

Arcadi España destaca que amb aquesta actuació "ajudem a garantir la seguretat sanitària en el transport públic, en el qual és obligatori l’ús de la màscara"
 

Les principals estacions de Metrovalencia i TRAM d’Alacant ofereixen en les seues màquines de ‘vending’, al costat de begudes i comestibles, màscares i gel hidroalcohòlic. Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha aconseguit un acord amb l’empresa Teika, que gestiona aquest servei, per a incloure aquests productes entre la seua oferta.

El conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, ha assegurat que "amb aquesta mesura avancem en el servei que presta FGV a les persones usuàries i ajudem a garantir la seguretat sanitària enfront del *coronavirus, tenint en compte que l’ús de màscares és obligatori en el transport públic".
 
Arcadi España ha recalcat que des de la Generalitat "estem duent a terme totes aquelles actuacions que milloren les condicions dels viatgers i viatgeres perquè els seus desplaçaments amb metro o tramvia tinguen la màxima seguretat possible i confien plenament en aquest transport públic".
 
Màscares a 0,95 euros
 
Les màscares que es distribueixen són de dos tipus, una de model quirúrgic, en embolcall individual, que costa 0,95 euros, i una altra de fabricació tèxtil reutilitzable, que val 3 euros la unitat. El gel s’ofereix en envasos de 100 ml per 3 euros.
 
Les estacions de metro en les quals s’ofereixen aquests productes són, de moment, Xàtiva, Colón i Àngel Guimerà, a València. A Alacant, s’han instal•lat en Mercat, Luceros i Benidorm.
 
Des d’FGV i Teika s’ha anunciat que si la iniciativa té bon acolliment per part dels viatgers s’ampliarà a més estacions. Teika és una empresa d’alimentació i café per mitjà de màquines automàtiques que opera en edificis públics i privats, en els quals serveix diferents productes de ‘vending’.

Mesures de prevenció
 
Aquesta iniciativa se suma a les que es desenvolupen des d’FGV per a afavorir l’ús del transport públic segons les condicions de prevenció establides, entre les quals destaca l’ús obligatori de màscara en tots els desplaçaments, en les condicions establides per les autoritats sanitàries.
 
En les últimes setmanes s’ha organitzat un reforç del dispositiu de vigilància en trens i estacions, que compta amb la col•laboració de les Forces de Seguretat.
 
També des de l’empresa pública es recorda als usuaris que disposen de dispensadors de gel hidroalcohòlic en els accessos a les principals estacions de Metrovalencia i TRAM d’Alacant.
 
A més, FGV ha senyalitzat els itineraris dels viatgers en les estacions i als trens, i ha diferenciat els seients de manera alterna, per a facilitar que els viatgers es distribuïsquen correctament i mantinguen la distància de seguretat amb altres usuaris.
 
Des d’FGV s’ha disposat que la compra de títols de transport en les estacions es realitza exclusivament amb pagament per targeta de crèdit o en les màquines de venda automàtica. També de manera temporal les gestions d’objectes perduts, reclamacions i suggeriments es poden realitzar a través de la pàgina web o l’App (descàrrega en Google Play o en Apple Store).
 
En les estacions, els usuaris i usuàries poden contactar amb el personal d’Atenció al Client d’FGV a través dels intèrfons situats en vestíbuls i andanes.
 

Notícies relacionades

19 - 07 - 2024

Metrovalencia reforça el servici nocturn del dissabte per a facilitar la mobilitat en el piromusical de la Gran Fira de València

Les línies 5 i 7 del metro augmentaran les seues circulacions entre les 23 hores i la 1 de la...
16 - 07 - 2024

FGV comença a construir la llosa superior del túnel que connectarà les estacions d’Alacant i Xàtiva de Metrovalencia

L'objectiu és obrir un pas per als vianants després de l'estiu al carrer Alacant entre Xàtiva i l'accés al carrer...
21 - 06 - 2024

FGV reunix el Comité de Participació de Clients de Metrovalencia per a analitzar el servici i presentar noves actuacions i iniciatives

El director gerent, Alfonso Novo, ha assistit a la trobada en el qual participen entitats i usuaris habituals En la...