Data
28 de July de 2025

Martínez Mus destaca que 400.000 persones han utilitzat el servici de Metrovalencia entre València Sud-Castelló en el primer mes després de la recuperació

  • El conseller de Medi Ambient, Infraestructures i Territori ha confirmat el restabliment del servici nocturn a partir de l’1 d’agost
  • Les obres de l’estació de Paiporta avancen a bon ritme i inclouen un mirador en record a la data de les riuades del 29 d’octubre

El conseller de Medi Ambient, Infraestructures i Terri-tori, Vicente Martínez Mus, ha destacat que “des de la reobertura del tram València Sud-Castelló el passat 27 de juny, han sigut uns 400.000 els usuaris que han viatjat per alguna de les 20 estacions i baixadors dels municipis de Horta Sud i la Ribera que componen el tram sud de Metrovalencia, pel qual circulen les Línies 1, 2 i 7, i que es van reobrir a la circulació després d’un intens treball de reconstrucció dut a terme al llarg dels últims mesos”.

“El gran esforç realitzat ha permés recuperar un servici fonamental per a la mobilitat de milers de persones que, amb este servici milloren les seues condicions de vida diària. Ara des de l’1 d’agost fem un pas més amb la volta del servici nocturn els divendres, dissabtes i vespra de festiu de Metrovalencia, amb circulacions fins prop de les 3 de la matinada” ha anunciat Martínez Mus.

Així ho ha anunciat el titular d’Infraestructures durant la seua visita a l’estació de Metrovalencia a Paiporta, on també ha anunciat que Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) posarà de nou en funcionament, a partir del divendres 1 d’agost, el dispositiu de les nits de caps de setmana i vísperes de festiu de la xarxa de Metrovalencia.

Després de les inundacions del passat 29 d’octubre este dispositiu especial va deixar de prestar servici de manera temporal. Una vegada s’ha recuperat la circulació en la totalitat de la xarxa, des del passat 27 de juny, FGV ja està en disposició de recuperar estes circulacions que permeten prolongar el pas de trens i tramvies fins a les 3 de matinada.

Al costat de l’alcalde de la localitat, Vicent Císcar, el conseller també ha visitat el futur mirador en memòria de les inundacions del passat 29 d’octubre, situat al costat de l’accés al viaducte ferroviari en a l’eixida de l’estació de Paiporta de Metrovalencia i amb vista al barranc de Poio.

Este espai s’ha condicionat com a part de les obres d’emergència eixcutadas en este municipi per a recuperar el servici de metro. Es tracta d’un símbol de memòria, resiliència i respecte, transformat no sols com a mirador urbà, sinó com a memorial simbòlic d’aquell esdeveniment climàtic i les seues conseqüències.

El mirador compta amb un banc de formigó, situat a 2,4 metres de la vora de l’estrep de l’antiga passarel·la per als vianants i representa també l’any 2024, data en la qual va ocórrer la DANA. El mateix banc de formigó té una longitud de 10,29 metres com a representació del 29 d’octubre.

Els suports tenen 1,50 i 2,40 metres d’alt, altura de la làmina d’aigua que va aconseguir l’aigua en alguns dels municipis afectats, sent de 2,40 metres als carrers de Paiporta. La seua longitud és de 4,90 metres que representen els 490 mm de pluja registrats a Chiva, una de les localitats amb major acumulació de l’episodi.

La il·luminació instal·lada representa la llum que es desitja il·lumine als família-cap de bestiar i amics de les víctimes. De manera paral·lela s’ha condicionat l’en-torn del pont i el pas inferior que comunica amb el camí del Cementeri variure, al qual s’accedix directament des de la pròpia estació de Paiporta.

Reconstrucció de les estacions de Paiporta i Picanya

FGV ha destinat més de cinc milions d’euros per a condicionar les estacions de Paiporta i Picanya de Metrovalencia, destrossades per l’aigua, la qual cosa va obligar a derrocar el conjunt d’edificis que conformaven estes instal·lacions.

La reconstrucció de l’edifici ha permés, en tot just tres mesos, acondicionar unes instal·lacions més còmodes i accessibles per als usuaris, al mateix temps que com a part del procés de reconstrucció s’han reconstruït les andanes i tota la infraestructura ferroviària, arrasada per l’aigua. Després de l’ampliació del contracte, els últims treballs s’allargaran fins a mitjan setembre.

Com a part d’esta actuació d’emergència s’ha actuat també en l’estació de Picanya per a fer front als danys causats per l’aigua en estes instal·lacions i millorar les condicions d’accessibilitat de les andanes.

Les obres del pont sobre el barranc de Poio compten amb un pressupost de 6,4 milions d’euros, IVA inclòs. Com a part d’esta actuació FGV ha assumit la construcció de la passarel·la per als vianants que unix Paiporta i Picanya, incorporada l’estructura del mateix pont i que va ser destruïda per la riuada.

A més, s’ha inclòs en este mateix contracte les inspeccions tècniques de les 13 estructures existents en el tram comprés entre Picanya-Castelló i adoptar les mesures correctives necessàries per a la reposició d’estes.

Notícies relacionades

27 - 07 - 2025

FGV modernitzarà els sistemes de senyalització i comunicacions de les línies de tramvia 4, 6 i 8 de Metrovalencia

Esta actuació compta amb un pressupost superior als 14 milions d’euros i és finançada per la Unió Europea a través...
24 - 07 - 2025

Metrovalencia àmplia el seu servici nocturn el dissabte 26 de juliol amb motiu del ‘correfoc’ de la Gran Fira de Juliol

• Les línies de metro circularan sobre les 1.30 hores amb destinació a Seminari, Paterna, Aeroport, Torrent, Rafelbunyol i Aragó,...
18 - 07 - 2025

Metrovalencia àmplia el seu servici nocturn el dissabte 19 de juliol amb motiu de la celebració de la Gran Nit de Juliol

Els últims trens circularan sobre la 1.30 hores amb destinació a Seminari, Paterna, Aeroport, Torrent, Rafelbunyol i Aragó i en...